AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Jeg trenger noen gode råd, da jeg har havnet i hekta fella. Og jeg kommer meg ikke ut.Historien er som følger. For 16 år siden møtte jeg en mann via en kompis.Det skjedde ikke noe og vi var venner.Så i 2004 møtte jeg han igjen med kompisen min og vi rota sammen. Etter dette så har han tatt kontakt 3 ganger sist i 2009. Men da var jeg ikke ledig. Men i mars i år var jeg i Bergen og vi møttes da på en bursdag. Jeg ble med han hjem. Så hadde vi sex og ble enige om å øke kontakten. Jeg hadde allerede sagt jeg kom til Bergen igjen på jentetur i slutten av pinsen. Men før dette oppdaget jeg at jeg var blitt gravid. Og i påsken var jeg hos han 2 dager hvor vi snakket om dette. Da hadde vi også sex. Vi ble enige om å tenke litt. Men da jeg var på kontroll for jeg ble syk. Ble det kontantert at graviditet lå uten for livmor og måtte fjernes. Jeg ble trist og han fikk kjeft to ganger.pga hormonene min som løp Løpsk tristhet og alt sammen. Jeg spurte om kanskje vi kunne se om vi kunne date. Han sa han ville være venner. Han ville ikke. Hadde ikke lyst. Så i pinsen var jeg i Bergen igjen. Vi festet som venner to dager til ende og lå dessverre sammen fredagen. Søndagen til mandag var jeg hos han på besøk. Dette hadde vi avtalt lenge. Vi gikk ut og møtte et familie medlem av han - så skulle vi to ha kvelden sammen etter det. Men i stedet sitter han og melder med en vennine og så innhenter han venneinne gjengen sin på vår kveld. To av de har han datet og en mistenker jeg at han liker. Jeg ble så lei meg. Vår kveld liksom. Vi rota ikke på kvelden selv om jeg overnatta hos han. Og mandagen var hyggelig men rar. Så drog jeg til Oslo. Og nå har jeg så vondt- jeg liker han og han tror jeg kun vil være venner. Jeg er trist og ting er kjipt. Råd for avhekting? ?Anonymous poster hash: 2f768...630
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Dropp all kontakt med han! Slett han ifra sosiale medier, mobil, alt. Ute av synet , ute av sinn. Anonymous poster hash: b6445...462 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Tror du det er det letteste? Problemet er jo at han sier han vil komme på besøk til meg her i Oslo. Vi har snakket om slike ting liksom. Og jeg var dum nok å si han var velkommen. Og at han fikk ta seg en tur. Han drog litt på det. Sa han ikke hadde så mange helger ledig osv. Så da sa jeg at det du vil får du til. Han var enig. Men så gikk det en faen i meg. Så jeg sa at. Om du vil komme på besøk i Oslo til meg så får du si det. I stedet for å jatte med. Og da fikk jeg beskjed om at joda han ville det. Har også sagt at vennskapet går bare en vei. Og at om han vil være venner og opprettholde kontakten så får han også ringe, melde eller ta kontakt. Spørs om det skjer . -sAnonymous poster hash: 2f768...630
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Tror du det er det letteste? Problemet er jo at han sier han vil komme på besøk til meg her i Oslo. Vi har snakket om slike ting liksom. Og jeg var dum nok å si han var velkommen. Og at han fikk ta seg en tur. Han drog litt på det. Sa han ikke hadde så mange helger ledig osv. Så da sa jeg at det du vil får du til. Han var enig. Men så gikk det en faen i meg. Så jeg sa at. Om du vil komme på besøk i Oslo til meg så får du si det. I stedet for å jatte med. Og da fikk jeg beskjed om at joda han ville det. Har også sagt at vennskapet går bare en vei. Og at om han vil være venner og opprettholde kontakten så får han også ringe, melde eller ta kontakt. Spørs om det skjer . -sAnonymous poster hash: 2f768...630 Men kjære ts , hør på deg selv her : du er interessert i noe mer med han. Du gledet deg til dere skulle bare være dere to, men han mld andre venninner. Du har hatt sex med han, men du skriver at han trolig er interessert i noen andre. Og etter at du så han mld og inviterte andre, inviterer du han hjem til deg! Slutt og gå imot deg selv! Du skriver at du er hekta, han er ikke interessert i noe annet enn vennskap, evt sex. Og han får det som passer han, fordi du tillater det, samt inviterer han som om du ikke har