AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Hei alle sammen:) Mitt barn blir 1 år ( 13 måned gammel) i juli, jeg søkte om kontantstøtte og ringte NAV om de hadde fått søknaden min og Evt om den var utfylt riktig.. Da sa hun konsulenten at det var aaaaaltfor tidlig å søke om kontantstøtte nå som barnet litt er snart 11 måned gammel. Hun sa derfor at jeg må søke uka etter at min baby fyller 1 år! Er det riktig? Jeg tenkte å søke på god tid da vi bor i Oslo og ting tar tid.. Når søkte dere og når fikk dere første utbetalingen? Hun sa også at jeg må sende inn en ny søknad. Synes det hørtes litt rart ut.., Hilsen mor 21 Anonymous poster hash: 55477...0e3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Hei! Det tar som regel ikke lang tid med kontantstøtten, og å søke etter barnet er 1-år er som regel god nok tid :-) Ellers synes jeg det var rart at hun ber deg sende inn en ny søknad senere.Anonymous poster hash: af745...0bd
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Jeg tror jeg svarte deg på dette i en annen tråd. Ja, det stemmer at det holder å søke rundt den tiden barnet fyller 1 år. Behandlingstiden er ikke så lang. Kontanstøtten utbetales den mnd barnet er 13 mnd, som vel blir august for deres del? Om behandlingstiden på søknaden skulle drøye får man etterbetalt inntil 3 mnd. Anonymous poster hash: 7c395...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå