Gå til innhold

Ja, du skal betale for varene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stadig vekk er det noen som blir så overrasket over at de må betale for varene i matbutikken. Så da må de fram med sekker og vesker, og prøve å finne lommeboka. Noen som har store sekker og virkelig må begynne å grave etter lommeboka.

Jeg synes det er ganske spesielt at de ikke antok at dette er varer som det skal betales for, siden det nesten alltid er mennesker over 20 (de yngste står jo med myntene i hånda klare til å betale, der har voksne mye å lære). Måtte du ikke betale sist du handlet inn? Hvor stor prosentandel av dine dagligvareinnkjøp måtte du betale for? Er det hvert femte butikkbesøk? Det burde isåfall være ofte nok til at du vet at det er en viss sjanse for at du skal betale.

Og så har vi de som begynner å legge varene i posene fortløpende, men som blir så overrasket over at det var en ende på rekken av varer og at man skal betale etter at siste vare er skannet. Så da må man brått og uventet komme seg bort til kortterminalen eller kassadama for å betale. Og hvis lommeboka ligger dypt nede i en sekk eller veske, ja da må man se om man klarer å finne lommeboka også.

Denne verden...

Anonymous poster hash: b1586...1cc
  • Liker 23
Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, av alle livets problemer !

AnonymBruker
Skrevet

Ja, av alle livets problemer !

Det er faktisk et problem de gangene man har dårlig tid og for eksempel skal rekke et tog. Og så er det et naut foran deg som ikke skjønner at man minimum skal ha lommeboka i hånda når varene er ferdigskannet, og helst ta ut kortet eller pengene man skal betale med også. Hva er det de egentlig surrer med mens de står der og venter? Jeg kan ikke se at de driver noe som helst, men mulig det foregår ting i det skjulte som de er opptatt med og som jeg ikke klarer å fange opp.

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønnte ikke dette helt jeg... men altså når jeg står der med handlekurven i en hånd og vesken i en annen, så har jeg ikke en tredje hånd jeg kan finne frem lummeboken min med. Jeg er nødt til å ta en ting om gangen, først legge varene på båndet for så å rote rundt i den store vesken min etter lummeboken...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er de samme som aldri finner nøklene sine og altid glemmer igjen mobilen.

Når jeg stiller jeg meg kø, vurderer jeg hvor "proffe" de i køen ser ut.

Det slår sjelden feil ☺

Anonymous poster hash: 2b582...bee

• Liker 8
Gjest Keikolina
Skrevet

Alltid kortet klart jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis aldri et problem når jeg er å handler. Treffer vel alltid riktig kø til riktig sted og tidspunkt :fnise: . Seriøst helt ukjent denne problematikken for meg, og jeg har dårlig tid uten å ha det.

Anonymous poster hash: 56011...df6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er de samme som aldri finner nøklene sine og altid glemmer igjen mobilen.

Når jeg stiller jeg meg kø, vurderer jeg hvor "proffe" de i køen ser ut.

Det slår sjelden feil ☺

Anonymous poster hash: 2b582...bee

Slik gjør jeg også. Stiller meg sjeldent bak eldre mennesker, damer som ser ut som fjols eller barn da de ofte legger en og en mynt i maskinen. Stiller meg om mulig bak menn, også fordi menn ikke tar med seg alt de ser og køen da går fortere.

Anonymous poster hash: 36bc8...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønnte ikke dette helt jeg... men altså når jeg står der med handlekurven i en hånd og vesken i en annen, så har jeg ikke en tredje hånd jeg kan finne frem lummeboken min med. Jeg er nødt til å ta en ting om gangen, først legge varene på båndet for så å rote rundt i den store vesken min etter lummeboken...

Alle varene er lagt på båndet, og de har begge hendene ledige. Så står de der og surrer med noe mens varene skannes, og før de vet ordet av det skal de plutselig betale for dette også.

• Liker 7
Skrevet

Alle varene er lagt på båndet, og de har begge hendene ledige. Så står de der og surrer med noe mens varene skannes, og før de vet ordet av det skal de plutselig betale for dette også.

skjer det så ofte da? Har jeg aldri tenkt over....

Gjest Caress
Skrevet

Åguuuud, dette irriterer meg noe så jævlig også!!! Pleier å slippe folk foran dersom de har lite og jeg har mye, og da er det satan så irriterende når det som i utgangspunktet burde være en femtensekunders handel trekkes ut til flere minutter fordi nautet som holdt EN jævla ost ikke greide å finne frem lommaboka før etter at varen var scanna...

• Liker 4
Skrevet

Også har vi vennegjengen som skal på hyttetur på fjellet, fyller opp en handlevogn, og venter til etter at alle varene er scannet før de begynner å diskutere hvordan dette skal deles opp, hvem som skal betale hva osv.. sukk.

selv er jeg alltid klar med lommeboka.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mer problemer med de som snakker og snakker med den bak kassen. Og de somler så mye med alt at de rekker å prate litt til, og når de endelig er ferdig snakker de fremdeles, så kassadamen så vidt rekker å bryte inn for å fortelle hvor mye jeg skal betale.

Anonymous poster hash: 4bea4...1f1
AnonymBruker
Skrevet

Kan vi konkludere med at mennesker flest er idioter?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig. De menneskene som ikke har lommeboken klar, og deretter bruker lang tid på å romstere og rote for å finne frem til betalingsmiddelet, har vi neppe særlig bruk for. Det er ikke det at jeg har så fryktelig dårlig tid, jeg er tålmodig med at ikke alt går like raskt for alle og irriterer meg heller ikke særlig over lang kø i kassen. Det er bare noe med hvor forferdelig unødvendig det er å ikke være klar til å betale når du vet nøyaktig hvordan dette foregår.

Du vet hva som skal skje, men du blir likevel veldig overrasket. Jeg tror det er de samme som ikke trykker på knappen ved fotgjengeroverganger, selv om de ikke tør å gå over på rødt, og dermed blir fanget på den ene siden av veien med mindre noen andre skal over. Det er også de samme som først begynner å tømme lommene for mobil, lommebok etc. idet de vinkes gjennom metalldetektoren på flyplasser.

Det er sikkert noen som er glade i dem, så jeg sier ikke at vi skal ta ut samtlige, men jeg synes i hvert fall de som bryr seg om dem bør si fra. Barn, eldre og andre som ikke alltid henger helt med kan jeg forstå at surrer, men vanlige voksne som holder på sånn blir jeg nesten litt fascinert av. Jeg lurer på hvordan de er skrudd sammen.

Anonymous poster hash: 8742c...f99
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

skjer det så ofte da? Har jeg aldri tenkt over....

Ja. Har ingen statistikk på det, men vil anta at det står et slikt naut et sted foran meg i køen ved minst annethvert butikkbesøk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan vi konkludere med at mennesker flest er idioter?

Ja, men det blir for vidt og generelt til at vi kan diskutere det.

Gjest The damned
Skrevet

Hm, opplever ikke dette spesielt ofte.

Utenom hvis det er en gammel person foran meg. De har ofte mange mynter og dårlig hørsel, så da tar det lengre tid med dem.

Har jeg dårlig tid, og går inn på butikken for å kjøpe noe så tenker jeg faktisk at det er min egen feil hvis det er noe som tar ekstra tid. Uforutsette ting skjer noen ganger.

Skrevet

disse menneskene dukker bare opp når jeg har innforjævlidårligtid

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...