noen grenser! Han får i pose og sekk med deg, han trenger aldri ta et valg angående deg fordi du er alltid tilgjengelig. Hvorfor vil du deg selv så vondt? Skaff deg ryggrad og selvrespekt ts! Si at du ømnsker noe mer med han, og at det såret deg at han inviterte andre. Vis en reaksjon, vær ærlig med deg selv. Si at du orker ingen kontakt hvis det ikke kan bli noe mer! Da står du opp for deg selv, og du vil få mer respekt i hans øyne. Men da må du og klare å kutte kontakten med han. Kanskje det kan få han til å tanke på deg igjen. Men ikke forvent det! Lev ditt liv UTEN han. Så skjer det som evt skjer. Men da har du og tatt et valg, fulgt hjertet ditt og har selvrespekten i behold. Nå lar du han behandle deg som ei dørmatte! Anonymous poster hash: b6445...462 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Jeg veit det. Takk for et ærlig svar. Jeg er for snill og her er jeg vel dumsnill. Joda jeg inviterte han for at vi hadde snakket om det før. Han sa en gang tidligere at han syns det var dum om vi ikke kunne være etter det som skjedde. Han sa den helgen også at han var blitt glad i meg. Jeg får han ikke ut av hodet. Og jeg prøver. Er venner på snap og face. Har skrudd av følge funksjonen På han. Vi har en felles kompis og de to vil gjerne til Oslo. Men vi snakket i går og da sa jeg dette m med at skal vi være venner får han også ta kontakt. Det kan ikke bare gå en vei slik jeg føler det gjør. Eller det gjør. Han ble 40 i helgen og fikk en kjempe fin gavne når jeg var i Bergen for 14 dager siden. Men som sagt jeg sliter. Jeg veit han ikke vil mer en veNnskap og det gjør vondt. Skal jeg gi opp vennskapet fordi jeg er intr. Eller ska jeg bare la det gå og håpe han tar kontakt. Jeg er redd for at om jeg sier det som det faktisk er så mister jeg han helt som venn. ??Anonymous poster hash: 2f768...630
Serafina. Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 (endret) Et sånt hekt du er i nå kan vare i årevis hvis du ikke passer på. Mannen får i både pose og sekk ved å ha et "vennskap" med deg. Du er interessert i mer enn vennskap og han vil ikke forplikte seg til deg. Selvom det kanskje ikke virker sånn nå, skaper du problemer for deg selv ved å fortsette kontakten med han. Selvrespekten din vil også få seg en knekk. Her må du tenke på deg selv og kutte han ut av livet ditt, også som venn. Slett han på Facebook og snap og slett nummeret hans. Det er brutalt, men nødvendig. Det gjør vondt mens det står på, men mye bedre med denne vonde perioden enn å trekke det ut i langdrag. Endret 1. juni 2015 av Serafina. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Jeg veit det. Takk for et ærlig svar. Jeg er for snill og her er jeg vel dumsnill. Joda jeg inviterte han for at vi hadde snakket om det før. Han sa en gang tidligere at han syns det var dum om vi ikke kunne være etter det som skjedde. Han sa den helgen også at han var blitt glad i meg. Jeg får han ikke ut av hodet. Og jeg prøver. Er venner på snap og face. Har skrudd av følge funksjonen På han. Vi har en felles kompis og de to vil gjerne til Oslo. Men vi snakket i går og da sa jeg dette m med at skal vi være venner får han også ta kontakt. Det kan ikke bare gå en vei slik jeg føler det gjør. Eller det gjør. Han ble 40 i helgen og fikk en kjempe fin gavne når jeg var i Bergen for 14 dager siden. Men som sagt jeg sliter. Jeg veit han ikke vil mer en veNnskap og det gjør vondt. Skal jeg gi opp vennskapet fordi jeg er intr. Eller ska jeg bare la det gå og håpe han tar kontakt. Jeg er redd for at om jeg sier det som det faktisk er så mister jeg han helt som venn. ??Anonymous poster hash: 2f768...630 JA, du skla gi opp "vennskapet", fordi det er mer enn vennskap for deg! Les en gang til det jeg skrev i innlegg #4. Slutt å la han tråkke på deg! Husk : så lenge du lar han være i livet ditt, trenger han aldri å ta et valg! Stå opp for deg selv ts! Nå går all kontakten på hans premisser. KUTT all kontakt med han idag! Anonymous poster hash: b6445...462
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Jeg gjentar ts så du kan se det bedre selv : du har vært gravid med han, tatt abort pga du måtte av helsemessige årsaker, han har sagt han kun vil være venn med deg. Dere skulle ha en kveld sammen alene, trodde du, men han mld andre jentevenner, du tror han e interessert i ei av dem. Allikevel har di sex med han, overnatter hos han, sier han må komme på besøk til deg? Hvorfor gidder du? Og dette er en mann på 40, ikke en ungutt på 20. Anonymous poster hash: b6445...462
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Jeg gjentar ts så du kan se det bedre selv : du har vært gravid med han, tatt abort pga du måtte av helsemessige årsaker, han har sagt han kun vil være venn med deg. Dere skulle ha en kveld sammen alene, trodde du, men han mld andre jentevenner, du tror han e interessert i ei av dem. Allikevel har di sex med han, overnatter hos han, sier han må komme på besøk til deg? Hvorfor gidder du? Og dette er en mann på 40, ikke en ungutt på 20.Anonymous poster hash: b6445...462 Tusen takk for svaret ditt. Jeg setter pris på det. Jeg skal ikke ta kontakt med han eller la høre fra meg. Jeg veit at det kan jeg greie. Jeg kjenne jo selv at dette ødelegger meg. Dette er jo Hekt. Det skjedde ikke noe den søndagen/ mandagen jeg var der. Og jeg hadde allerede til den helgen innfunnet meg med at det kun skulle være vennskap og ikke noe mer en det. Men allikevel kjenner jeg at jeg har følelser for denne mannen. Og det er ikke gøy. Sletter jeg han fra face vil han nok finne det ut. Og da veit jeg ikke hva jeg skal si. Han spurte jo en gang om det måtte være alt eller ingenting og da sa jeg nei. Det må det ikke. Han veit forresten ikke at jeg er intr enda. Han tror det kun er vennskap og at jeg ikke er intr i mer en det. At jeg er ferdig med han. Men det som er litt trist er jo dette med at jeg måtte ta kikkhulls operasjon. Så jeg har 3 merker jeg ser på kroppen hvet dag jeg dusjEr.oEr. og den er faktisk litt kjiip. Anonymous poster hash: 2f768...630
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Et sånt hekt du er i nå kan vare i årevis hvis du ikke passer på. Mannen får i både pose og sekk ved å ha et "vennskap" med deg. Du er interessert i mer enn vennskap og han vil ikke forplikte seg til deg. Selvom det kanskje ikke virker sånn nå, skaper du problemer for deg selv ved å fortsette kontakten med han. Selvrespekten din vil også få seg en knekk. Her må du tenke på deg selv og kutte han ut av livet ditt, også som venn. Slett han på Facebook og snap og slett nummeret hans. Det er brutalt, men nødvendig. Det gjør vondt mens det står på, men mye bedre med denne vonde perioden enn å trekke det ut i langdrag. Takk for svar. Joda hekt Jan være farlig. Heldigvis har jeg masse gode venniner her i Oslo jeg kan prate med og finne på ting med. Slik at han gradvis forsvinner. men akkurat nå føles det vanskelig.Anonymous poster hash: 2f768...630
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Jeg gjentar ts så du kan se det bedre selv : du har vært gravid med han, tatt abort pga du måtte av helsemessige årsaker, han har sagt han kun vil være venn med deg. Dere skulle ha en kveld sammen alene, trodde du, men han mld andre jentevenner, du tror han e interessert i ei av dem. Allikevel har di sex med han, overnatter hos han, sier han må komme på besøk til deg? Hvorfor gidder du? Og dette er en mann på 40, ikke en ungutt på 20.Anonymous poster hash: b6445...462 Joda jeg gadd det der med besøk og spør om det for vi skulle jo bare være venner. Var jo først etter jeg kom hjem jeg følte på dette å ikke være ferdig. Jeg trodde helgen skulle gå fint. Men det gjorde den ikke Tydeligvis. Og jeg spurte for å være snill. Kanskje også få bekreftelse på at han ville se meg igjen ? Anonymous poster hash: 2f768...630
Serafina. Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Sletter jeg han fra face vil han nok finne det ut. Og da veit jeg ikke hva jeg skal si. Anonymous poster hash: 2f768...630 Hvis du sletter han fra face har du to valg. 1) du kan fortelle han at du må tenke på deg selv og fordi det ikke er nok å være kun venner valgte du å slette han. 2) ignorere han. Du må ikke svare hvis han spør.
Ferny Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Tusen takk for svaret ditt. Jeg setter pris på det. Jeg skal ikke ta kontakt med han eller la høre fra meg. Jeg veit at det kan jeg greie. Jeg kjenne jo selv at dette ødelegger meg. Dette er jo Hekt. Det skjedde ikke noe den søndagen/ mandagen jeg var der. Og jeg hadde allerede til den helgen innfunnet meg med at det kun skulle være vennskap og ikke noe mer en det. Men allikevel kjenner jeg at jeg har følelser for denne mannen. Og det er ikke gøy. Sletter jeg han fra face vil han nok finne det ut. Og da veit jeg ikke hva jeg skal si. Han spurte jo en gang om det måtte være alt eller ingenting og da sa jeg nei. Det må det ikke.Han veit forresten ikke at jeg er intr enda. Han tror det kun er vennskap og at jeg ikke er intr i mer en det. At jeg er ferdig med han. Men det som er litt trist er jo dette med at jeg måtte ta kikkhulls operasjon. Så jeg har 3 merker jeg ser på kroppen hvet dag jeg dusjEr.oEr. og den er faktisk litt kjiip.Anonymous poster hash: 2f768...630 Tro meg - han vet at du er keen på noe mer fremdeles. Kutt han ut. Skjønner at det er kjipt og vanskelig, men det er helt klart det beste her. Dere har jo til og med en historie med uønsket abort bak dere. Du vil mer, han vil ikke, kjipe ting har skjedd... nei, et vennskap blir bare kaos.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Her må du kjøre "The no contact rule".Null kontakt. Hvis ikke vil mange år av livet ditt bli bortkastet.Tro meg!Jeg vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: c2d95...e7e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Her må du kjøre "The no contact rule".Null kontakt. Hvis ikke vil mange år av livet ditt bli bortkastet.Tro meg!Jeg vet hva jeg snakker om. Anonymous poster hash: c2d95...e7e Takk for svar. Har du lyst å si litt mer ? Vil gjerne høre om dine erfaringer om du vil dele. Siden du sa du visste hva jeg snakket om Anonymous poster hash: 2f768...630
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Tro meg - han vet at du er keen på noe mer fremdeles. Kutt han ut. Skjønner at det er kjipt og vanskelig, men det er helt klart det beste her. Dere har jo til og med en historie med uønsket abort bak dere. Du vil mer, han vil ikke, kjipe ting har skjedd... nei, et vennskap blir bare kaos. Tusen takk for svar. Tror du han veit det? Jeg har ikke gitt utrykk for det. Kun det motsatte. Og til og med sagt jeg ikke var. Enda så dum jeg er. Anonymous poster hash: 2f768...630
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Takk for svar. Har du lyst å si litt mer ? Vil gjerne høre om dine erfaringer om du vil dele. Siden du sa du visste hva jeg snakket om Anonymous poster hash: 2f768...630 Jeg har vært hektet på en mann i nesten 3 år Nå har jeg endelig begynt å bli avhektet,og det eneste som fungerte for meg var å kutte kontaktet helt. Ingen smalltalk,ingenting. Når du kutter all kontakt får du en følelsesmessig distanse,og du ser ting klarere. Jfått mye mental backup av å lese på denne bloggen: http://www.baggagereclaim.co.uk/ Det som hun kaller "No contact rule" har hun kommentert i en video her.Jeg synes den var veldig nyttig for meg,Kanskje for deg også.Se om du ikke kjenner igjen endel følelser og situasjoner som beskrives: Anonymous poster hash: c2d95...e7e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har vært hektet på en mann i nesten 3 år Nå har jeg endelig begynt å bli avhektet,og det eneste som fungerte for meg var å kutte kontaktet helt. Ingen smalltalk,ingenting. Når du kutter all kontakt får du en følelsesmessig distanse,og du ser ting klarere. Jfått mye mental backup av å lese på denne bloggen: http://www.baggagereclaim.co.uk/ Det som hun kaller "No contact rule" har hun kommentert i en video her.Jeg synes den var veldig nyttig for meg,Kanskje for deg også.Se om du ikke kjenner igjen endel følelser og situasjoner som beskrives: https://vimeo.com/11142505Anonymous poster hash: c2d95...e7e Tusen takk. Skal se og lese.Anonymous poster hash: 2f768...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå