Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo :)

Jeg var nylig hos frisøren. Klipte mye av håret (hadde ned til navlen, men har til rundt puppene nå) og fikk en kaldere blondfarge. Da jeg bestilte på ledigtime.no, kryssa jeg av for "dameklipp" og "farge langt hår". Da jeg kom til frisøren var det bare snakk om striping. Så hun starta med hette, men gav opp og gikk over til foliestriper. Det tok mange timer. I tillegg kom det telefoner og to andre kunder som skulle farge og klippe seg. Jeg satt med stripene i sikkert 1 time, så vaska det ut. Deretter blanda hun en blanding slik at jeg skulle få en fin kald farge. Denne satt i ca. 10 min for det ble vaska ut. Så styla hun håret mitt. Dette ble 2270 kr. Fikk sjokk for å si det sånn. Søstera mi betalte 1500 for ca. samme behandling, men hos en annen frisør da.

Lurer på om fargen er permanent? Den burde være permanent når det er så dyrt! Foliestriping er vel permanent, men er korrigering det også? Hvis det ikke er permanent farge, så angrer jeg på at jeg brukte nesten 2300 kr. Fargen var veldig kald (nesten grå med lillaskjær i), men etter to vask er den mindre grå og lillaskjæret er borte. Var det bare glansvask da?

Lurer også på om frisøren tar betalt for føning? De spør jo aldri om å føne, de gjør det bare. Og hun spurte ikke om å style håret mitt. Hun spurte bare om jeg ville ha krøller eller rett hår.

Anonymous poster hash: 6c78e...183
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok permanent.

Det er normalt at håret ser grått med lilla skjær ut etter at du har fått en kald farge, det er også helt normalt at det forsvinner etter 1-2 vask.

Det er hvertfall min erfaring.

Jeg vet at på nikita tar de 50 kr (sist jeg var der) for å spray en dæsj med hårspray i håret. En av de mange grunnene til at jeg ikke går dit. Men tror ikke det er særlig vanlig å ta betalt for å føne.

Dog er det mulig at de har gitt deg en hårkur og det koster.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du fikk en såkalt korrektur. Den varer i ca. 6-8 uker og koster 500kr.

Anonymous poster hash: 6a98f...714
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du fikk en såkalt korrektur. Den varer i ca. 6-8 uker og koster 500kr.

Anonymous poster hash: 6a98f...714

Var nok det jeg fikk ja. Fant kvitteringen nå og så det stod korrigering til 410 kr. Men foliestripene er vel permanente? Satt med de ganske lenge og de ble lyse og fine. Hvis jeg bruker sølvshampoo en gang i uken så kanskje jeg beholder den kalde fargen. Litt dumt hvis jeg brukte så mye penger på en farge som bare varer i knappe to mnd :P

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok permanent.

Det er normalt at håret ser grått med lilla skjær ut etter at du har fått en kald farge, det er også helt normalt at det forsvinner etter 1-2 vask.

Det er hvertfall min erfaring.

Jeg vet at på nikita tar de 50 kr (sist jeg var der) for å spray en dæsj med hårspray i håret. En av de mange grunnene til at jeg ikke går dit. Men tror ikke det er særlig vanlig å ta betalt for å føne.

Dog er det mulig at de har gitt deg en hårkur og det koster.

Litt dumt at frisørene ikke opplyser om prisen dersom det koster mer. Var forberedt på å betale ca. 1300-1500 kr. De bør i hvertfall spørre før de gjør noe som koster mer. Hun gav meg ikke hårkur, men hun vaska håret med shampoo for å fjerne fargerester og hadde i litt balsam. Hun fønte og brukte varmluftsbørste for å krølle litt etterpå, så tipper det kosta en del. På kvitteringen stod det at jeg hadde fått rabatt, men det skjønte jeg ikke helt når jeg så den prisen. Haha :P

TS

Skrevet

Var nok det jeg fikk ja. Fant kvitteringen nå og så det stod korrigering til 410 kr. Men foliestripene er vel permanente? Satt med de ganske lenge og de ble lyse og fine. Hvis jeg bruker sølvshampoo en gang i uken så kanskje jeg beholder den kalde fargen. Litt dumt hvis jeg brukte så mye penger på en farge som bare varer i knappe to mnd :P TS Anonymous poster hash: 6c78e...183

Stripene er nok permanente ja, tipper de er bleket. Sølvshampoo er nok en god idé. Det finnes også ulike tonere for kald blondfarge, men disse kan jeg ikke noe særlig om.

AnonymBruker
Skrevet

Stripene er nok permanente ja, tipper de er bleket. Sølvshampoo er nok en god idé. Det finnes også ulike tonere for kald blondfarge, men disse kan jeg ikke noe særlig om.

Hun måtte lysne håret for å få til den kalde fargen etterpå ja. Er utrolig fornøyd med fargen akkurat nå og håper den holder lenge. Men jeg får nok bruke sølvshampoo dersom fargen forandrer seg ja. Skal bare ikke ha gyldenblondt, for det hadde jeg en gang før og den ble helt oransje etter hvert. Haha :P

TS

Skrevet

Hun måtte lysne håret for å få til den kalde fargen etterpå ja. Er utrolig fornøyd med fargen akkurat nå og håper den holder lenge. Men jeg får nok bruke sølvshampoo dersom fargen forandrer seg ja. Skal bare ikke ha gyldenblondt, for det hadde jeg en gang før og den ble helt oransje etter hvert. Haha :P

TS

Sølv eller lilla shampo inni mellom så bør fargen holde seg relativt kald :)

• Liker 1
Gjest iGirl
Skrevet

Hvorfor avtaler du ikke pris på forhånd?

Skrevet

Litt dumt at frisørene ikke opplyser om prisen dersom det koster mer. Var forberedt på å betale ca. 1300-1500 kr. De bør i hvertfall spørre før de gjør noe som koster mer. Hun gav meg ikke hårkur, men hun vaska håret med shampoo for å fjerne fargerester og hadde i litt balsam. Hun fønte og brukte varmluftsbørste for å krølle litt etterpå, så tipper det kosta en del. På kvitteringen stod det at jeg hadde fått rabatt, men det skjønte jeg ikke helt når jeg så den prisen. Haha :P

TS

Absolutt enig i det, jeg liker ikke "overraskende" utgifter ved besøk hos frisøren.

Jeg vil gjerne bli informert dersom det faktisk koster meg penger at de putter i hårspray.

Min frisør tar ikke betalt for det, men de tar som sagt betalt for hårkuren - noe jeg er klar over.

Nå vet jeg ikke om du har vært hos en kjede som feks. Nikita hvor jeg vet de tar ekstra betalt der de kan og det uten å opplyse om at "Vil du ha hårspray i det - det koster 50 kr ekstra?".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...