Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har endometriose, men er ikke plaget med det. Ikke smerter eller lignende.

Etter jeg sluttet på p-pille for fem nd siden har jeg hatt tilnærmet regelmessige sykluser, dvs de har holdt seg omtrent like: gjennsomsnittelig ca 35 dager mellom.

Det jeg har tenkt litt på er at jeg slettes ikke blør like mye som jeg kan huske å ha gjort. Jeg tror jeg blør normalt, men ifht til det jeg blødde før er det mye mindre. Jeg blør nå noe rødt blod, får også blod på papiret. Men husker det som at det "rant" (sorry!) fra tidligere, og at grønn ob måtte skiftes ofte...Noe mensvondter, men generelt veldig lite, Huden min er også ikke helt super.

Jeg lurer på om dette kan være tegn på pco(s), og evt manglende el?

Altså om blødningene ikke er "ekte" mensen, siden jeg ikke har spes vondt, og jeg ikke blør masse lengre? I tillegg til litt lange sykluser, og uren hud?

Noen som har erfaring? Burde jeg sjekke dette opp med lege når jeg skal inn å se om endo driver å utvikler seg?

Anonymous poster hash: a69b3...792
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke være PCO(S). Opplevde det samme som deg da jeg sluttet på p-piller for 4-5 mnd. Nå blør jeg nesten ingenting, og har nesten ingen menssmerter :danse:

Om du fortsatt er i tvil så be om muligheten for henvisning til gynekolog og UL

Anonymous poster hash: d4299...531
AnonymBruker
Skrevet

Det var godt å høre, at det ikke bare er meg!:) Husker mensen som skikkelig plagsomt, så blir egentlig litt skeptisk når det ikke er så ille. Håper jeg bare kan være heldig, og at det ikker noe galt,

Vet du om du har el. forresten? Av en eller annen grunn mistenker jeg at jeg ikke har ( kanskje fordi disse snille blødningene oppleves som unormalt for meg!hehe), så jeg skal teste denne mnd.

tenker jeg må få sjekket opp hormoner etc hos lege også, men håper jo virkelig ikke jeg har pco(s) eller mangende el i tillegg til endo.....

AnonymBruker
Skrevet

Det var godt å høre, at det ikke bare er meg! :) Husker mensen som skikkelig plagsomt, så blir egentlig litt skeptisk når det ikke er så ille. Håper jeg bare kan være heldig, og at det ikker noe galt,

Vet du om du har el. forresten? Av en eller annen grunn mistenker jeg at jeg ikke har ( kanskje fordi disse snille blødningene oppleves som unormalt for meg!hehe), så jeg skal teste denne mnd.

tenker jeg må få sjekket opp hormoner etc hos lege også, men håper jo virkelig ikke jeg har pco(s) eller mangende el i tillegg til endo.....

Kjenner veldig godt når jeg har EL med stikninger og smerter ca 12 dager før mens

Anonymous poster hash: d4299...531

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo regelmessig mensen. Så jeg tror ikke det er pcos.

Pcos gjør at mensen blir uregelmessig, og kanskje ikke kommer i det hele tatt.

Du må til lege og gyn for å finne ut om du har det.

Jeg har pcos og har aldri mensen

Anonymous poster hash: df6a8...f02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...