AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har vert på en date med en fyr jeg traff og vi har avtalt en til. Jeg trives godt med han og jeg håper dette kan bli noe mer, men han er venner med eksen sin. Jeg syns kanskje det er litt rart, men de bor på samme studenthjem og har en del felles venner. De hadde også et ganske rent brudd uten at noen av dem ble såret. De har derimot vert en del drama frem og tilbake i ettertid, men det avsluttet de helt med før han ba meg på date (i følge han.) De er fremdeles venner og har en del kontakt, men bare på fb og når de er flere. De er aldri alene og jeg har stoler fullt og helt på han, men jeg syns det er litt rart at han er så god venn med eksen sin fremdeles. Jeg kan ikke tvinge han til å kutte kontatken eller noe, for jeg føler meg på ingen måte truet og jeg har gode guttevenner jeg også, men måtte bare få det ut. Hva tenker dere om saken? Anonymous poster hash: 0a959...bf6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 I mine øyne er en eks en eks og de har man ikke kontakt med. Mange er venn med sine ekser, jeg har ikke klart det, selv med rene brudd der ingen er såret. Om du er skeptisk til at han er venn med eksen, kan dette utvikle seg til sjalusi eller vonde tanker ved eventuelt forhold, og anbefaler deg å tenke deg om, om du allerede nå reagerer på det. Anonymous poster hash: 4a14a...154 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 I mine øyne er en eks en eks og de har man ikke kontakt med. Mange er venn med sine ekser, jeg har ikke klart det, selv med rene brudd der ingen er såret. Om du er skeptisk til at han er venn med eksen, kan dette utvikle seg til sjalusi eller vonde tanker ved eventuelt forhold, og anbefaler deg å tenke deg om, om du allerede nå reagerer på det.Anonymous poster hash: 4a14a...154 Helt enig. Av respekt for sin kjæreste kutter man ut exen. Anonymous poster hash: 8cb98...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Helt enig. Av respekt for sin kjæreste kutter man ut exen. Anonymous poster hash: 8cb98...dd3 Hun skriver at de har vært på én date. Anonymous poster hash: 0c65b...f9f 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har et par ekser jeg er venner med og langt flere jeg aldri har kontakt med. Jeg synes du skal respektere at han har henne som venn og ikke gjøre en stor sak utav det så lenge det ikke oppleves som et problem. Folk kan være utro med hvem som helst, personlig har jeg ingen seksuell interesse i de eksene jeg er venner med og om jeg drar på besøk til dem er det absolutt ikke for å bedra partneren min. Men, jeg har også erfart at mange mennesker er venner med eksen i et fånyttes forsøk på engang å få vedkommende tilbake. Jeg synes du skal spørre ham litt uten å gå over i avhørsmodus, hvordan han opplever vennskapet og hvordan han ser for seg at det skal fortsette. Man er jo gjerne venner med folk man har felles venner med uten å noen gang tilbringe tid med dem på tomannshånd. Det beste hadde jo vært om hun fikk seg kjæreste. Hehe. Anonymous poster hash: 77f4c...9e7 2
Gjest gjestvest Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Helt enig. Av respekt for sin kjæreste kutter man ut exen. Anonymous poster hash: 8cb98...dd3 omg
Nemigirl Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Jeg ser virkelig ikke problemet med å være venn med eks´en. Det viser da bare at det er snakk om to oppegående personer som fortsattt evner å være venner selv om de ikke lenger fungerer som kjærester. Er selv venn med begge mine eks´er - har aldri hatt problemer med det. Og hvis noen skulle få problemer med det, er det ihvertfall ikke venner som blir kuttet for å si det sånn. Kunne aldri vært sammen med en som ikke stolte på meg og/eller respekterte vennene mine. En sjalu fyr kan værsågod vandre videre for min del - helt i orden. Det skal selvfølgelig legges til at når det er slutt er det slutt og at hverken jeg eller eks har hatt annet enn vennskapelige følelser for hverandre i ettertid. De som kjenner meg godt vet at jeg er 110% til å stole på. Nesten så kjærester synes det er humoristisk dersom noen andre skulle prøve seg - de vet så altfor godt hvor de har meg! 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Og hva er problemet? Dette. Han er venn med eksen sin, du stoler På han, du har ingen grunn til å mistenke noe som helst - hva er problemet? Det er mange som er venner med eksen på en eller annen måte, som regel dør det vennskapet ut når en av partene havner i et annet forhold men dette skjer som regel med alle venner generelt... Man blir litt "asosial" når man havner i et forhold. Men really, du har ingen problemstilling her , du bare lager en sak ut av ingenting.Anonymous poster hash: 13f60...411 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #11 Skrevet 2. juni 2015 TS her. Jeg har som sagt bare vert på 1 date med han foreløpig og har en planlagt i løpet av uka. Siden han ikke tilbringer noe tid sammen med eksen så er det ikke noe problem for min del. De snakker litt på fb, men regner med det blir naturlig å roe ned for ham når det evt drar seg til mellom oss to. Dette var ikke en "Hjelp hva gjør jeg nå" tråd. Det var mer en "Slik er det, hvilke tanker har dere her?" Kommer nok en klagetråd i fremtiden dersom det blir et problem, men foreløpig er det ikke noe å stresse med. Anonymous poster hash: 0a959...bf6
Gjest Peanut Skrevet 2. juni 2015 #12 Skrevet 2. juni 2015 Jeg er god venn med min siste eks, og det kommer jeg til å forbli. Vi har begge gått videre så vi kommer aldri til å gå tilbake. :3 Ser overhodet ikke problemet med det.
