Gå til innhold

Ubehagelig oppførsel av person på utstillingen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi var på hundeutstilling for å skulle se etter ny rase, kikke litt og kanskje prate med ulike oppdretter. Vi stopper ved en av ringene, og i den ringen er det ei ung jente som løper med verdens flotteste Dobermann. Men saken er den at ved ringen står det en dame med en annen liten rase og jeg visste at hun var oppdretter da jeg hadde pratet med henne rett før. Denne oppdretteren står å slenger dritt om den unge jenta, hun var vel kanskje 25 eller noe.

Da hun får en bra plassering og går ut av ringen så går denne oppdretteren mot henne og sier at " jasså du har droppet min hund nå fordi at du ville ha en annen hund"? Jenta knekker sammen i gråt og går vekk. Mannen min er advokat så han kan ikke la vær å gå bort til denne oppdretter damen og spør hva dette dreier seg om, og får vite at oppdretter har solgt henne en hund, men den var visst blitt syk så måtte avlives, men hun mente at denne jenta heller var en som gikk lei av dyret.

Jeg går bort til jenta og spør om hun vil si noe: og hun forklarer at for 8 mnd siden fant dyrlegen svulst i hodet på hunden, samt kreft i magen, men oppdretter mener at det ikke skulle avlives, selv om hunden var kjempesyk og at denne jenta hadde fått beskjed om at dyrets helse kom først og at den skulle avlives, og dette var attest på. Men dette gikk ikke oppdretter med på, og mente at hun rett og slett var blitt lei av hunden, selv med dokumentasjon, men hun fikk høre dette gang på gang av oppdretter hvis de var på utstilling sammen.

Men det som sjokkerer meg er at oppdretter står sånn ved ringen.

Er dette vanlig?

Jeg kan si så mye at vi kommer ikke til å kjøpe valp fra denne damen

Anonymous poster hash: 08f32...cda
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre så har jeg opplevd MANGE slike spydige, dustete folk på utstillinger. Folk ser kun seg og sitt og JEG ER ALLER BEST oppfatning på seg selv. Har sluttet med utstilling fordi det er flertall av slike folk.

Men så finnes det også snille, behjelpelige og omsorgsfulle folk også som driver med utstilling, men som sagt så er flesteparten drittsekker, og ikke behandler dyrene bra heller...

Anonymous poster hash: 6a30a...d5f
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om en del oppdrettere som nekter for at det er noe galt med hundene fra deres oppdrett, uansett hva veterinær eller adferdsspesialist kommer frem til. Legger skylden på valpekjøper for å ha fremprovosert sykdom, og har de mest latterlige teorier. Heldigvis ikke vanlig, men ekkelt for de som opplever det.

Når det gjelder å være ufine ved ringen, så er det alltid en elle annen idiot med dårlig folkeskikk, akkurat som alle andre steder. Jeg er uenig med forrige poster, da jeg synes flertallet er trivelige og omsorgsfulle folk, men det skal bare en drittsekk til for ødelegge, så det kan føles verre enn det er.

Anonymous poster hash: 9c292...49c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De utstillerne som er i overkant ivrige og bare tenker på mestvinnerlister, plasseringer, osv kan være litt sære. De som er vant med å vinne alt.
Det er gjerne de som også kjenner dommere godt og VET at de blir plassert høyt.

Anonymous poster hash: 2acd3...e76
Skrevet

"velkommen" til hundeutstilling .. Dessverre er det mer drittslenging,enn koslig

Holder meg unna slike folk jeg,grunnet erfaring.

Skrevet

"velkommen" til hundeutstilling .. Dessverre er det mer drittslenging,enn koslig

Holder meg unna slike folk jeg,grunnet erfaring.

Ikke alle er sånn. Jeg har selv en fast "gjeng" som ikke slenger dritt mot andre i det hele tatt. De er opptatt av rasen og å ha det koselig og være med venner med samme interesser.

Men ja, jeg ser jo hvordan en del andre oppfører seg, og det er jo ikke bra. Man må bare overse de som ikke har noe positivt å tilføre og selv vise nye utstillere hvordan det kan og skal være :)

• Liker 1
Skrevet

Mange er dessverre slik.Går en rundt og hører,så er det fint lite possitivt. Men jeg har "mine" som jeg holder meg til.Folk som elsker sin rase® og kan klare å berømme og gratulere en annen med godt resultat

• Liker 1
Skrevet

Velkommen til utstillingsmiljøet, som er fullt av oppdrettere som tar det blodalvorlig og ikke gjør det for å være sosial med hunden!

Skrevet

Som flere over meg har sagt - dette er desverre helt vanlig.

Jeg ser på meg selv som en ganske sterk person, men jeg har selv begynt å grine etter en utstilling og etter flere ubehagelige episoder, fant jeg ut at jeg rett og slett ikke gadd mer.

Det skal sies at ikke ALLE er sånn og det variere nok også mye fra rase til rase, men at det er mye drittslenging og sabotasjer på gang, det er det ingen tvil om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...