Gå til innhold

Trenger tips til mat på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg jobber ofte kveld, og da trenger jeg tips til hva jeg kan spise i pausen. Er ingen kantine der jeg jobber, og restemiddager har jeg sjeldent.

Det jeg har gjort til nå er å kjøpe knekkebrød og skinkeost som jeg har på jobb. Det varer jo en stund. Men det blir ganske kjedelig og må spise mange(som kan ta litt tid) før jeg blir mett.

Så om noen har noe tips, til noe enkelt som man kan ha liggende i kjøleskap for en uke, og som ikke koster alt for mye, hadde jeg satt stor pris på det:)

Anonymous poster hash: 36c4d...1b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eggmuffins, lakseruller ol

Anonymous poster hash: ee636...f40

Skrevet

Fylte horn, pizzasnurrer. Ka kanskje ikke ligge i kjøleskapet på jobb, men kan definitivt ligge i fryseren din. Tar du dem opp når du våkner, er de nok passe tinet når du skal ha pause.

Skrevet (endret)

Lage wraps, går superfort.

Ha en pakke wraps evt speltlomper i kjøleskapet på jobb.

Fyll med issalat/ruccola, gulost, skinke/kalkun/roastbiff, agurk/paprika/purre/avocado

Lag en boks med dressing av rømme eller kesam, holder seg lenge.

Tips til dressing: rømme blandet med sweet chilisaus, rømme blandet med tzatziki pulver (Maarud), balsamicosirup, sennep, pesto.

Philadelphiaost er også godt å smøre på.

Samme fyll er også godt mellom to polarbrød.

Lage pastasalat hjemme og ta med.

Jeg liker pasta blandet med pesto. Har så i skinke, reker eller kylling. Grønnsaker av forskjellig slag, ofte avocado, cherrytomater, agurk, sukkererter, ruccola. Fetaost

Denne holder seg i to dager i kjøleskap, spesielt hvis man kutter ut avocado og agurk som ofte blir litt ekle.

Endret av Chelsea
Skrevet (endret)

Wow tusen takk! Har fryser og mikro på jobb også.

- wops, jeg skulle trykka av anonym, men ja er da ikke så farlig :)

Endret av toffel
Skrevet

Glemte noe jeg.

Jeg lager meg ofte couscous fordi det er så enkelt og man kan supplere med mange smaker f.eks. pesto, masse grønnsaker, skinke e.l, kikerter, fetaost osv.

Lager couscous i en tett boks, blander i enten en kyllingbuljongterning eller pesto ved tilberedelse, kan også ha i olje i etterkant f.eks. sitron- eller basilikumolje. Dette holder seg flere dager i kjøleskap. Så tilsetter jeg bare det jeg har lyst på den dagen. Ringler også over litt balsamicosirup for ekstra smak.

Passer også fint til lunsjkaker og fiskekaker.

Ellers synes jeg chili con carne er super mat å varme opp igjen. Lager ofte denne:

http://www.greteroede.no/1681496.o2

Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Sidendu har både fryser, kjøleskap og mikroer jo mulighetene uendelige!  :danse:

Du kan for eks.fryse ned middagsrester som:

Lasagne

Makaronigrateng

Pastagrateng med kjøttdeig

Fiskegrateng

(alle typer gratenger generelt..)

Porsjonspizzaer

Lapskaus

Gryteretter (viltgryte, chili con carne, baligryte, tikka masala..)

Suppe

Karbonader/hamburgere

wok

Du kan bake/lage og fryse ned:

Fylte horn

Pizzasnurrer

Fylte baguetter

Pitapizza

Pai

Vårruller

Vafler

Lapper

Pannekaker

Scones

(siden du har kjøleskap kan du vel ha alt av pålegg der? eks. syltetøy, ost, brunost...)

Ellers er det jo lett å lage havregrøt i mikro. Kan også "steke" speilegg, men d må du passe godt på så den ikke eksploderer (snakker averfaring..)

Har du vannkoker? Isåfall kan du koke både egg, poteter, ris og pasta..:P

Endret av Ennasus
Skrevet

Haha! Og alt jeg har klart å komme på er knekkebrød med skinkeost! Tusen takk for alle tips, supre alle sammen!:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i salater på seinvakt, varierer med couscos, bulgur eller pasta. Wraps, pitabrød, fylte horn, pizzaboller, pai, matmuffins og ostesmørbrød er også slagere. Lager gjerne ekstra middager som jeg fryser ned, og så kan jeg ta opp når det passer (tar opp om morgenen så er det tint til jeg skal spise), f.eks lapakaus, chilli con carne, kyllingsuppe, lasagne, karbonader eller vårruller. Har både sweet chilisaus, ketchup og soyasaus på jobb, så det kan smaksettea litt ved behov.

Anonymous poster hash: 29ad7...65d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...