Snikk Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Prøver å unngå pasta, ris og brød til middag, så spiser mye av det tittelen sier. Foreløpig har jeg brukt lettrømme som "saus", men begynner å bli litt lei. Noen tips til hvilke krydder eller LETTE sauser som funker bra på stekt kylling og grønnsaker? Vil helst unngå masse olje og smør. Takk!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 chilisaus, sweet chili eller sriracha soyasaus tabasco med chipotlesmak pesto, gjerne blandet med litt creme fraiche eller kesam sterk sennep (dijon) blandet med cremefraiche eller kesam Anonymous poster hash: 8ca90...c52
Snikk Skrevet 1. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2015 Takk! Soyasaus synes jeg blir litt vel rennende uten ris til å ha det i. Sweet chilisaus har jeg nesten spist meg i hjel på sammen med fiskepinner, haha. De andre alternativene har jeg ikke prøvd, skal teste de ut!
Sølvrosen Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 I dag laget jeg en veldig god saus til kylling. Jeg spiste den med ris, men den fungerer sikkert uten hvis du lager den litt tykk. Jeg tror den kan smake godt til milde grønnsaker som blomkål. 2 løk, 4 hvitløksfett, finhakkes og freses med litt olje i en gryte til de er litt blanke. Ett dryss kayenepepper, 1 dæsj gurkemeie og 2 dæsjer paprikapulver tilsettes og alt freses til løken er myk. Tilsett 1/2 blokk kyllingbuljong eller annen buljong sammen med ca 4 dl vann, en dæsj soyasaus og en god skvett melk. Kokes til den er passe tykk. Hvis den blir for tynn kan den tyknes med maizenna utrørt i vann. En dæsj tilsvarer omtrent en spiseskje, en skvett er 1-2 dl og et dryss er under et kryddermål. Smak deg fram. Melken kan byttes ut med fløte, rømme eller kokosmelk. Noe av paprikapulveret kan byttes ut med fersk paprika som stekes sammen med løken. Litt svart pepper kan være godt i.
Snikk Skrevet 1. juni 2015 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2015 Wow, det hørtes skikkelig godt ut, det skal testes! Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå