TheTeen Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Her som så og si alle andre steder blir plast hentet en gang i måneden. Vet ikke med dere andre men hos meg blir det mer en en bærepose med plast og det puttes selvfølgelig i de godkjente sekkene. Men hvor pokker skal man gjøre av det i mellomtiden? Det blir stående i gangen, verandaen, garasjen osv. Flyttes bare rundt. Hvor har dere all plasten deres? Bruker dere en beholder inne? Haha, muligens det dummeste spørsmålet i hele år men jeg er så lei den store sekken jeg snubler borti i tide og utide. Har ikke spesielt stort hus..
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 I en sekk i uteboden. Hentes hver 14 dag her, men for oss tar det ca 4 uker å fylle en sekk. Anonymous poster hash: 278c3...725
Gjest Honeyblossom Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Vi sorterer ikke plast her, men de gjør det hos bestemoren min. Hun har bare posene stående i et skap hun ikke bruker så mye.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Gjesterommet. Ja, de står der når vi har gjester også. Anonymous poster hash: 63cbe...2ad
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Vi får ikke plasten hentet, men jeg sorterer likevel. Når en pose er full så har jeg den i bilen, og så kaster jeg den neste gang jeg stopper på butikken (-der jeg også kaster metall og glass)Anonymous poster hash: 9be17...ebf
Shamkriss92 Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Søppelsekk, som plasseres i garasjen til vi skal hiv det til søppeldynga.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #8 Skrevet 2. juni 2015 Vi har en plastsekk i boden til all ren plast. Kaster den etter behov i en container på Kiwi som samler plast.Anonymous poster hash: 39795...54c
Gjest Margit Spat Skrevet 2. juni 2015 #9 Skrevet 2. juni 2015 (endret) Jeg har en vanlig søppelbøtte til plast i kjøkkenskapet. Når den er full tømmer jeg den i den "godkjente" kommunale plastsekken som jeg har i et høyt skap på vaskerommet. Når dagen for henting av plast kommer, så setter jeg sekken der de andre søppeldunkene står. Endret 2. juni 2015 av Margit Spat
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 2. juni 2015 #10 Skrevet 2. juni 2015 Her sorteres det kun papp fra rest, så plast går i restavfallet med det meste annet. Har jeg myyye plast som skal kastes så har jeg det i en søppelsekk i garasjen, også tar jeg det med meg til gjenvinningsstasjonen når jeg har samlet opp nok til at jeg burde ta turen 1
Jade Skrevet 2. juni 2015 #11 Skrevet 2. juni 2015 (endret) Har to dunker på vaskerommet. En til papir og en til "annet" (ikke-luktende). Når det er søppeltømming, ser jeg hva jeg får plass til av "annet" oppi dunken. Og det som evt. ikke blir plass til samles i sekk i garasjen (har stor garasje) til jeg stikker på fyllinga. Endret 2. juni 2015 av Jade
catman Skrevet 2. juni 2015 #12 Skrevet 2. juni 2015 I et skap på barnerommet, sammen med pantflasker, metall og glassavfall. Er posen full, går den til garasjen. Garasjen er alltid så full at vi ikke har plass til bil uansett...
Sølvrosen Skrevet 2. juni 2015 #13 Skrevet 2. juni 2015 I en bøtte i skapet ved siden av restavfallet. Tømmes i kontaineren utenfor når den er full.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #14 Skrevet 2. juni 2015 I et skap på barnerommet, sammen med pantflasker, metall og glassavfall. Er posen full, går den til garasjen. Garasjen er alltid så full at vi ikke har plass til bil uansett... Er dette seriøst? Om garasjen er full, så tøm den! Ikke stapp søpla inn på rommet til barnet!! Anonymous poster hash: 4f821...f3b 1
catman Skrevet 2. juni 2015 #15 Skrevet 2. juni 2015 Haha, på nettet er det lett å hisse seg opp, hva? Det lukter ikke og det er i et skap på et lekerom. Helt grei løsning det.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #16 Skrevet 6. juni 2015 Er dette seriøst? Om garasjen er full, så tøm den! Ikke stapp søpla inn på rommet til barnet!! Anonymous poster hash: 4f821...f3b Må du kritiserer andre? Typisk hønemor,kanskje uten høner... Anonymous poster hash: b5c7d...b65 1
Sarah Dee Skrevet 6. juni 2015 #17 Skrevet 6. juni 2015 Her jeg bor kildesorteres alt i poser med forskjellige farger, så alt avfall havner i samme dunk. Hos foreldrene mine har de laget til en beholder ved siden av søppeldunkene hvor de har remmer over plastposen slik at den ikke blåser bort.
Gjest Gjesp Skrevet 6. juni 2015 #18 Skrevet 6. juni 2015 I restavfallet - her er det ikke egen dunk for plast. 1
Perelandra Skrevet 6. juni 2015 #19 Skrevet 6. juni 2015 I restavfallet - her er det ikke egen dunk for plast. Samme her, kommunen jeg bor i har ingen ordning for plastavfall. Jeg har vurdert å samle det opp og ta med meg hver gang jeg er hos familien på Sørlandet. Der har de egen kildesortering for plast.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #20 Skrevet 7. juni 2015 Vanlig husholdningsplast er bare å kaste i restavfallet om kommunen ikke tilbyr sortering. Anonymous poster hash: f1ce3...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå