Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har de to siste dagene følt en type menssmerter og ubehag nederst i magen og på sidene. Kanskje tilogmed litt i nederst i ryggen. Syklusen min har vært litt på tur etter å ha sluttet på p piller for fire mnd siden. I følge forrige mens og syklusen jeg har Hatt skulle jeg hatt memensen for to dager siden. Kan jeg være gravid og er det normalt med slikt ubehag så tidlig evt? Tenkte å la det gå noen dager før jeg begynte å håpe for mye og tar en test.

Anonymous poster hash: 1d3ca...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde godt med murringer på ikm dagen, jeg hadde surret litt med lengden på syklusene mine og trodde det var en uke før ikm og trodde jeg testet på ikm, når jeg var fem uker på vei :) så det er vanlig å ha mensmurringer tidlig i svangerskapet! ta en test, det er det beste rådet jeg kan gi

AnonymBruker
Skrevet

Det kan det være

Anonymous poster hash: 86d73...a9c

Skrevet

Tusen takk for svar. er redd for å håpe på for mye Og redd for at mensen bare er litt forsinket. Men nå har jeg hatt mensmurring i to dager og jeg pleier vanligvis å få mensen ganske så samtidig som smertene. Smertene kjennes også litt annerledes ut enn vanlige menssmerter. Hmmm. Har veldig lyst å teste nå for å se om jeg faktisk kan være gravid, men som sagt redd for å bli skuffet.

Skrevet

Jeg har også hatt mye mensmurringer siste uken, sammen med ømme bryster og øm i korsryggen. Skulle hatt mensen i går, men er ikke helt sikker da syklus varierer fra 28-32 dager. Neg. test på lørdag som var.

Håååper det er et tegn, og at jeg testet for tidlig! :) 

Skrevet

Hvordan gikk det med deg? Fikk du testet? :)

Skrevet

Har enda ikke fått mensen. Skulle hatt for tre dager siden nå. Har enda ikke testet. Er så redd for å bli skuffet hvis den er negativt :( men, det beste er vel bare å ta en test. Skummelt :P kanskje jeg klarer å manne meg opp til å ta en senere i dag.

Lykke til til deg Lollip0p. Håper din neste test blir positiv!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har enda ikke fått mensen. Skulle hatt for tre dager siden nå. Har enda ikke testet. Er så redd for å bli skuffet hvis den er negativt :( men, det beste er vel bare å ta en test. Skummelt :P kanskje jeg klarer å manne meg opp til å ta en senere i dag.

Lykke til til deg Lollip0p. Håper din neste test blir positiv!! :)

Si hva testen sa da :)

Anonymous poster hash: 59c80...96d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis smertene øker bør du ta kontakt med lege, da det faktisk kan være svangerskap utenfor livmor noe som i verste fall er dødelig. Alltid en ting man bør være obs på. 

Anonymous poster hash: a9769...591
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis smertene øker bør du ta kontakt med lege, da det faktisk kan være svangerskap utenfor livmor noe som i verste fall er dødelig. Alltid en ting man bør være obs på. Anonymous poster hash: a9769...591

Og du fant det viktig å dra frem her?? :murvegg:

PS: neste gang du har hodepine så husk at det kan være hjernesvulst.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det var viktig å dra det frem fordi jeg akkurat har tatt kontakt med legen min om det samme som TS og legen sa at vi må være obs på at det kan være svangerskap utenfor livmor, og at det derfor er veldig viktig at jeg må på sykehuset på UL og sjekke hvis jeg får sterkere smerter og hvis jeg får en positiv graviditetstest. 

Svangerskap utenfor livmor er ikke like uvanlig som hjernesvulst i grunn og behandles ikke med cellegift. Det er ikke kreft. Pass deg så du ikke får hjernerystelse av all den hodebankinga. 

Anonymous poster hash: a9769...591

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det var noe vondt ment, hun prøvde heller å hjelpe😳

Anonymous poster hash: 59c80...96d

Skrevet (endret)

Ja, jeg synes det var viktig å dra det frem fordi jeg akkurat har tatt kontakt med legen min om det samme som TS og legen sa at vi må være obs på at det kan være svangerskap utenfor livmor, og at det derfor er veldig viktig at jeg må på sykehuset på UL og sjekke hvis jeg får sterkere smerter og hvis jeg får en positiv graviditetstest. Svangerskap utenfor livmor er ikke like uvanlig som hjernesvulst i grunn og behandles ikke med cellegift. Det er ikke kreft. Pass deg så du ikke får hjernerystelse av all den hodebankinga. Anonymous poster hash: a9769...591

Tror ikke det var noe vondt ment, hun prøvde heller å hjelpeAnonymous poster hash: 59c80...96d

TS har svangerskapssymptomer eller evt menstruasjonssmerter. Hun vet sikkert om de fleste farer forbundet med svangerskap. Men å krisemaksimere på andres vegne er fordummende og Unødig skremmende.

TS har ikke beskrevet smerter. Forteller du, AB, til alle gravide at: "Husk at du kan spontanabortere.."?

Det er nøyaktig det samme.

Endret av Rotemor
Skrevet

Hva fant du ut av, TS? :-)

Gått med samme mensmurringer i to uker, jeg. Mensen 4 dager på overtid, ser ikke ut som den kommer heller.

• Liker 1
Skrevet

Hei :) det er nå 9 dager siden jeg skulle hatt menstruasjon og hadde sist menstruasjon 14 april. Nesten to mnd siden!! Tok test for 8 dager siden (dagen etter jeg skulle hatt mensen) den var negativ 😞 var hos legen i går som anbefalte graviditets blodprøve i og med at graviditetstest ikke altid slår ut positiv hvis det er veldig tidlig i svangerskapet. Får svar på blodprøven på torsdag. Gru/gleder meg noe sykt!! Håper virkelig den er positiv :)

• Liker 2
Skrevet

Hva fant du ut av, TS? :-)

Gått med samme mensmurringer i to uker, jeg. Mensen 4 dager på overtid, ser ikke ut som den kommer heller.

Krysser fingrene for at du er gravid! Har du tenkt å ta ny test snart? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...