AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Har jeg hørt..Flere som he hørt det? Gjelder det bare oralt inntak eller også i dusjsåper? (F.eks den deilige grønn te dusjsåpen fra body Shop )Anonymous poster hash: 7bedf...5b6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Jeg bor i Japan og aldri hørt at grønn te skal være farlig. Her drikker folk grønn te som vi drikker kaffe, og hadde det vært fosterskadelige stoffer i teen (som det er i alkohol for eksempel) ville det nok vært oppdaget for lenge siden. Dusjsåpe... nei, hva tror du selv? Høres det sannsynlig ut at det kan være farlig med litt dusjsåpe noen ganger i uken? Anonymous poster hash: d986a...a9b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Hvorfor skulle grønn og ikke sort te være farlig? Og hva er kilden din. Å tro på tilfeldig info som flyter rundt på nettet er aldri lurt. I følge det som tilsynelatende er "hele" internett er grønn te koffeinfri. I virkeligheten inneholder den minst like mye som sort te (og trolig oftest mer). Grønn te bør ergo begrenses pga koffeininnhold, men du kan smøre deg inn alt du lyster. Søk opp de offisielle kostholdsrådene for gravide. Hold deg til dem. Ignorer alt annet. Anonymous poster hash: dd4b7...82b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Hørt? Google litt research da så får du fakta istedet. Alt med måte uansett. Anonymous poster hash: 5417b...af5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Hørt? Google litt research da så får du fakta istedet. Alt med måte uansett.Anonymous poster hash: 5417b...af5 Googler alltid først Anonymous poster hash: 7bedf...5b6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 JAMMEN HERREGUD. Les de offentlige anbefalningene om kosthold for gravide. Hold dere til dem. Ellers: alt med måte. Slik det burde være ellers. Anonymous poster hash: b793e...b3e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Vann er også farlig for gravide. Ja, i for store mengder altså. Saltbalansen går amok Så ja..alt er farlig. Anonymous poster hash: 5417b...af5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Du kan ikke bøtte ned litersvis med grønn te som gravid, men kopp for kopp er det mer skadelig for fosteret med kaffe. Grønn te til utvortes bruk kan umulig ha noen målbar negativ effekt på fosteret, for det er veldig begrenset hvor mye som tas opp i blodet. Anonymous poster hash: 05f02...eb0
Ruby_Tuesday Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Jeg drikker veldig mye te til vanlig, men når jeg var gravid prøvde jeg å begrense meg pga koffein. Men altså; Bruk litt kildekritikk. Se på matportalen sine sider, spør fastlege eller jordmor.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Green tea contains high amounts of caffeine and is said to reduce folic acid absorption. So if you are a green tea addict consider limiting yourself to maximum one cup a day and use that as your caffeine allowance, or try sourcing a caffeine-free green tea. - See more at: http://www.bellybelly.com.au/pregnancy/tea-during-pregnancy-teas-to-drink-teas-to-avoid/http://www.bellybelly.com.au/pregnancy/tea-during-pregnancy-teas-to-drink-teas-to-avoid/Anonymous poster hash: 7bedf...5b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå