Gå til innhold

Skatter du av leieinntekter?  

9 stemmer

1. 1. Skatter du av leieinntekter?

• Ja
      4
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en diskusjon med venner lurer vi på hvor mange som egentlig skatter av utleieinntekter. Så.. alle dere som driver noen som helst form for utleie. Skatter dere av inntektene? Hvis ikke skriv gjerne hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som leier ut her? Eller ingen som tør å si noe om det?

Gjest Castielz
Skrevet

Du er pliktet til å skatte av leieinntekter, dersom du ikke selv bruker over 50% av boareal.

Skrevet

Jeg leide ut leiligheten mens jeg studerte utenlands og jeg skattet selvsagt av utleieinntekten.

Det er jo en pliktig skatt som en hvilken som helst annen.

Skrevet

Ja den er pliktig, men det virker ikke som om alle bryr seg noe om det.

• Liker 1
Skrevet

Ja den er pliktig, men det virker ikke som om alle bryr seg noe om det.

Man trenger ikke skatte om man kun leier ut en mindre del av egen bolig, eller leier ut over en veldig kort periode for totalt under 20K.

Utenom det er det skattepliktig. Kjenner flere som har leid ut, faren min i mange tiår, men ikke en eneste som ikke har skattet av det.

Skrevet

Man trenger ikke skatte om man kun leier ut en mindre del av egen bolig, eller leier ut over en veldig kort periode for totalt under 20K.

Utenom det er det skattepliktig. Kjenner flere som har leid ut, faren min i mange tiår, men ikke en eneste som ikke har skattet av det.

Så bra! :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi skatter selvfølgelig av leieinntektene - at noen velger å ikke gjøre det, det driter jeg i.

Ser ingen grunn til å la min moral påvirkes av deres dårlige moral.

Kjenner forøvrig ingen som ikke skatter av leieinntekter.

Anonymous poster hash: 40de5...e7e
Skrevet

Leier ut en mindre del av egen bolig, dvs. ikke skattepliktig :)

• Liker 1
Gjest Walden
Skrevet

Vi skatter selvfølgelig av leieinntektene - at noen velger å ikke gjøre det, det driter jeg i.

Ser ingen grunn til å la min moral påvirkes av deres dårlige moral.

Kjenner forøvrig ingen som ikke skatter av leieinntekter.

Anonymous poster hash: 40de5...e7e

Det er ingen som gjør det..skattemyndighetene finner ut av det. 

Poenget er at om du leier ut en kjellerleilghet som (nesten alltid) utgjør mindre areal enn der du som eier bor, så er det skattefritt. Helt rå inntektskilde for mange..

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg skatter ikke, fordi det ikke er skattepliktig å leie ut en liten del av huset. Men jeg synes det virker underlig om mange som leier ut skattepliktig ikke skatter. Så det er jo interessant å spørre som TS gjør.

Skrevet

Vi skatter ikke fordi vi bor på over 50%av boligens verdi. Men jeg kjenner flere som ikke skatter, men som er skattepliktige. De tar en relativt liten risiko også så lenge utleie delen er en del av deres bolig. Det er sjeldent skattemyndighetene ber om å få komme inn i boligen din for å måle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...