Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg går i det samme dag ut og dag inn og ønsker meg noe nytt.
Går mye i jeans og trenger derfor noen overdeler. Burde sikkert investere i noe med lang arm pga ustabilt vær. De overdelene som hører vinteren til går i burgunder og sort som kjennes litt trist ut nå som det egentlig er vår.

Jeg har en feminin, enkel stil. Veldig glad i pastellfarger nå på denne tiden av året. Helst kalde farger. Blonder og perler er noe jeg ofte faller for, samtidig liker jeg ikke når det er mange detaljer på overdeler heller.

Jeg aner ikke hva jeg burde investere i. Synes nesten det blir for dumt å shoppe nå, når det snart er sommer (forhåpentligvis) og man da skal begynne å kjøpe sommerplagg.

Hva bruker dere å gå i når det er verken, eller vær?

Anonymous poster hash: c1199...91e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Invester i noen fine, enkle skjorter, pudderrosa og mint er fint om du kler pasteller. Cardigan over som kan taes av hvis det kommer litt varme utover dagen.

Kan fint gå i jeans til dette. Tilbehøret ellers avgjør hvor pyntet du fremstår.

Anonymous poster hash: 7dfcd...729
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var lurt. Har nettopp bygget opp en såkalt "basegarderobe" hvor jeg har sort og hvit t skjorte, singletter, jeans, shorts, et sort skjørt og en mengde ballerinasko....

Av overdeler har jeg veldig mange fine singletter, men de kan liksom ikke brukes nå så skjorter var veldig lurt. De kan jo brukes på vinter også. Takk!

Anonymous poster hash: c1199...91e
Skrevet

Jeg går i kjoler/skjørt hele året jeg, uavhengig av vær og temperatur! Varierer tykkelsen på strømpebukse og cardigan bare, og cardigans er virkelig forbruksvare her i huset. Synes det er veldig greit, kan jo kneppes igjen hvis det blir litt kjølig :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjoler/skjørt er utrolig fint og jeg skulle gjerne brukt det mer, men hvilke typer kjoler bruker du på vinteren?
Det hender jeg går i tunikaer på vinteren, men går mye mer i kjoler og skjørt på sommeren. 
Det er nå jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal kle meg pga svingende vær, men skjorter i pastellfarger var ikke dumt. :-)

Jeg holder og på å ta en opprydning i skjerf, og kunne sikkert trengt noen tynne silkeskjerf. 
Hva hører til i basisgarderoben av skjerf og tilbehør? 

Om vinteren går jeg i mørkere farger, som mørkeblått, burgunder og sort så da er det kasjmirlignende skjerf som gjelder i grått, sort, hvitt, mens om sommeren elsker jeg pastell og jeg aner ikke hvilke farger på skjerf jeg burde ha. Nøytralt, eller litt mer neonfarger?

Anonymous poster hash: e01b9...1c3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Invester i noen fine, enkle skjorter, pudderrosa og mint er fint om du kler pasteller. Cardigan over som kan taes av hvis det kommer litt varme utover dagen.

Kan fint gå i jeans til dette. Tilbehøret ellers avgjør hvor pyntet du fremstår.

Anonymous poster hash: 7dfcd...729

Litt gammel tråd dette, men jeg tenker jegskal kjøpe meg noen enkle skjorter. 

Passer litt lange cardiganer over dette? Har en hvit og en sort cardigan som begge er korte, men ønsker meg noen halvlange cardiganer. Noen som vet hvor jeg finner dette?

Tror og jeg skal investere i en bukse med litt farve på. Går mest i denim da jeg synes det er enklest å kombinere med overdeler i så å si alle farger. 

AnonymBruker
Skrevet

Litt gammel tråd dette, men jeg tenker jegskal kjøpe meg noen enkle skjorter.

Passer litt lange cardiganer over dette? Har en hvit og en sort cardigan som begge er korte, men ønsker meg noen halvlange cardiganer. Noen som vet hvor jeg finner dette?

Tror og jeg skal investere i en bukse med litt farve på. Går mest i denim da jeg synes det er enklest å kombinere med overdeler i så å si alle farger.

Alle kjedebutikker som h&m, Gina, bik bok, zara ++ har enkle basis cardiganer. Selv elsker jeg kimono og lange cardigans til vår/sommer :)

Anonymous poster hash: f627b...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg skaffe meg noen lange. Altså, jeg ønsker å kle meg mer feminint og elsker litt den enkle stilen.
Er lite glad i juggel, men er svak for perler, både fake og ekte. :P
Men samtidig liker jeg ikke når det blir for stivt så tenker at en litt lengre cardigan kan løse opp litt over en skjorte. 

AnonymBruker
Skrevet

Da skal jeg skaffe meg noen lange. Altså, jeg ønsker å kle meg mer feminint og elsker litt den enkle stilen.

Er lite glad i juggel, men er svak for perler, både fake og ekte. :P

Men samtidig liker jeg ikke når det blir for stivt så tenker at en litt lengre cardigan kan løse opp litt over en skjorte.

Jeg er også veldig klassisk i stilen og bruker alltid cardigans over skjorter og pene topper. Om du ønsker en litt mer pyntet look er det bare å slenge på deg en kul blazer, men til hverdags og casual antrekk er helt klart lange cardigans en vinner :)

AnonymBruker
Skrevet

Blazere er fine! :D Når jeg skal være mer pyntet så bruker jeg alltid korte cardigans/mer konservativ, men blazere var en god ide for å variere litt. 

Hvilke butikker handler du i? Det blir som regel H/m til meg. 
Jeg er også veldig glad i hvite blondeoverdeler om sommeren. Samtidig så tenker jeg at jeg ikke burde kjøpe inn for mange heller. Har prøvd å bygd opp en sommer basis garderobe i første omgang som består av: 

- Denimbukse lang, og denimshorts, samt et sort skjørt og et med blomsterprint. 
Grønn millitæraktig trekvart bukse og en i hvit. Har også to "silkebukser" fra Spania som er veldig fine med en hvit singlet til. 
- Sort og hvit t- shorte
- En blondetopp med trekvart som kan brukes til skjørt og bukse
- Også trenger jeg noen silkeskjerf, men orker ikke investere i noen dyre. Om vinteren er det jo superlett å vite hva jeg skal kjøpe av skjerf for der samler jeg på "kjedelige" cubus skjerf som etterligner acne skjerfene. :P Men aner ikke hvilke farger av skjerf jeg skal satse på om sommeren. Blir mye pastell det går i hos meg. Er ikke spesielt glad i neon. 

AnonymBruker
Skrevet

Blazere er fine! :D Når jeg skal være mer pyntet så bruker jeg alltid korte cardigans/mer konservativ, men blazere var en god ide for å variere litt.

Hvilke butikker handler du i? Det blir som regel H/m til meg.

Jeg er også veldig glad i hvite blondeoverdeler om sommeren. Samtidig så tenker jeg at jeg ikke burde kjøpe inn for mange heller. Har prøvd å bygd opp en sommer basis garderobe i første omgang som består av:

- Denimbukse lang, og denimshorts, samt et sort skjørt og et med blomsterprint.

Grønn millitæraktig trekvart bukse og en i hvit. Har også to "silkebukser" fra Spania som er veldig fine med en hvit singlet til.

- Sort og hvit t- shorte

- En blondetopp med trekvart som kan brukes til skjørt og bukse

- Også trenger jeg noen silkeskjerf, men orker ikke investere i noen dyre. Om vinteren er det jo superlett å vite hva jeg skal kjøpe av skjerf for der samler jeg på "kjedelige" cubus skjerf som etterligner acne skjerfene. :P Men aner ikke hvilke farger av skjerf jeg skal satse på om sommeren. Blir mye pastell det går i hos meg. Er ikke spesielt glad i neon.

Handler i de fleste kjedebutikkene men hm er helt klart favoritten min også, klærne har grei kvalitet og det er så billig der så da går det liksom å kjøpe litt mer, kjedelig å legge altfor mye penger i sesongklær og ihvertfall sommerklær som man får brukt så lite når man bor i Norge :)

Av skjerf synes jeg hvitt, beige og lyserosa er veldig fint på denne årstiden, men jeg bruker som regel bare akryl nå på sommeren :P

Om du ikke har det, så anbefaler jeg deg til å investere i noen lange bomullskjoler, så deilig å gå i og det kan styles opp og ned. Om slike kjoler er din smak da :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er glad i bomullskjoler. :) Så det var et godt tips!
Takk for tips angående skjerf. Gleder meg til en liten shoppingrunde nå etter helgen. 
Jeg er 159 så føler jeg burde gå litt i høye hæler, men er ikke noe flink til det så ender bare opp med kjedelig nøytralt skotøy. Men tenker at det kanskje ikke gjør så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er glad i bomullskjoler. :) Så det var et godt tips!

Takk for tips angående skjerf. Gleder meg til en liten shoppingrunde nå etter helgen.

Jeg er 159 så føler jeg burde gå litt i høye hæler, men er ikke noe flink til det så ender bare opp med kjedelig nøytralt skotøy. Men tenker at det kanskje ikke gjør så mye.

Synes det er fint med lave sko på sommeren jeg, bruker loafers, sandaler og ballerinasko selv. Om du ikke er vant med høye hæler kan det jo være lurt å prøve et par med kilehæl, de er litt enklere å gå med og er veldig fint på sommeren.

Gud, tror jeg må ta meg en shoppingtur selv jeg :P

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja det er smittsomt dette. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker skjørt og kjoler. Bruker også strømper hele året.

Om sommeren blir skjørtet kortere og strømpene tynnere.

Synes det er deilig å kjenne sommerbrisen under skjørtekanten. Bruker også stort sett høye hæler. Dette gjør at jeg føler meg sexy.

Ludmila

Anonymous poster hash: 0bc5f...1d0
Skrevet

Jeg er litt redd for å (se ut som jeg prøver å) bli for "sexy" om jeg kombinerer høye heler og skjørt til nesten knærne. Er det noen grunn til å tenke sånn- eller blir det virkelig too much? Idag for eksempel hadde jeg en fin sommerkjole med en lang cardigan til, og hadde så lyst til å bruke de nye kilehelene mine. Men tenkte at jeg sikkert kommer til å se ut som en prostituert eller at jeg " tror jeg er noe", så det ble de slitte, flate skoene isteden:-(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt redd for å (se ut som jeg prøver å) bli for "sexy" om jeg kombinerer høye heler og skjørt til nesten knærne. Er det noen grunn til å tenke sånn- eller blir det virkelig too much? Idag for eksempel hadde jeg en fin sommerkjole med en lang cardigan til, og hadde så lyst til å bruke de nye kilehelene mine. Men tenkte at jeg sikkert kommer til å se ut som en prostituert eller at jeg " tror jeg er noe", så det ble de slitte, flate skoene isteden:-(

Det er nok janteloven som sitter langt inn i ryggmargen.. Ta en kikk rundt på samfunnet ellers, magasiner og blogger, jeg tror fint du kunne gått slik du ville uten at du hadde skilt deg ut.. Husk at folk kikker ofte en gang ekstra fordi man er fin, tror bare det er en vanesak :)

Anonymous poster hash: 21194...8da

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bare spørre om en ting til? :)
Jeg ønsker egentlig å ha alle klær samlet i klesskapet og det samme med sko istedet for å pakke ned det jeg ikke bruker i sesongen i esker. Men har for mye klær og for mange sko så det er nok den beste måten å holde orden på. 

Men jeg bytter på farger ettersom hvilken sesong det er. F.eks vår og sommer går jeg mye i pastell. Og på høst vinter blir det mer dempede farger. Men er det "normalt" å skifte slik på fargeskalen som jeg gjør? 
Jeg tenker at pastell ikke passer på vinteren, men dette er kanskje bare tull. Hva tenker dere?

Skrevet

Jeg pakker bort typiske sesongklær som sommerkjoler, sandaler osv. Men jeg kan fint bruke pastellfarger på vinteren, og burgunder på sommeren. Kommer jo litt Ann på hvor sommerlig eller høst/vinter klærne er selvfølgelig men synes man fint kan bruke lyse farger på vinteren også, da kan man jo matche det med litt mørke farger f.eks :)

Skrevet

Bruk Youtube, WeHeartIt og Pinterest. Søk "autumn outfit", så finner du masse inspirasjon som passer temperaturene våre :)

Jeg bruker også Instagram en del. Følger flere motekontoer. Anbefaler Innercity Fashion. Elsker den!
Det er mest sommerlige antrekk, men likevel en del som passer dager der det verken er kaldt eller varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...