nordlending Skrevet 2. juni 2015 #13 Skrevet 2. juni 2015 Du stoler helt og holdent på han etter én date? Sorry, måtte bare spørre Men, hadde ikke tenkt så mye på det Jeg er venn med ene eksen min, og glad for det. Fint å kunne ha en god tone. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #14 Skrevet 3. juni 2015 Du stoler helt og holdent på han etter én date? Sorry, måtte bare spørre Men, hadde ikke tenkt så mye på det Jeg er venn med ene eksen min, og glad for det. Fint å kunne ha en god tone. såklart ikke helt og holdent på han da. Men vi er litt i samme omgangskrets fra før så jeg vet jo litt om han da. Jeg stoler så klart ikke mer på han enn omstendighetene tilsier, men jeg har en god magefølelse på at han snakker sant, og felles bekjente sier det samme, at de to ikke bruker tid alene. At de går godt overens blant folk men at de ikke har noe intern kontakt annet enn facebook samtaler, som han gir meg tilatelse til å lese igjennom dersom ting blir mer seriøst. Anonymous poster hash: 0a959...bf6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 hahahhahaahha, vært på EN date og du liker ikke at han er venn med eksen? om min eks hadde kuttet meg for en dame han har vært på date med èn gang, hadde jeg bare tenkt at jeg ikke betydde noe for han og jeg hadde rett og slett blitt kjempe lei meg. man bryr seg såklart masse om en person man har delt livet sitt litt med. en ting er hvis de flørter med hverandre eller den ene fortsatt har følelser, OG dere er i et seriøst forhold.. men dette er snakk om en date. og gjør deg selv en tjeneste, ikke stol fullt og helt på en du har vært på en date med. er ikke sikkert han ser på deg som en potensiell kjæreste enda engang. om du ikke takler det går du gjerne ikke på flere dates. Anonymous poster hash: e17df...f5c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2015 #16 Skrevet 4. august 2015 Det trenger da ikke ha noe med å stole på han å gjøre. For min del hadde jeg synes det var ydmykende om kjæresten min skulle hengt med en han hadde hatt regelmessig, lidenskapelig sex med, og som han hadde delt et helt spesielt bånd med. Jeg ønsker å være den spesielle i min kjæresten liv, samtidig som det hadde gått på stoltheten min løs om han ikke hadde hatt nok respekt for meg til å ikke henge med noen man hadde hatt en intimt forhold til.Anonymous poster hash: 5bd19...199 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Det trenger da ikke ha noe med å stole på han å gjøre. For min del hadde jeg synes det var ydmykende om kjæresten min skulle hengt med en han hadde hatt regelmessig, lidenskapelig sex med, og som han hadde delt et helt spesielt bånd med. Jeg ønsker å være den spesielle i min kjæresten liv, samtidig som det hadde gått på stoltheten min løs om han ikke hadde hatt nok respekt for meg til å ikke henge med noen man hadde hatt en intimt forhold til.Anonymous poster hash: 5bd19...199 herregud, greit nok det. men her er det snakk om EN DATE. Anonymous poster hash: e17df...f5c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #18 Skrevet 8. august 2015 Det trenger da ikke ha noe med å stole på han å gjøre. For min del hadde jeg synes det var ydmykende om kjæresten min skulle hengt med en han hadde hatt regelmessig, lidenskapelig sex med, og som han hadde delt et helt spesielt bånd med. Jeg ønsker å være den spesielle i min kjæresten liv, samtidig som det hadde gått på stoltheten min løs om han ikke hadde hatt nok respekt for meg til å ikke henge med noen man hadde hatt en intimt forhold til.Anonymous poster hash: 5bd19...199 Enig. Mange idag skal ha alle dører åpne 24/7. Hadde aldri datet en mann som MÅ henge med eksen ofte...Handler om å ha respekt for hverandre og det vi har sammen. Anonymous poster hash: fa23a...77c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #19 Skrevet 13. august 2015 Min kjæreste gjennom flere år gjorde det slutt for ikke lenge siden, og få dager etter var eksen tilbake hos han. De to har hatt kontakt gjennom alle årene vi var sammen, og storsinnet som jeg var så tenkte jeg at jeg hvertfall ikke skulle være en sånn bitch som nektet han kontakt med gamle venner når de møttes i hyggelig lag. Etter at hun flyttet tilbake til byen har han hengt mer og mer sammen med gamle venner og dermed også henne, samtidig som forholdet vårt raknet. Har man barn med eksen så skjønner jeg at man må ha en nærmere relasjon for å få ting til å fungere, men aldri igjen at jeg kommer til å gå stille i dørene dersom vedkommende er venn med sin eks og har mer kontakt enn høflighetsfraser når man møtes. Noe så ydmykende og skuffende klarer jeg ikke å gå gjennom en gang til, og ikke forstår jeg at det skal falle seg så naturlig heller. Jeg har ingen nær kontakt med mine tidligere forhold. Anonymous poster hash: a6226...c5e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2015 #20 Skrevet 13. august 2015 Er ikke venner med noen av mine ekser jeg. Når disse forholdene er over, orker jeg overhodet ikke å forholde meg til dem. Da er jeg ferdig, ferdig, ferdig... Anonymous poster hash: f7bb1...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå