Gå til innhold

Vokser dere bikinlinjen selv?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er så fritt lei av inngrodde hår etter barbering og hårfjerningskrem og at det vokser så fort ut igjen!

Så tenkte jeg at jeg kunne prøve å vokse selv..men de voksene jeg har prøvd før, for bena vell og merke, har ikke fungert. Den varme jeg prøvde, ble det bare kliss av og de kalde drar jo ikke med seg noen ting! Er det spesielle merker/teknikker dere vil anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:riste:

Jeg har aldri vokset bikinilinja.

Er redd for at det skal gjøre ufyselig vondt... :roll:

Og om jeg noengang skal vokse den, så skal jeg i allefall gå til en hudpleiesalong for å få gjort det.

Liker ikke tanken på sånn hjemme-voksing på slike "hellige" steder :wink:

Skrevet

Anbefaler ikke at en uerfaren vokser begynner med bikinilinjen :-)

Jeg vokser leggene, og en sjelden gang tar jeg bikinilinjen. Sistnevnte er sikkert 50 ganger vondere.. Men det er jo mulig.

Angående voks, cluet er å smøre tyyyynt. Jeg synes Veet varmvoks er best.

Gjest Anonymous
Skrevet

hm..ja, det ville vært kjedelig om man ikke fikk det til og det bare ble sånn halvveis :roll: men det må da vitterlig være mulig å få det til? og en annen ting med hårfjerningskremen er at man får det aldri heelt glatt! hvordan får dere det helt glatt da?

Skrevet

Jeg napper bikinilinjen, rett og slett. Med pinsett, altså. Det tar ikke så lang tid og er definitivt verdt det, synes jeg. Dessuten ble jeg rød og irritert på huden der av å barbere hele tiden.

Voks har jeg jeg prøvd på leggene, men fikk ikke skikkelig dreis på det. Massevis av hår som ble sittende igjen, jo.

Gjest Anonymous
Skrevet

gjør du virkelig??jeg har vurdert det selv, men forestiller meg at det tar så lang tid! og kanskje man ikke blir så plaget med inngrodde hår da?

Skrevet

Det gjorde jeg også, før jeg fikk fjernet håret med laser. Bortsett fra laseren, var det den beste metoden for meg. Jeg hadde masse, svart hår, å nappe alt tok overraskende kort tid - en time eller to.

Men det ble masse inngrodde hår når det vokste ut igjen, så over en periode på etpar dager var det ikke særlig pent, til det ble langt nok til at jeg kunne nappe igjen.

Skrevet

Hvor mye av bikinilinjen tar de ved bruk av laser?

Vet du om noen bivirkninger? Syns det virker litt skummelt jeg.. :roll:

Jeg vokset bikinilinjen selv noen ganger, med veet varm voks. Gjør ikke så ufattelig vondt som noen skal ha det til. Ble noen få hår igjen, men de nappet jeg.

Har også nappet bikinilinjen, men det tar jo så lang tid.. Så nå har jeg begynt å ta brazilian voksing, og da får du vekk alt!!

Hår altså... :evil:

:vinke:

Skrevet

Jeg bruker epilator på bikinilinja.

Funker utmerket, men ja, det var veldig vondt første gangen.

Skrevet

Jeg vokser bikinilinjen selv, og går over med pinsett etterpå. Har lyst til å kjøpe meg en epilator, men det er dårlig med penger til det akkurat nå, så det får vente en stund.

Skrevet
Hvor mye av bikinilinjen tar de ved bruk av laser?

Vet du om noen bivirkninger? Syns det virker litt skummelt jeg.. :roll:

Jeg vokset bikinilinjen selv noen ganger, med veet varm voks. Gjør ikke så ufattelig vondt som noen skal ha det til. Ble noen få hår igjen, men de nappet jeg.

Har også nappet bikinilinjen, men det tar jo så lang tid.. Så nå har jeg begynt å ta brazilian voksing, og da får du vekk alt!!

Hår altså... :evil:

De tar så mye du vil. Jeg har på en av de smaleste trusene mine, og så tar hun det som er utenfor.

Jeg blir litt rød og hoven rett etter, men det gir seg på under en time. Ellers vet jeg ikke om noen bivirkninger. Men jeg ville aldri tatt ALT med laser - ingen vet om barberingsmoten holder seg.

Skrevet
:riste:

Jeg har aldri vokset bikinilinja.

Er redd for at det skal gjøre ufyselig vondt... :roll:

Og om jeg noengang skal vokse den, så skal jeg i allefall gå til en hudpleiesalong for å få gjort det.

Liker ikke tanken på sånn hjemme-voksing på slike "hellige" steder :wink:

:Nikke: Enig......
Skrevet
Det gjorde jeg også' date=' før jeg fikk fjernet håret med laser. [/quote']

Vurderer å gjøre det samme selv, men har hørt at håret kommer tilbake?!

Hva er din erfaring med det?

Lenge siden du fikk det utført?

Var det dyrt?

Skrevet

Jeg vokser bikinilinja mi av og til, spessielt hvis jeg skal på ferie slik at jeg slipper å babere meg hver dag....

Bruker Veet voks-strips, sånne små som er beregnet på bikinilinja eller ansiktet. Det gjør vondt og det trengs litt øvelse, men det er deffentlig verd det. Får ikke med meg alt, men resten bareberer eller napper jeg bort.

Skrevet

Jeg hadde tre behandlinger ifjor vinter, da var jeg helt hårløs forrige sommer. Så kom det litt tilbake i løpet av vinteren, så jeg hadde en behandling i mai, og nå er det bra igjen. Hun som gjør dem, sier at jeg antagelig må ha en til, til våren eller til neste vår.

Jeg har betalt 1350 kroner for de to første, deretter 675. Mye penger, og jeg tenkte lenge, men har ikke angret ett sekund etterpå.

Skrevet

Virker fristende, men er litt redd for langtidsvirkninger å slik jeg.. :roll:

Skrevet

napper også med pinsett. bedre det enn epilator. generelt aldri fått voks til å fungere.

Skrevet

Når dere napper, behandler dere huden med noe etterpå? Peeling eller olje?

Jeg nappet meg for første gang i dag, i bikinilinjen. Jeg hadde desverre ikke tid til å ta resten, og fikk jo så vondt i nakken av å sitte bøyd så lenge. Ellers ser jeg nå ut som ei ribbet høns :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...