Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget meg et budsjett som jeg skal følge. Ser det ok ut, eller har jeg glemt noe vesentlig? Sparer ganske mye nå i starten til bufferkonto, men når den er stor nok (tenker 75000) skal jeg betale ned mer på gjelden min, og redusere sparing til 1500.

Inntekt: 26 000

Lån/husleie/strøm: 10 000

Ekstra nedbetaling lån: 3000

Mat/husholdning: 3750

Div lege/frisør/annet: 250

Busskort: 750

Studielån: 1500

Forsikring: 750

Sparing: 5500

Telefon 500

Jeg er forresten enslig, 30 år. Ville du prioritert annerledes?

Anonymous poster hash: 007d6...305
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du isolerer deg helt ville jeg nok satt mer på diverse og mindre på mat :P

• Liker 1
Skrevet

Men ellers ser det fint ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke bruke 3500 på mat hver måned (lunsj spanderes av jobb, og den er gjerne varm/middag) så tenker at dette dekker om jeg vil ut å spise og lignednde, og div husholdningsprodukter. Men takk for innspill!

Skrevet

Jeg klarer ikke bruke 3500 på mat hver måned (lunsj spanderes av jobb, og den er gjerne varm/middag) så tenker at dette dekker om jeg vil ut å spise og lignednde, og div husholdningsprodukter. Men takk for innspill!

Dekker "mat" både utespising og husholdningsprodukter er summen fin ;)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Reiser?

Transport til stedene der busskortet ikke gjelder?

Internet?

Klær og sko?

Gaver til andre?

osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns annet posten er litt liten, men det kommer nok av at vi har tv, netflix, medisiner og kanskje litt mer unødvendig på andre ting. Men om du ikke er mye hos frisør og har tv og sånn så ser det jo ganske greit ut.

Anonymous poster hash: 0a12e...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Reiser?

Transport til stedene der busskortet ikke gjelder?

Internet?

Klær og sko?

Gaver til andre?

osv.

Tenker at det brukes av den resten jeg har igjen til sparing, når buufferkontoen har nådd ønsket beløp har jeg 1500 kroner igjen som jeg tenker til slike ting/sparing hver måned som jeg enten kan bruke eller spare. Så nei - har ikke satt av egen post til dette.

AnonymBruker
Skrevet

Syns annet posten er litt liten, men det kommer nok av at vi har tv, netflix, medisiner og kanskje litt mer unødvendig på andre ting. Men om du ikke er mye hos frisør og har tv og sånn så ser det jo ganske greit ut.

Tv og internett dekkes av husleige. Og inntill videre er jeg frisk som en fisk:)

AnonymBruker
Skrevet

Tv og internett dekkes av husleige. Og inntill videre er jeg frisk som en fisk:) Anonymous poster hash: 007d6...305

Da er det ikke noe problem. Du har jo også en del sparte midler om du plutselig må til tannlegen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...