AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Når vaskemaskinen på badet skal tømmes så øversvømmer røret med vann. Håndvasken bobler opp vann under tømming. Huseieren er vekke i to uker og har sagt at vi må bruke Plumbo, og rørleggeren ikke kan gjøre noe mer Har vart slikt i 1,5 uke nå. Tåler gamle plast rør Plumbo? Hva er alternative løsning når huseieren er vekke?Anonymous poster hash: f450b...19f
stan Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Plumbo fungerer bra. Best er det om vannet siger sakte ut. La Plumbo være i røret en stund, så skyll grundig. Gjenta gjerne.
ops2 Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 (endret) Flytende Plumbo er best. Har dere vannkoker? Ta den med på badet. Tøm to fulle kanner med kokende vann i avløpet. Når det har tømt seg. ha oppi 1/2 flaske Plumbo. Vent maksimumstiden som står på flasken. Begynn å koke vann igjen. Pøs på med kokt vann til det renner lettere. Om nødvendig, ha oppi den siste halvdelen av Pumboflasken, vent, fortsett med kokende vann. Åpner det seg ikke DA.... så fins det stakefjær. http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Verktoy-og-tilbehor/Stakefjar-husholdning-2000034470/ Bruk den med litt forsiktighet. Lur og lirk. Bruk gjerne mer kokende vann hvis du kjenner du "støter på noe". Avslutt med kokende vann. Er rørkapasiteten dårlig, så bruk kokende vann + 1 dl Plumbo + kokende vann som forebyggende mellom. PS: Salmiakk er et billigere alternativ til Plumbo. Men det lukter verre enn Plumbo. Spesielt når du tømmer kokende vann på. Sørg for god ventilasjon og hold små barn og kjæledyr unna. Du må aldri blande klorin og salmiakk! Men hver for seg er de bra. http://www.klikk.no/helse/doktoronline/medikamenter/article663924.ece Endret 1. juni 2015 av ops2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Gå heller ogmkjøp Mudin. Mer effektivt og skånsomt. Anonymous poster hash: ce725...aee 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Takk for alle svar! Jeg valgte ikke å bruke Plumbo, kalte på rørlegger som installerte en ventil så nå går vannet gjennom. Huset er jo byggd på 70 talet og misstenker at rørene er rågamle! Har vanskelig å skjønne hva i hele friden som tetter til røret! Det er fellesrør til håndvasken og den bobler opp vann ved hver tømming. Det har den gjort siden jeg flyttet inn, men siste ukå har det vart voldsomt! Jeg har bodd her i 6mnd. Kan det hende at tidligere leietakere har spolet ned noe i systemet som tetter seg først NÅ? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan slike ting henge sammen...Anonymous poster hash: f450b...19f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Noen som opplevd samme ting og kom til bunns med problemet?Anonymous poster hash: f450b...19f
Waterstone Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Noen som opplevd samme ting og kom til bunns med problemet?Anonymous poster hash: f450b...19f
Waterstone Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Jeg hadde tidligere mye problemer med vasken på badet. Jeg begynte å bruke Mudin istedet for Plumbo, mye mye bedre. Det har vært bra lenge nå . Slenger oppi litt Mudin av og til , trenger ikke å vente på at det skal bli helt tett. Mudin selges på Coop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå