AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Kjæresten min som jeg har vært sammen med i et år har kjøpt seg hus. Og han vil at jeg skal flytte inn. Jeg er arbeidsøker og bor for tiden gratis i en leilighet mine foreldre eier. Der har han bodd uten å betale noen verdens ting de siste seks mnd. Han har altså solgt et hus og kjøpt et nytt. Han krever at jeg skal betale halve avdraget på lån og renter - altså vi skal betale helt likt. ( selv om jeg faktisk ikke har råd - jeg bor gratis i denne leiligheten fordi jeg ikke har råd til en normal husleie når jeg er på NAV). Men jeg skal ikke stå på noen kontrakt - og det er greit, - jeg mener jo ikke at han skal gi meg et halvt hus. Når jeg får jobb og får lån selv er planen at jeg skal kjøpe meg inn i huset. Men alle sier til meg at jeg er helt dum Og det forstår jeg. For om jeg betaler på avdraget på hans hus i la oss fem år før han dumper meg for nabokona så sitter jeg jo der uten krav på noe tilbake. Jeg sier at det er vanelig at man har kontrakt på slike ting. Eller at jeg betaler rentene på lånet og at han betaler avdraget. Men han ble så sint når jeg sa dette. Sier at her får jeg et fint hus å flytte i og at han betaler så mye på andre ting at 6000, - kr i mnd er ingenting. Han mente at hvis jeg er så smålig kan jeg bare la være å flytte inn. Jeg betaler like mye mat og andre ting som han. Når jeg nå skal betale 6000,- kr i mnd har jeg 5000 kr igjen i mnd etter alle reginger er betalt. Det skal dekke bensin, mat osv. Er dette vanlig? Er jeg smålig? Er han sleip? Anonymous poster hash: 89128...6bd Anonymous poster hash: 89128...6bd
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Kan du ikke bare fortsette å bo der du bor? Anonymous poster hash: 07b6b...90d 33
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Du sier det jo selv, du har ikke råd til dette, derfor bør du bli boende der du er til du er klar til å kjøpe deg inn, eller ev. kjøpe deg noe eget. Anonymous poster hash: ef621...310 42
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Nei, du er ikke smålig, han er sleip! Ikke gå med på dette Anonymous poster hash: e2946...0c4 23
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Er det noe problem at du blir boende der du er nå inntil du får bedre inntekt? Anonymous poster hash: 24c04...d7a 12
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 (endret) Kjæresten din er dust. Bo der du bor. Endret 1. juni 2015 av Steve Rogers
Gjest Angry Man Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Han er en idiot. Kom deg vekk fra han før dere har forpliktelser sammen.
Gjest Christina146 Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Så han har bodd gratis hos deg i et halvt år, og nå krever han "husleie" for at du skal bo med han? Er det noen som er smålig her er det han!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Kjæresten min som jeg har vært sammen med i et år har kjøpt seg hus. Og han vil at jeg skal flytte inn. Jeg er arbeidsøker og bor for tiden gratis i en leilighet mine foreldre eier. Der har han bodd uten å betale noen verdens ting de siste seks mnd. Han har altså solgt et hus og kjøpt et nytt. Han krever at jeg skal betale halve avdraget på lån og renter - altså vi skal betale helt likt. ( selv om jeg faktisk ikke har råd - jeg bor gratis i denne leiligheten fordi jeg ikke har råd til en normal husleie når jeg er på NAV). Men jeg skal ikke stå på noen kontrakt - og det er greit, - jeg mener jo ikke at han skal gi meg et halvt hus. Når jeg får jobb og får lån selv er planen at jeg skal kjøpe meg inn i huset. Men alle sier til meg at jeg er helt dum Og det forstår jeg. For om jeg betaler på avdraget på hans hus i la oss fem år før han dumper meg for nabokona så sitter jeg jo der uten krav på noe tilbake. Jeg sier at det er vanelig at man har kontrakt på slike ting. Eller at jeg betaler rentene på lånet og at han betaler avdraget. Men han ble så sint når jeg sa dette. Sier at her får jeg et fint hus å flytte i og at han betaler så mye på andre ting at 6000, - kr i mnd er ingenting. Han mente at hvis jeg er så smålig kan jeg bare la være å flytte inn. Jeg betaler like mye mat og andre ting som han. Når jeg nå skal betale 6000,- kr i mnd har jeg 5000 kr igjen i mnd etter alle reginger er betalt. Det skal dekke bensin, mat osv. Er dette vanlig? Er jeg smålig? Er han sleip? Anonymous poster hash: 89128...6bd Anonymous poster hash: 89128...6bd Ditto sier du da, og slår opp. Han er ingenting å samle på uansett, fremtiden mellom dere vil da aldri bli noe bra hvis han har en slik innstilling til økonomi og gjeld. Flytt for guds skyld ikke inn til han! (Og for guds skyld dump han...) Anonymous poster hash: bd536...e23 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Jeg ville krevd penger for at han hadde bodd gratis hos deg så lenge. Ja, han er smålig. Du må aldri finne på å gå med på dette! Og skulle du flytte sammen med han noen gang, får alle papirer og kontrakter på plass ! Han her er sleip! Anonymous poster hash: 4a0cc...03d 13
sirenas Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 For en dust! Selvsagt skal du ikke gå med på det! Er det noen som er smålig så er det han, han har bodd gratis hos deg, men nå skal du være med å betale ned hans lån?? Virker som han prøver å lure deg! Kast han på hodet og ræva ut! 6
Anglofil Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Nei, det hadde jeg aldri funnet meg i. Mvh Yvonne 7
Gjest Saxofon Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Nå er du flink! Stå på, ikke la han utnytte deg! Jeg ville også sagt at han skylder foreldrene dine penger for at han bodde gratis hos de. Rett skal være rett. 14
globalagogo Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Litt rart av ham å kjøpe et hus, egentlig. Det sier litt om hans fremtidsplaner med deg? Han, i et forhold med deg, kjøper seg et hus til seg selv, du hjelper til å betale på lånet, han dumper deg og sitter igjen med et hus og mindre lån. Hvis han hadde satset på forholdet deres, hadde det vært en leilighet dere hadde sett på, til å bo sammen i. Han her må du bare dumpe. 8
altflyter Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Han er både sleip og urimelig. Har du konfrontert ham med at han har bodd gratis hos deg i 6 måneder? Bli boende der du bor, du og spar så mye penger du kan. Det er idioti om du skal betale 6000 kroner i måneden uten noen som helst form for garanti... i hvert fall når du har mulighet til å bo gratis. Jeg tror faktisk jeg hadde sagt at "Da regner jeg med at jeg får 6000x6 av deg siden du har bodd gratis hos meg" 13
Eriks Skrevet 2. juni 2015 #19 Skrevet 2. juni 2015 Det er vel snarere du som er dumsnill (som lar typen bo gratis) enn han som er grådig. 6000 kr/mnd er ikke så mye, litt avhengig av hvor du bor og standarden på huset. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #20 Skrevet 2. juni 2015 Kjæresten min som jeg har vært sammen med i et år har kjøpt seg hus. Og han vil at jeg skal flytte inn. Jeg er arbeidsøker og bor for tiden gratis i en leilighet mine foreldre eier. Der har han bodd uten å betale noen verdens ting de siste seks mnd. Han har altså solgt et hus og kjøpt et nytt. Han krever at jeg skal betale halve avdraget på lån og renter - altså vi skal betale helt likt. ( selv om jeg faktisk ikke har råd - jeg bor gratis i denne leiligheten fordi jeg ikke har råd til en normal husleie når jeg er på NAV). Men jeg skal ikke stå på noen kontrakt - og det er greit, - jeg mener jo ikke at han skal gi meg et halvt hus. Når jeg får jobb og får lån selv er planen at jeg skal kjøpe meg inn i huset. Men alle sier til meg at jeg er helt dum Og det forstår jeg. For om jeg betaler på avdraget på hans hus i la oss fem år før han dumper meg for nabokona så sitter jeg jo der uten krav på noe tilbake. Jeg sier at det er vanelig at man har kontrakt på slike ting. Eller at jeg betaler rentene på lånet og at han betaler avdraget. Men han ble så sint når jeg sa dette. Sier at her får jeg et fint hus å flytte i og at han betaler så mye på andre ting at 6000, - kr i mnd er ingenting. Han mente at hvis jeg er så smålig kan jeg bare la være å flytte inn. Jeg betaler like mye mat og andre ting som han. Når jeg nå skal betale 6000,- kr i mnd har jeg 5000 kr igjen i mnd etter alle reginger er betalt. Det skal dekke bensin, mat osv. Er dette vanlig? Er jeg smålig? Er han sleip? Anonymous poster hash: 89128...6bd Anonymous poster hash: 89128...6bd Han er både frekk og sleip. Anonymous poster hash: c7bda...714 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå