Gå til innhold

Beinhinnebetennelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er litt redd for at jeg kanskje har pådratt meg beinhinnebetennelse i høyre fot. Jeg har de siste ukene jogget ganske mye på asfalt og tredemølle og har i ca. 2 uker hatt smerter på framsiden av høyre legg, og det har blitt verre den siste uka, det er veldig vondt når jeg går ned trapper, og det er og veldig vondt på morgenen når jeg nettopp har stått opp. Kan det være noe annet enn beinhinnebetennelse? Bør jeg gå til lege?

Jeg har ikke spesielt lyst til å slutte å trene, jeg har hatt veldig gode resultater av treningen når det kommer til kondisjon og har i tilegg gått ned en del i vekt. Er det noe annet jeg kan gjøre for at det skal forsvinne? Har ikke spesielt lyst at det skal bli verre enn det er nå.

Anonymous poster hash: e64d9...16c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svøm som kondisjonstrening, ro eller gjør annen aktivitet som ikke gjør betennelsen værre. Gå til lege og få råd og preparater for å hjelpe med å roe ned betennelsen.

Dersom du ikke slutter å løpe kan du bare forberede deg på et liv med mye smerter :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirimi

Jeg sleit med nesten det samme, og fant ut at jeg er hulfot og måtte skaffe meg egne innleggssåler. Tok en avstøpning av føttene, og for min del må jeg kjøpe større sko etter jeg fikk disse... Den første uken med sålene var mildt sagt jævlig, men nå har jeg ikke noe problem med å gå hurtig på asfalt - så lenge jeg bruker sålene. Har ikke testet de med løping enda. Blir jeg ikke bedre av dette må jeg ta et lite inngrep der de sprekker en liten hinne i leggen etter det jeg forstod, husker ikke helt hva som ble sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke bedre så kan det hende du må ha behandling, hvis du bare fortsetter så kan det hende du må ha et inngrep. Mitt tips er å ta en pause fra jogging, gjør noe som ikke trigger betennelsen, og evt bruk ibuxgel x 2 på leggen i noen dager. Hvis du ikke får vondt av sykling kan du gjøre det, eller svømme hvis du har en svømmehall i nærheten. Når du føler de er bedre så gradvis ta oppigjen joggingen, men ikke overdriv. tenk på underlag, sko og løpe teknikk, slak oppover bakke er best å løpe i. Jeg underpronerer med den ene foten, det er ikke mange som underpronerer og finnes derfor ikke sko til den typen, jeg kjøpte feil sko en gang og fikk skikkelg betennelse, det var shiiit vondt! For meg var det smerter på innsiden av leggene sånn du beskriver, det var så vondt at det kjente ut som om selve beinet sprakk. Høres og ut som om du er glad i å løpe og da kan du trygt koste på deg gode sko evt en time på løpsklinikk for å se om du har god teknikk, ikke mist løpegleden! Jeg sliter med å finne den til tider, men når jeg har den er løping  fantastisk!!! :skya:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...