Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor fusjonerte banken vår med en annen bank, og vi fortsatte som kunder i den nye banken.

Vi hadde en liten forsikring i Tenant, en personforsikring. Vi har hatt automatisk trekk på den forsikringen.

I løpet av vinteren kom det flere brev fra Gjensidige, da vi ikke har noe med Gjensidige å gjøre kastet vi bare disse brevene. Vi trodde det var et tilbud fra dem og var ikke interessert.

Plutselig får vi en inkasso fra Lindorff! Siden vi ikke har betalt forsikringen.

Det viser seg at kundene til Tenant automatisk ble overflyttet til Gjensidige ved bankfusjonen. Mannen fikk tilbud om en bedre personforsikring gjennom jobben og slo til. Og da trodde vi alt var i orden.

Men nå vil Gjensidige ha disse tusenlappene og mener vi har en avtale med dem.

Kan man virkelig bli tvunget til å være kunder i Gjensidige uten noen form for avtale?

Må man ikke ha en kontrakt? Kan banken overføre kunder til et annet forsikringsselskap uten at kunder samtykker?



Anonymous poster hash: 11e5b...8e9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En forsikring løper til den blir skriftlig sqgt opp, fra en av partene.

At banken fusjonerer betyr at de slår seg sammen med noen andre og har ingen betydning for forsikringer, i form av oppsigelser. Banken står fritt til å overføre en forsikring ved sammenslåing og andre forhold, vanlige betingelser.

Så ja, du må nok betale, og du må følge med på hva som er inne i alle konvolutter med navn og adresse på.

Selvfølgelig du kan bestride kravet, i det minste forklare hvorfor det iikke har blitt betalt, men jeg tror ikke det nytter. Det du oppnår er enda mer gebyr og kr ut av vinduet.

Anonymous poster hash: 68ba1...a73

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I fjor fusjonerte banken vår med en annen bank, og vi fortsatte som kunder i den nye banken.

Vi hadde en liten forsikring i Tenant, en personforsikring. Vi har hatt automatisk trekk på den forsikringen.

I løpet av vinteren kom det flere brev fra Gjensidige, da vi ikke har noe med Gjensidige å gjøre kastet vi bare disse brevene. Vi trodde det var et tilbud fra dem og var ikke interessert.

Plutselig får vi en inkasso fra Lindorff! Siden vi ikke har betalt forsikringen.

Det viser seg at kundene til Tenant automatisk ble overflyttet til Gjensidige ved bankfusjonen. Mannen fikk tilbud om en bedre personforsikring gjennom jobben og slo til. Og da trodde vi alt var i orden.

Men nå vil Gjensidige ha disse tusenlappene og mener vi har en avtale med dem.

Kan man virkelig bli tvunget til å være kunder i Gjensidige uten noen form for avtale?

Må man ikke ha en kontrakt? Kan banken overføre kunder til et annet forsikringsselskap uten at kunder samtykker?

Anonymous poster hash: 11e5b...8e9

Dette er ikke uvanlig og har skjedd meg flere ganger. Du må nok betale.

Anonymous poster hash: 7edbb...0c0

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kundeavtaler følger med ved fusjon, at du ikke gidder å åpne post adressert til deg der dette informeres om er jo ditt problem. Klart du skal betale.

Anonymous poster hash: d5167...7a7

  • Liker 12
Skrevet

Er jo litt lurt å åpne posten sin da...

AnonymBruker
Skrevet

Er jo litt lurt å åpne posten sin da...

Her åpner vi all post, men ikke adressert reklame-går rett fra postkassa og i søpla. Vi har ikke noen avtaler med Gjensidige og var ikke interessert i noe avtale med dem.

Vi har vært i kontakt med forbrukerrådet og de vil hjelpe oss å legge inn klage hos finansklagenemda.

Takk til dere som svarte :)

Anonymous poster hash: 11e5b...8e9

Skrevet

Fikk dere ikke et varsel fra det opprinnelige forsikringsselskapet med opplysninger om fusjon og konsekvensene av denne?

AnonymBruker
Skrevet

Så dere har (delvis) orden på posten, men ikke over trekkene i nettbanken?

Personforsikringer må sies opp skriftlig av forsikringstaker selv (dette står i vilkårene) og tenant har sendt ut varsel til sine kunder i forkant (som jeg skjønner har gått dere hus forbi). I tillegg dere har jo vært forsikret i perioden Gjensidige har sendt ut brev til dere, så dere står jo skyldig til dem. Klarer virkelig ikke se hvordan dette skal få gjennomslag hos nemnda? Men lykke til :) (ikke sarkastisk ment)



Anonymous poster hash: f1e6a...6d2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her åpner vi all post, men ikke adressert reklame-går rett fra postkassa og i søpla. Vi har ikke noen avtaler med Gjensidige og var ikke interessert i noe avtale med dem.

 

Vi har vært i kontakt med forbrukerrådet og de vil hjelpe oss å legge inn klage hos finansklagenemda.

 

Takk til dere som svarte :)

Anonymous poster hash: 11e5b...8e9

Greit nok å ikke åpne uadressert post, men brevene fra Gjensidige var da vel adressert til deg? Og dere fikk jo informasjon om fusjonen slik at dere visste at det nå var Gjensidige som var den dere hadde å forholde dere til.

Anonymous poster hash: 52163...bd4

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...