AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har fått meg jobb, og ser dermed etter leilighet i den byen. Problemet er at jeg har ikke bil/lappen, så jeg er avhengig av kollektivtilbud eller gåavstand. Jeg kommer også til å bo alene så jeg har ikke råd til 12000 i mnd. Ikke ønsker jeg noe svær 70kvm leilighet heller. Men jeg finner ingenting... De som ikke koster over 8000 (som er ABSOLUTT max, inkl strøm) ligger så langt utenfor byen og med kronglete kollektivtilbud at jeg likegjerne bare kunne gått til jobb, men det tar for lang tid. Jeg vurderer å ringe til noen kollektiv, men på de fleste annonsene står det at de ønsker studenter eller pendlere. Det er vel ikke noe vits i å ringe til de da? Jeg er jo hverken student eller pendler. Ønsker ikke noe bråkete student-kollektiv heller. Jeg er bare supernervøs for at jeg ikke skal finne meg noe sted å bo. Hva skal man gjøre? Jeg kan bo hos en kompis i nabobyen til jeg finner noe, men da må jeg sikkert stå opp kl 5 om morgen og pendle. Jada, luksusproblem, men jeg trodde ikke det skulle være så fryktelig vanskelig å finne seg et sted å bo som ikke koster skjorta. Hva kan man gjøre? Og eksisterer det kun private leiemarked for oss som ikke er studenter eller hjelpetrengende? Lurer på om det fins noe annet sted å gå til enn finn.no og hybel.no. Anonymous poster hash: 3843b...117
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Du må annonsere/bruke kontaktnettet ditt. Det er mange leiligheter der ute som blir eid av mennesker som ikke trenger å leige dem ut. Så de står tomme med mindre det dukker opp en person som kan overbevise dem om at de er den perfekte leietaker (eller kjenner noen som kjenner noen som de vil gjøre en tjeneste). Hvem de er i din by vet jeg ikke. Heromkring er de eldre mennesker og annonsene rykkes inn i avis eller settes opp i butikk. Uansett: finn din gruppe potensielle utleigere og gi deg til kjenne i et medie de bruker. Anonymous poster hash: be719...53b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har lagt ut på facebook, kan hende jeg kjenner noen som kjenner noen. Men har ikke hørt noe enda. Jeg kjenner ikke så fryktelig mange i den byen. På lokalavisens nettside står det heller ingenting om utleie, jeg kan liksom ikke dra til byen bare for å kjøpe lokalavisa heller hehe, det er langt unna der jeg bor nå. Anonymous poster hash: 3843b...117
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Legg ut annonse på finn eller hybel.no? Anonymous poster hash: ae719...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Legg ut annonse på finn eller hybel.no? Anonymous poster hash: ae719...a8b Jeg vurderer det altså.... Men har hørt så mye om jenter som bare får meldinger av grisete gamle menn som vil leie ut så de får litt selskap... Jeg tenker at de som er seriøse legger ut annonse selv. Eller tar jeg helt feil? Anonymous poster hash: 3843b...117
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Sett inn annonse i lokalavisa! Det har jeg gjort flere ganger med hell. Mange annonserer ikke leilighetene sine, men ser heller etter folk som passer i ønskes leid-annonsene. Mange eldre er også ikke på internett, og bruker lokalavisa. Anonymous poster hash: 0be0c...6b1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 hvilken by er det snakk om? Er det Oslo så kan det bli vanskelig... Anonymous poster hash: b44d0...e3d 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Jeg må bare få tak i en lokalavis først hehe. Nettversjonen fungerer dårlig. Men kan hende han kompisen min kjører gjennom en gang, så kan han kjøpe med et eksemplar og sende til meg. Så skal jeg få sendt inn en Ikke i Oslo nei. Er en mellomstor by. Kikket på leiligheter på finn tidligere før jeg var sikker på om jeg fikk jobben, og da var det mye aktuelt ute. Men nå er alt leid ut og jeg begynner å få dårlig tid:/ Anonymous poster hash: 3843b...117
tussi84 Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Om du skal leie i en av de største byene i Norge må du nok opp i 9000 minst for en liten 2 roms leilighet. Gjennomsnitt prisen for det var vel litt over 10000 kr i oslo. Men hva med bare 1 roms? Alt på en flate men litt billigere. Om det er oslo se også i pendlersteder i nærheten som Ski, Asker, Bærum,Oppegård, Lillestrøm, Lørenskog, Fetsund. ALLE disse stedene ligger maks 30 min unna med tog fra oslo. Husleia er litt billigere men mndskort blir da dyrere. Du kan ikke forvente å få bodd i oslo sentrum for 8000 i alle fall. Du må ut av byen 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Jeg vurderer det altså.... Men har hørt så mye om jenter som bare får meldinger av grisete gamle menn som vil leie ut så de får litt selskap... Jeg tenker at de som er seriøse legger ut annonse selv. Eller tar jeg helt feil? Anonymous poster hash: 3843b...117 Må du skjerpe deg. Så mye hvis om, hva om. Hybel er et utmerket sted å ha annonse. Du vil få bolig mye raskere der enn å sutre. Anonymous poster hash: 1f0e5...4c3 2
Duckie Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Jeg vet om mange som heller vil sjekke ut de som legger ut annonse med bolig ønskes, fremfor å legge ut annonse selv. Det kan fort bli mye mas, og da er det lettere å bare se på de som har lagt ut annonse på egenhånd, og er det noen bra der så går de for den. Så legg ut annonse selv!
LiKa1986 Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har lagt ut på facebook, kan hende jeg kjenner noen som kjenner noen. Men har ikke hørt noe enda. Jeg kjenner ikke så fryktelig mange i den byen. På lokalavisens nettside står det heller ingenting om utleie, jeg kan liksom ikke dra til byen bare for å kjøpe lokalavisa heller hehe, det er langt unna der jeg bor nå. Anonymous poster hash: 3843b...117 Siden du er på facebook, har du sjekket om det finnes en gruppe for de som trenger bolig eller leier ut i ditt område? F.eks "Bolig ønskes leid/leies ut i ******** " eller lignende? evnt kjøp/salg grupper. Jeg fant mitt nåværende bosted på den måten
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Siden du er på facebook, har du sjekket om det finnes en gruppe for de som trenger bolig eller leier ut i ditt område? F.eks "Bolig ønskes leid/leies ut i ******** " eller lignende? evnt kjøp/salg grupper. Jeg fant mitt nåværende bosted på den måten Ja har lagt ut på to forskjellige sider, og har lagt ut en status Jeg presiserer at jeg er fast betaler og har depositum, men vanskelig gitt... Jeg får prøve å legge ut en annonse selv som noen nevner, håper bare folk er seriøse! Anonymous poster hash: 3843b...117
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Må du skjerpe deg. Så mye hvis om, hva om. Hybel er et utmerket sted å ha annonse. Du vil få bolig mye raskere der enn å sutre. Anonymous poster hash: 1f0e5...4c3 Trenger ikke være negativ. Selvfølgelig sutrer jeg. Jeg har prøvd alt annet enn å legge ut på hybel.no/finn.no selv. Jeg orker ikke bo 70 kvm for 10 000 alene + strøm. Det tror jeg ikke du hadde orket heller med ikke verdens beste lønn, uten noen å dele leia med og studiegjeld som skal betales. Jeg blir sliten av å ikke finne noe til rundt 30-40 kvm til max 7500-8000 kr. Det er synd at det skal være så vanskelig. Jeg har leid hybler/leilighet flere steder før og aldri hatt noe problem, men nå skal det plutselig være vanskelig. Og du må forstå at jeg ikke tar det å legge ut annonse selv så seriøst når jeg stadig hører historer om at grisete menn bruker det som sjekkeside. Men jeg skal opprette en annonse nå. Men de får jommen meg høre det hvis det ringer noen gamle gubber. Anonymous poster hash: 3843b...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå