Gå til innhold

Biluhell

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hjemme hos foreldrene mine i helga og lånte pappa sin bil for en bytur. Kort sagt. Lørdag, trang trafikk, lite parkering, lukeparkering. Jeg kom borti en parkert bil og det ble en liten bulk og ripe i lakken hos den andre. Jeg fikk kontakt med eier etter å ha søkt opp regnr, og ingen av oss hadde skademeldingskjema så jeg ga han navn og nr. Snakket nettopp med han og han hadde fått sjekket skadeomfanget som var på 20-30 000,-!!! Dette ble en ukomfortabel samtale for en fattig student, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å grave meg ned med en gang.. Jeg totalvraka pappas bil i fjor sommer, og har ikke samvittighet til å lempe dette over på han igjen. Det ble ingen synlige skader på hans bil så ser helst at han ikke får vite noe. Jeg har ingen forsikring, så ser ingen annen løsning enn å på magisk vis prøve å betale. Må jeg betale alt på en gang eller går det å delbetale? Har dere noenting som på noe vis kan gjøre situasjonen bedre? Jeg er helt fra meg, og skal aldri kjøre bil igjen.

Anonymous poster hash: 9e752...9bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det, gjort er desverre gjort, og kan ikke gjøres om igjen, denne gangen.

Så skader blir dyre fordi man i dag som regel bytter ut deler fremfor å forsøke å reparere.

Du tok vel bilder for bevis?

Bilforsikringen er eneste forsikring som kan dekke, med bonustap og hele pakka. Og det er bedre du forteller enn at noen andre forteller, din far. Ingen bilverksteder går inn på delbetaling, så alt må gjøres opp der og da.

Anonymous poster hash: 1a3a7...5c7

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du kan jo foreslå å bruke firmaer som bilkosmetikk. Jeg hadde en ny bil for noen år siden, som jeg greide å skrape opp hele frontfangeren på. Dype riper!

Hele jobben kosta 3400,- jeg så får meg minimum 30 000,-

Skrevet

Jeg var hjemme hos foreldrene mine i helga og lånte pappa sin bil for en bytur. Kort sagt. Lørdag, trang trafikk, lite parkering, lukeparkering. Jeg kom borti en parkert bil og det ble en liten bulk og ripe i lakken hos den andre. Jeg fikk kontakt med eier etter å ha søkt opp regnr, og ingen av oss hadde skademeldingskjema så jeg ga han navn og nr. Snakket nettopp med han og han hadde fått sjekket skadeomfanget som var på 20-30 000,-!!! Dette ble en ukomfortabel samtale for en fattig student, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å grave meg ned med en gang.. Jeg totalvraka pappas bil i fjor sommer, og har ikke samvittighet til å lempe dette over på han igjen. Det ble ingen synlige skader på hans bil så ser helst at han ikke får vite noe. Jeg har ingen forsikring, så ser ingen annen løsning enn å på magisk vis prøve å betale. Må jeg betale alt på en gang eller går det å delbetale? Har dere noenting som på noe vis kan gjøre situasjonen bedre? Jeg er helt fra meg, og skal aldri kjøre bil igjen.

Anonymous poster hash: 9e752...9bf

Tror det skulle være mulig å få reparert det hos noen som tar slike småskader. Er mange som gjør det nå. Da er du nede på et mindre beløp i allefall, men vet ikke hvordan det vil forholde seg overfor han med bulken....

AnonymBruker
Skrevet

Tror det skulle være mulig å få reparert det hos noen som tar slike småskader. Er mange som gjør det nå. Da er du nede på et mindre beløp i allefall, men vet ikke hvordan det vil forholde seg overfor han med bulken....

Hvilken type reperasjon som er påkrevd bestemmes ikke av den som er skyld i ulykken, men av den uheldige som ble skadet. Jeg ville ALDRI akseptert en kosmetisk utbedring da jeg ble på påkjørt for noen år siden, og heller ikke i dag.

Merkeverkstedet takserte og byttet de delene som var skade på. Bilen ble aldri seg selv igjen til tross for dette og ble byttet inn noen mnd. Senere. Tapte stort på ulykken, bilen var under 3 år gammel.

Anonymous poster hash: 1a3a7...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...