Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å lage mat. Men går mest i grove pannekaker og horn. Noen som har oppskrifter på sunn mat med lite kalorier? (Da tenker jeg på frokost, lunsj og kvelds )

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette ble altfor uspesifikt til at jeg gidder å svare.

Anonymous poster hash: d03f0...c40
  • Liker 2
Skrevet

Du svarte likevel..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut noen matblogger. Enkelt søk på google og du finner mange

Anonymous poster hash: 4df4f...12a
Skrevet

Mat man lager selv av råvarer, vil så godt som alltid være sunnere enn ferdigkjøpt. Og for å få færre kalorier, er det bare å lage/spise mindre porsjoner. Men trenger man oppskrifter til frokost, lunsj og kvelds? Jeg bruker nesten aldri oppskrifter til middag engang.

Skrevet

Da jeg sa jeg ville ha oppskrifter tenkte jeg på om noen hadde ideer til hva jeg kan spise til disse måltidene, og ikke bare brødskiver osv. Litt dårlig formulert innlegg. Beklager

Skrevet

Da jeg sa jeg ville ha oppskrifter tenkte jeg på om noen hadde ideer til hva jeg kan spise til disse måltidene, og ikke bare brødskiver osv. Litt dårlig formulert innlegg. Beklager

Ikke bekymre deg - jeg kan være litt vanskelig innimellom :P  Jeg spiser sånt som

bløtkokt egg (eggentlig "smilende"),

grøt (havre, hirse, tapioka, polenta eller semule, kokt på like deler vann og melk, litt salt, smørøye),

rå grønnsaker (agurk, gulrot, kålrot, brokkoli, blomkål, rødbeter),

knekkebrød med pålegg (leverpostei, ost, røkt fisk, eller hjemmelaget tunfisk- eller skinkesalat (tunfisk på boks eller kokt skinke, majones, finhakket løk) og melk,

peanøtt-, cashew- eller mandelsmør sammen med frukt (enkelte kombinasjoner er bedre enn andre, prøv deg frem),

ost (feks brie, ridderost eller port salut) og frukt (feks druer, klementin, pære),

smoothie (banan og melk, pluss syrlig frukt/bær eller kakao/peanøttsmør),

yoghurt med nøtter/nøttesmør og evt søtning (honning eller lønnesirup, eller eksperimenter, jeg blandet med hapå i går, det var dritgodt).

Skrevet

Ikke bekymre deg - jeg kan være litt vanskelig innimellom :P  Jeg spiser sånt som

bløtkokt egg (eggentlig "smilende"),

grøt (havre, hirse, tapioka, polenta eller semule, kokt på like deler vann og melk, litt salt, smørøye),

rå grønnsaker (agurk, gulrot, kålrot, brokkoli, blomkål, rødbeter),

knekkebrød med pålegg (leverpostei, ost, røkt fisk, eller hjemmelaget tunfisk- eller skinkesalat (tunfisk på boks eller kokt skinke, majones, finhakket løk) og melk,

peanøtt-, cashew- eller mandelsmør sammen med frukt (enkelte kombinasjoner er bedre enn andre, prøv deg frem),

ost (feks brie, ridderost eller port salut) og frukt (feks druer, klementin, pære),

smoothie (banan og melk, pluss syrlig frukt/bær eller kakao/peanøttsmør),

yoghurt med nøtter/nøttesmør og evt søtning (honning eller lønnesirup, eller eksperimenter, jeg blandet med hapå i går, det var dritgodt).

Tusen takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...