Gå til innhold

Kjøkken uten overskap - belysning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg holder på og pusse opp kjøkkenet. Det blir omtrent ingen overskap i det nye kjøkkenet. Jeg lurer litt på hvilke lamper jeg bør velge over benkeplatene.

Har sett litt på slike skinnesystemer, men synes kanskje at det blir litt kjedelig. Ellers har jeg også sett på takpendler. Det synes jeg ser stilig ut, men jeg ser for meg at det kanskje ikke gir nok lys.

Er det noen som har erfaring eller tips?

Anonymous poster hash: a409a...b34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår forrige leilighet hadde vi ikke direkte lys over kjøkkenbenken. Vi hadde vindu i nærheten, som ga god lys, samt taklys. Synes det egentlig var bra nok der. Aldri plaget meg. Hadde selvfølgelig lys over komfyr også.

Her vi bor i dag har vi lys over kjøkkenbenken, under overskapene. Men jeg har faktisk aldri skrudd de på. Har godt lys i tak og over komfyr..

Skrevet

Vi har en lang skinne med fem spotter så det dekker hele benken. Utseende er helt greit, ikke noe fancy design, men det har sin skjarm. Uansett synes jeg det viktigste er at det gir godt lys, for det er viktig å se hva en gjør på kjøkkenet. Spottene gir veldig godt lys, og vi kan flytte dem slik at de gir ekstra godt lys på arbeidsstedene.

Det er viktig at skinna monteres innenfor kanten på kjøkkenbenken vi ikke lager skygge når vi jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...