Gå til innhold

Visum til Indonesia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til Indonesia og har tenkt å ordne visum før jeg reiser for å slippe kø på flyplassen.

Lurer på om det er noen her som har ordnet det med personlig oppmøte på den indonesiske ambassaden i Oslo? Hvor lang tid tok det fra dere leverte søknaden til dere fikk det innvilget?

Anonymous poster hash: 6a20e...6f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok under en uke, men da måtte vi mase, for de ga IKKE klare beskjeder og de var ikke særlig glade i å svare på telefon heller. Men mener det tok under en uke - kan vel fort ta halvannen uke om man søker på "feil" dag.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ringte du og maste per tlf?

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er "feil" dag å søke på?

Skrevet

Og hva er "feil" dag å søke på?

Det husker jeg ikke, står vel kanskje på siden deres hvilke dager de behandler visumsøknader? Hvis de for eksempel behandler søknader mandag-onsdag, vil onsdag sånn sett være "feil" dag å levere på (da vil de ikke se på søknaden før uka etter). Men de kan jo ha endret praksis siden jeg søkte.

Ringte og maste per telefon, ja. Tror ikke det fikk prosessen til å gå så mye fortere, men jeg fikk hvertfall vite sånn ca når jeg kunne hente visumet (måtte reise 8 timer en vei for å levere og hente...).

Skrevet

Men altså, hvor lenge skal du være der? Hvis du bare trenger sånn korttidsvisum er det mye mindre stress å ordne det på flyplassen i stedet...

AnonymBruker
Skrevet

Men altså, hvor lenge skal du være der? Hvis du bare trenger sånn korttidsvisum er det mye mindre stress å ordne det på flyplassen i stedet...

16 dager. Men har hørt det kan være lang kø på flyplassen for å få visum. Og det er i høysesong på Bali. Var derfor jeg tenkte det kanskje var best og mindre stress å skaffe det før jeg drar. Men kanskje det ikke er så ille som jeg har hørt..?

Skrevet

16 dager. Men har hørt det kan være lang kø på flyplassen for å få visum. Og det er i høysesong på Bali. Var derfor jeg tenkte det kanskje var best og mindre stress å skaffe det før jeg drar. Men kanskje det ikke er så ille som jeg har hørt..?

Ok, jeg har ikke prøvd på Bali i høysesongen, men i Jakarta, så jeg vet ikke, men har hørt det tar ca 20-30 min... Men jeg har også hørt at passkøen for de som allerede har visum også kan være lang (eller lengre).

AnonymBruker
Skrevet

Ok, kanskje jeg skal vente med visum likevel.

Skrevet

Ikke stress for et opphold på bare 16 dager. Det fyller du ut på flyet før du lander, og tar det med i passkøen. Køen er der uansett, ikke store forskjeller på den køen med og uten visum. Var der sist år, er vel som noen sier 20 minutter med kø. Hadde ikke orket å ordne med ambassaden for det.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress for et opphold på bare 16 dager. Det fyller du ut på flyet før du lander, og tar det med i passkøen. Køen er der uansett, ikke store forskjeller på den køen med og uten visum. Var der sist år, er vel som noen sier 20 minutter med kø. Hadde ikke orket å ordne med ambassaden for det.

Tusen takk for svar. Da venter jeg til jeg kommer dit siden det ikke er noen forskjell på køene. Men jeg må vel sikkert ta med et passbilde da? 

Skrevet

Trenger ikke passbilde nei. Visum er bare et stempel/"frimerke" i passet.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hvis det ikke står noe om det på ambassadens sider,, så trenger du ikke passbilde. Visa On Arrival pleier ikke kreve passbilde, som regel tar de bilde av deg der (som de lagrer i egne systemer). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...