Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en vare holdt av til i morra på kvelden. Fordi jeg ikke får den med hjem idag. Men så i en annen butikk at de selger varen 200 kr billigere. Hvordan fungerer å holde av noe, har man ikke lov å ombestemme seg? Må jeg kjøpe den som er holdt av eller går det greit for butikken om jeg ikke gjør det? (Stor kjedebutikk).

Anonymous poster hash: 9640f...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bindende

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bindende

Men er det "dårlig gjort"?

Gjest Fuldkornshvede
Skrevet

Hvis du er hyggelig kan du jo ringe butikken og si at du ikke får kjøpt den likevel, så de trenger ikke å holde den av mer. Du trenger jo ikke å skrive at du fant den billigere et annet sted ;) Syns ikke det er "dårlig gjort" hvis du sier ifra.

Skrevet

Opplever nå og da at en holdt av vare ikke hentes.

Da lar vi varen henge bak kassa ut dagen før vi henger den ut i butikken igjen.

Tenker sjeldent noe over det.

• Liker 1
Skrevet

Har jobbet i butikk og holdt av ting og deretter ikke hørt mer fra kunden. Det er ikke noe problem, legger bare varen ut i butikken igjen når den avtalte fristen har gått ut. Du trenger ikke kontakte butikken og det er ikke dårlig gjort.

• Liker 1
Gjest Caress
Skrevet

Håper virkelig ikke folk tar det å holde av varer så veldig høytidelig for jeg har flere ganger bedt om å få holdt av en vare og deretter glemt det :P

Vil tro det går helt fint, om du vil være ekstra snill kan du jo ringe og si du har holdt av en vare men du får ikke kjøpt den likevel. ^^

AnonymBruker
Skrevet

Null problem. Jeg holder av ting for kunder stadig vekk, og det at vi setter en slags tidsfrist er nettopp for at kunden skal kunne ombestemme seg og da vet jeg når jeg kan sette varen ut til salgs igjen. Skal kunden være ekstra hyggelig kan h*n eventuelt ringe og si takk for servicen, men jeg skal ikke ha tingen likevel. Jeg synes dog ikke det er nødvendig så lenge vi er blitt enige om at tingen holdes av bare x antall dager.

Anonymous poster hash: 35461...872

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint. Husker jeg jobbet i Hm selv og hver morgen gikk vi over skapet. Ting som var holdt av og ikke hentet innen dato, og der fant jeg plutselig ting jeg ikke hadde sett før. Tok den, ville kjøpe .lol.

Så takk til sånne som deg, egentlig. :)

Anonymous poster hash: 522ef...194
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er hyggelig kan du jo ringe butikken og si at du ikke får kjøpt den likevel, så de trenger ikke å holde den av mer. Du trenger jo ikke å skrive at du fant den billigere et annet sted ;) Syns ikke det er "dårlig gjort" hvis du sier ifra.

Det er mer brysom for en storkjede om du ringer dem midt i all arbeidet og sier fra. Jeg vet for jeg har jobbet selv i storkjede og vet. Best å heller la være.

Anonymous poster hash: 522ef...194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...