Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet
Skrevet

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med noen gode råd og synspunkter? :forvirra:

Saken er ganske lang og kinkig, for de som gidder å lese dette... Jeg skal korte den ned.

For et og et halvt år siden ble jeg voldtatt uten at jeg visste det. Jeg fant det ut først en stund senere. (jeg ble dopet ned...) Min daværende kjæreste (nå samboer) tok det fint, og støttet meg. Tror jeg. :trøste:

Så, for et halvt års tid siden var jeg utro! Visste ikke hva jeg gjorde, (var nok litt for full) og da jeg "kom til meg selv" og oppdaget hva som skjedde, fikk jeg fort på meg buksa og dro.

det likte selvfølgelig ikke samboeren min noe særlig. :roll:

men etter mye om og men valgte han å la meg fortsette å bo her. Selv om jeg selv syntes det var tungt, og mest hadde lyst til å synke i jorden. :-?

(Jeg ante ikke hvem fyren var, og hadde jo ingen følelser for han. Aner ikke hva jeg gjorde i samme seng som han i det hele tatt!!! :tunge1: )

Men samboeren min syntes det var litt rart at slikt skulle skje meg to ganger liksom. På ganske kort tid.

Og nå er jeg blitt voldtatt igjen!!! :o (skjønner ikke hvorfor det skjer meg hele tiden!!! :( ) Jeg er redd for å si det til han, for jeg er redd for hvordan han vil reagere. Han sa sist at om noe sånt skjedde en gang til (selv om det visstnok var frivillig fra min side da jeg var utro sist) så ville han ikke mer.

men er det min feil at jeg blir voldtatt?? Er ikke det de HELVETES teite desperate mannfolkene sin feil da? :kjempesinna:

Jeg er nesten sikker på at han ikke vil ha meg mer om han får vite det.

men da er spørsmålet. Er han noe å samle på siden han reagerer slik på at jeg blir voldtatt? :klø:

Skal jeg bite det i meg og leve som før?

Det har streifet meg at jeg kanskje bør flytte, for å gjøre han en tjenste. Siden jeg er så fæl liksom... :-(

Er forvirret jeg. Er en jente virkelig en Hore om hun blir voldtatt? Hvorfor skjer det med meg så mange ganger? Og hvorfor kan man være utro om man ikke vil det??

Hva skal jeg gjøre? Jeg er veldig fortvilet nå!! :klø:

ps: om noe er uklart, bare spør. Jeg er ikke så flink til å forklare ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du umiddelbart skal ta kontakt med Dixi, landsforeningen for voldtatte. Der kan du rådføre deg - og det bør du nok gjøre, slik at du kan takle det som har skjedd og at du kan lære litt mer om hvordan du skal ta vare på deg selv for fremtiden.

Det som slo meg først, er at om dette hadde skjedd meg, hadde jeg holdt meg unna all form for rusmidler, utesteder og steder jeg kunne risikert å bli dopet. Uansett!

Skrevet

Var du bevistløs alle de gangen? Hvordan vet du at du ble dopet ned? Og hvorfor mener du at du kan kalle det voldtekt?

Gjest Lille_my ikke pålogget
Skrevet
Var du bevistløs alle de gangen? Hvordan vet du at du ble dopet ned? Og hvorfor mener du at du kan kalle det voldtekt?

Så lenge man ikke er med på samleie frivillig, så er det voldtekt! Å om hun da har vært bevistløs/dopet ned så har hun jo ikke vært med på samleie frivillig...

Til hovedinlegger:

Jeg synes du skal sette deg ned sammen med samboeren din og ta en prat. Å om han ikke tror deg, eller begynner og diskutere rundt det, så ja da er han ikke mye intressert i å støtte deg......... Da du har blitt voldtatt igjen, så er det godt å ha en av de nærmeste rundt seg. Har du tatt kontakt med politiet? Og som en sa lengere oppe her, landsforeningen for voldtatte?

Håper det går bra med deg!

:klem:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må da skjønne at samboeren din synes dette er litt rart... Det gjør ihvertfall jeg!

Enig med en innlegger som sa du burde holde deg unna alt som heter rusmidler. Du havner i seng med folk du ikke kjenner/ikke ønsker å ha sex med, og kan ikke redegjøre for hvordan. Hvordan vet du at du ble voldtatt denne og den første gangen hvis du ikke husker noe?

Hvordan skjedde voldtekten nå siste gangen?

Det er forferdelig upolitisk korrekt av meg å si dette, men du bør kanskje tenke over oppførselen din. Tenk deg lenge og godt om før du skriker "voldtekt"!

Skrevet

Jeg vet også at det kanskje ikke er pent gjort av meg, men jeg må si meg litt enig med siste innlegg her.

Hvis du føler at du har blitt voldtatt, så er det en alvorlig ting, og en ting du må gå videre med. Du vet hvem som har gjort det, og jeg syns du skal anmelde forholdet.

Men - hvorfor har du havna i disse situasjonene 3 ganger?

Jeg mener ikke at gutter/menn har rett til å forsyne seg uansett situasjon, men om man drikker seg så full at man ikke har kontroll, og blir med noen hjem etterpå, så ligger det i kortene at sex er en sannsynlig avslutning på den festen. Og hvis man da dagen etter våkner opp og angrer, ikke husker noen ting, osv osv, så kan man ikke av den grunn kalle det en voldtekt - mener jeg.

Om man går på en svart, øde landevei eller et sted i en by, og blir overfalt og voldtatt, så blir det på en måte noe annet...

Man må være klar over at måten man opptrer på - fx flørter, er dritafull, blir med menn hjem fra fest osv kan få uønskede konsekvenser.

Jeg mener ikke å si at du ikke har blitt voldtatt, misforstå meg ikke. Men jeg har selv hatt venninner som har kommet til meg å betrodd meg at de har blitt voldtatt, som samtidig neste helg inviterer den såkalte voldtektsmannen på fest. Da mister jeg respekten for dem - når man går så langt som å kle seg naken for en mann, så må man regne med å kjøre løpet ut.

Bare noen tanker fra meg, som nok en gang understreker at jeg ikke prøver å sverte deg og det du skriver...

Har på en måte litt forståelse for at samboern din syns dette blir litt mye...MEN - jeg syns også det er rart at han skulle svikte deg i denne tida da du har opplevd vanskelige ting som du ikke kan noe for! (I hvertfall de to voldtektene...)

Dere må snakke sammen! Og du må gå i deg selv og finne ut hvorfor du var utro den gangen - kanskje det er der problemet ligger for samboern din, at han ikke stoler på at voldtektene virkelig var voldtekter.

K

Skrevet

Jeg skjønner godt at samboeren din synes det er rart for det synes nemlig jeg og.Men jeg bare lurer på om siden du vet at du havner i seng med fremmede mannfolk når du drikker,kan ikke du bare slutte å drikke?Eller drikke når du er sammen med samboeren din eller venner som du stole på?Det hadde ihvertfall jeg gjort

Gjest Anonymous
Skrevet

Edru eller ikke edru.. Har man ufrivillig sex, så er det voldtekt. . Om ikke det skjer på samme måte som om det skulle skjedd ute i skogen! Ufrivillig er ufrivillig. Å samme hva du har på deg, det spiller ingen rolle.!! Ingen har noen sinne lov å tvinge andre til noe de ikke vil.

Mener du skal snakke med samboeren din om dette. Å om han tar det helt feil, ja da vet du hvor du har han!

Synes også du skal anmelde dette til politiet. Om du ikke allerede har gjort det. Å kanksje det hjelper deg om du får snakket med noen som jobber med dette...

:klem:

Skrevet

Sorry, men kan ikke si meg enig i at ufrivillig sex automatisk er voldtekt!!! Så sant du ikke vil ha sex så sier du ifra, det nytter ikke å være tvetydig og la gutten gjette seg til om du vil det eller ikke! Synes det er helt galt å gi gutten skylda i enhver situasjon! :riste:

Jeg har sovet sammen endel gutter i fylla, og tro meg, det er ikke noe problem å si nei til sex! Det respekterer de også (skulle bare mangle!)! :fy:

At du har blitt voldtatt eller hatt mer eller mindre ufrivillig sex hele TRE ganger høres unektelig merkelig ut! Første gangen du ble dopet og voldtatt høres forferdelig ut! Jeg håper du anmeldte det!! Men at det skjer enda to ganger, det kan jeg ikke helt forstå! Skulle tro den første opplevelsen var såpass avskrekkende at du ville ta avstand fra fester/innpåslitne gutter osv. i fremtiden??

Vel, jeg skal ikke dømme deg, for jeg kjenner deg ikke! Men vær for all del forsiktig med å ødelegge gutters liv uten å vite med sikkerhet at det er voldtekt det er snakk om!!

Skrevet
Edru eller ikke edru.. Har man ufrivillig sex' date=' så er det voldtekt. . Om ikke det skjer på samme måte som om det skulle skjedd ute i skogen! Ufrivillig er ufrivillig. Å samme hva du har på deg, det spiller ingen rolle.!! Ingen har noen sinne lov å tvinge andre til noe de ikke vil. [/quote']

Men hva om man ikke husker hva som skjedde, bare at man våkner opp med et ukjent mannfolk ved siden av seg? Da kan man faktisk ikke kalle det en voldtekt etter mitt skjønn. Da vet man jo ikke hva som har skjedd! Om man ikke ville hatt sex edru, tilsier ikke at man ikke ville ha hatt det som drita full. Sånn er det bare med fyll, og det vet alle. Hvis man drikker seg så full at man ikke har kontroll og får black out, da utsetter man seg selv for sånne situasjoner som det ikke går an å få klarhet i - og det må man leve med.

Man kan ikke kalle det en voldtekt bare fordi man ikke husker hva som skjedde, og "egentlig ikke ville gjort det" - i edru tilstand.

K

Skrevet

Slutt å gjøre deg til et offer og begynn å ta ansvar for ditt eget liv! Dette er helt klart risikoatferd!

Gjest Ylvatrine
Skrevet

Jeg må vel også inrømme at dette høres litt merkelig ut. Man skal ikke bruke ordet voldtekt i tide og utide, det er som å rope ulv ulv!

Du skriver ikke så mye om hva som skjedde den siste gangen, så om det var en voldtekt eller ikke kan jo ikke vi bedømme.

Men jeg har også opplevd noe lignende som du, men kaller det ikke voldtekt. Jeg var sanseløs full, og en mann (som var hjemme hos meg på fest) begynte å grafse på meg. Jeg hadde ingen sjans til å gjøre motstand, akkurat da var jeg nok ikke så motvillig... Jeg fikk blackout og aner ikke hva som skjedde videre, han kan ha forsynt seg av meg som han ville, jeg aner ikke. Jeg hadde i allefall ikke noe ønske om sex med han!!! Dette hadde aldri skjedd dersom jeg var noenlunde edru, men jeg kaller det ikke voldtekt likevel. Jeg gjorde bare noe idiotisk i fylla og angrer veldig på det i ettertid. Jeg har selv tatt konsekvensen og drikker nå mye mindre, jeg vil ikke oppleve det der igjen.

Jeg synes også at du bør anmelde overgriperen din. Håper du kom deg raskt til lege og fikk tatt de prøver etc som må til. Forbered deg på en lang og tung tid, kanskje rettsak osv. Ønsker deg all mulig lykke til!!!

Skrevet

Du skriver ikke så mye om hva som skjedde den siste gangen, så om det var en voldtekt eller ikke kan jo ikke vi bedømme.

Men jeg har også opplevd noe lignende som du, men kaller det ikke voldtekt. Jeg var sanseløs full, og en mann (som var hjemme hos meg på fest) begynte å grafse på meg. Jeg hadde ingen sjans til å gjøre motstand, akkurat da var jeg nok ikke så motvillig... Jeg fikk blackout og aner ikke hva som skjedde videre, han kan ha forsynt seg av meg som han ville, jeg aner ikke. Jeg hadde i allefall ikke noe ønske om sex med han!!! Dette hadde aldri skjedd dersom jeg var noenlunde edru, men jeg kaller det ikke voldtekt likevel. Jeg gjorde bare noe idiotisk i fylla og angrer veldig på det i ettertid. Jeg har selv tatt konsekvensen og drikker nå mye mindre, jeg vil ikke oppleve det der igjen.

Sånne situasjoner var det jeg siktet til! Syns du ser fornuftig på hendelsen, Ylvatrine. Selvom det var en ekkel opplevelse, så var det jo ingen voldtekt...

K

Skrevet

Det slo meg som andre her skriver; du sier lite og ingenting om hva som faktisk skjedde siste gangen. Det er derfor vondt for oss å bedømme om det var voldtekt eller ikke, og hva du bør gjøre.

Helt ærlig: Jeg forstår veldig godt at samboeren din reagerer på dette. Å bli voldtatt en gang - som den første gangen du forteller om - det hørtes fælt ut. Men at samme person skal bli utsatt for ytterligere to voldtekter, det virker jo nesten litt utenkelig!

Jeg er enig med andre som sier du kanskje bør tenke litt over livsførselen din og hva du faktisk selv utsetter deg for. For mye alkohol gjør at man mister kontroll. Alt for mye alkohol kan gi "black out". At man i en slik gitt situasjon kan bli utnyttet på det groveste er jo nesten innlysende.

Etter min mening blir det til syvende og sist ditt eget ansvar å sørge for at du ikke havner opp i slike situasjoner. Det er noe som heter å be om trøbbel.

Det er mulig jeg sitter på min høye hest og prater moral her, men dette var i alle fall mine tanker. Hvis du fortsetter med å drikke deg sanseløst full på fest og havne i feil seng, ser jeg ikke bort fra at du kommer til å bli utsatt for dette, ikke bare en, men kanskje flere ganger til.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Har litt problemer med å ta dette så veldig seriøst, for hadde du vært så fortvilet som du gir uttrykk for hadde ikke alle de smiliene vært med i innlegget ditt.

Beklager, men skulle det være sant, så må jeg si meg enig med Tusenfryd her. Du bør som hun sier ta kontakt med noen, for du behøver da hjelp til å bearbeide dette.

Det kan jo hende samboeren din tror at du kaller det voldtekt, for å ikke miste han. Men det er bare hans om kan svare på hvordan han vil reagere.

Skrevet

Jeg har store problemer med å ta dette seriøst, bruken av smileys og din oppførsel i forkant av det du kaller "voldtekt" gjør at jeg godt kan skjønne at din samboer er forvirret.

Hvis du ikke klarer å styre deg i henhold til alkohol så bør du ikke drikke i det hele tatt. Jenter som drikker seg sanseløse og deretter roper voldtekt voldtekt får lite eller ingen sympati hos meg- beklager.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med Madam Felle. Smiley bruken er litt merkelig når det kommer til et så alvorlig emne.

Du forklarer ingenting om hvordan du havner i slike situasjoner :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner samboeren din veldig godt. Utrolig bra å greie å rote seg borti sånt tre ganger.

å kalle det voldtekter er vel litt drøyt, da du har en vesentlig skyld i det. Du drikker deg sanseløs og havner i senga med gutter. Ikke så rart at de forsyner seg da vel?

Hvorfor utsette deg for sånt? Skerp deg, og forstå at det ikke er lett for samboeren din å tro på at dette var ting du ikke ville...

Gjest Tingeling ikke innlogget
Skrevet

POIROT!!!!!!

Linker til lover om sex med mennesker som ikke er i stand til å sette seg til motverge trengs!!!

(beklager, ikke meningen å rope, men litt desp)

Tingeling

Skrevet

I mine øyne skal man kunne sitte naken på sengekanten og si nei. Menn kan det, hvorfor ikke kvinner?

Hvis menn drikker seg sanseløse etter å ha flørtet med en kvinne, risikerer de da å få ødelagt livet sitt?

Og til dere som stiller spørsmål ved at det skjer flere ganger: dette er ikke uvanlig på samme måte som at barn som kommer fra hjem hvor det foregår mishandel ofte havner i forhold hvor det samme skjer.

Blir så sint!

[http://www.fh-trier.de/~gielj/smilies/blowup.gif]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...