AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Og Nå har vi planlagt kjæresteferie lenge.. Ferien var bestilt, barnevakt til vårt felles barn og barna hans (kun for helgen, før de skulle til mor) fra før var ordnet. Men så begynner jenta hans på ti og sutre.. Hun vil også bli med på tur.. Hun vil ikke være hos besteforeldrene de to dagene før hun skal til mor og alt var bare feil.. Så da tar han, uten å høre med meg, like så godt å bestiller en ekstra billett slik at hun får være med.. Jeg vurderer nå sterkt å ikke bli med i det hele tatt.. Vi har aldri tid for oss selv og jeg(tydeligvis ikke vi) har gledet meg så innmari mye til en uke kun for oss selv der vi får pleiet parforholdet.. Anonymous poster hash: 9353b...d64 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Jeg hadde satt meg skikkelig på bakbeina! Om ikke annet så skulle han ha pratet med deg først! Anonymous poster hash: dc9d2...2a6 28
Gjest C'est la vie:) Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Han burde ha pratet med deg først. Vel, han burde egentlig ikke bestilt den ekstra billetten om dette hovedsaklig var en tur for dere to som er godt planlagt. Spørsmål: Var han med på planlegging, eller hadde du hovedsaklig føring av dette? Om han ikke har ordnet noe særlig, kan en tro at han ikke så på det som krise om vesla ble med på tur? Og var dette noe dere felles har ønsket?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Nei, ærlig talt. Det går da virkelig ikke an. Det blir litt vanskelig å forklare jenta hvorfor du ikke blir med, får håpe han ikke sier til henne at "Hun blir ikke med fordi du skal være med!". Anonymous poster hash: ed853...41b 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Jeg hadde satt meg skikkelig på bakbeina! Om ikke annet så skulle han ha pratet med deg først!Anonymous poster hash: dc9d2...2a6 Jeg vurderer det altså! Hadde gledd meg skikkelig.. Ferdig pakket for lenge siden, kjøpt meg nye fine klær så jeg får pyntet meg for han, romantisk femstjernes hotell.. Hadde gledd meg til å drikke vin midt på dagen, gå på lange turer osv.. Nå blir det nok bare bassenglek og is spising.. Anonymous poster hash: cf09d...b94 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Toget har nok kjørt nå, for hvis du overtaler han, vil jenta se på deg som onde stemora som nekter henne ferie. Prøv heller å gjøre det beste ut av det, og så får du ta han til siden og ytre ønsket om å reise sammen bare dere to. Det positive er jo at han er en far som tar vare på datteren og hennes ønsker! Du har jo funnet en god mann Det kan jo bli en fin ferie likevel! Parker datteren på en barneklubb storparten av dagen, og så koser dere dere sammen på dagtid, og på kvelden så spiser dere sammen ute alle sammen og har det fint! Anonymous poster hash: 938e1...42f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Han burde ha pratet med deg først. Vel, han burde egentlig ikke bestilt den ekstra billetten om dette hovedsaklig var en tur for dere to som er godt planlagt. Spørsmål: Var han med på planlegging, eller hadde du hovedsaklig føring av dette? Om han ikke har ordnet noe særlig, kan en tro at han ikke så på det som krise om vesla ble med på tur? Og var dette noe dere felles har ønsket? Han har vert med på planleggingen.. Vi valgte hotellet vi valgte pga. at vi faktisk ikke skulle ta med barn.. Min mor hadde sagt at hun skulle passe minsten slik at vi fikk en ferie sammen, bare oss.. Og vi brukte gavekortet som vi fikk i forloveøsesgave fra hans foreldre.. Så klar over det har han vert!Anonymous poster hash: cf09d...b94 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Du må nok innse at hans datter er viktigere for han enn hva du er. Dump han og finn deg en mann som kaster barna sine til side. Og setter deg først. Anonymous poster hash: 224f8...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Toget har nok kjørt nå, for hvis du overtaler han, vil jenta se på deg som onde stemora som nekter henne ferie. Prøv heller å gjøre det beste ut av det, og så får du ta han til siden og ytre ønsket om å reise sammen bare dere to. Det positive er jo at han er en far som tar vare på datteren og hennes ønsker! Du har jo funnet en god mann Det kan jo bli en fin ferie likevel! Parker datteren på en barneklubb storparten av dagen, og så koser dere dere sammen på dagtid, og på kvelden så spiser dere sammen ute alle sammen og har det fint! Anonymous poster hash: 938e1...42f Ja, det har nok det.. Idiotisk nok!! Jeg syns faktisk ikke han er noen god mann som gir etter fordi barnet sutrer.. Det er jo for søren meg ikke barnets beste..Anonymous poster hash: cf09d...b94 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Du må nok innse at hans datter er viktigere for han enn hva du er. Dump han og finn deg en mann som kaster barna sine til side. Og setter deg først.Anonymous poster hash: 224f8...9a2 Dette er snakk om EN uke, etter mange mange år sammen.. Barna skulle være to dager hos besteforeldrene før de skulle til sin mor resten av ferieuka vår.. Jeg vil faktisk ikke si at det er å kaste barna sine til side..Anonymous poster hash: cf09d...b94 28
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Men det blir jo urettferdig for de andre barna og. Skal dem være hos barnevakt mens jenta får være med mor/stemor og far på ferie? Anonymous poster hash: 1f036...280 20
Gjest C'est la vie:) Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Ja, det har nok det.. Idiotisk nok!! Jeg syns faktisk ikke han er noen god mann som gir etter fordi barnet sutrer.. Det er jo for søren meg ikke barnets beste..Anonymous poster hash: cf09d...b94 Jeg er enig med deg der. Dette var deres tur, og jeg frykter at det kan bli dumt å reise når du har hatt en helt annen innstilling. Om du velger ikke å reise bør du si det på en fin måte. Nå som han har sagt ja til vesla, kan han ikke trekke det tilbake. Veldig surt å høre at dette er en dem av gave dere har fått og jeg kjenner jeg får empati over din situasjon. Særlig når alt var ordnet. To dager hos besteforeldre er jo koselig og godt for relasjonen deres, så der har ikke din mann vært en god far, men en ettergivende far for barnets (unnskyld) bortskjemte holdning.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Men det blir jo urettferdig for de andre barna og. Skal dem være hos barnevakt mens jenta får være med mor/stemor og far på ferie? Anonymous poster hash: 1f036...280 Jepp.. Det er planen hans.. Jeg syns dette er så urettferdig.. I tillegg så får denne jenta, OG de to andre barna to uke sammen med oss i tyrkia i sommerferien..Anonymous poster hash: cf09d...b94 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #15 Skrevet 1. juni 2015 Toget har nok kjørt nå, for hvis du overtaler han, vil jenta se på deg som onde stemora som nekter henne ferie. Prøv heller å gjøre det beste ut av det, og så får du ta han til siden og ytre ønsket om å reise sammen bare dere to. Det positive er jo at han er en far som tar vare på datteren og hennes ønsker! Du har jo funnet en god mann Det kan jo bli en fin ferie likevel! Parker datteren på en barneklubb storparten av dagen, og så koser dere dere sammen på dagtid, og på kvelden så spiser dere sammen ute alle sammen og har det fint! Anonymous poster hash: 938e1...42f Å alltid gi etter er ingen god forelder. Å kun gi etter for det ene barnet er enda verre. Barn trenger grenser, regler og rammer for å bli trygge barn. Her bidrar far ikke i det hele tatt når han lar en 10åring bli til en usikker sjef i husholdningen. Anonymous poster hash: 0acdb...56a 18
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #16 Skrevet 1. juni 2015 Jeg er enig med deg der. Dette var deres tur, og jeg frykter at det kan bli dumt å reise når du har hatt en helt annen innstilling. Om du velger ikke å reise bør du si det på en fin måte. Nå som han har sagt ja til vesla, kan han ikke trekke det tilbake. Veldig surt å høre at dette er en dem av gave dere har fått og jeg kjenner jeg får empati over din situasjon. Særlig når alt var ordnet. To dager hos besteforeldre er jo koselig og godt for relasjonen deres, så der har ikke din mann vært en god far, men en ettergivende far for barnets (unnskyld) bortskjemte holdning. Hele greia er jo bare helt latterlig.. Men dette er også en stor ting(den største), av mange små ting som far gir etter for.. Anonymous poster hash: cf09d...b94
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #17 Skrevet 1. juni 2015 Ja, det har nok det.. Idiotisk nok!! Jeg syns faktisk ikke han er noen god mann som gir etter fordi barnet sutrer.. Det er jo for søren meg ikke barnets beste..Anonymous poster hash: cf09d...b94 Nei vel, jeg kjenner jo såklart ikke til verken han eller situasjonen annet enn hva du forteller. Det eneste som slår meg er hvorfor ikke resten av ungeflokken ikke får være med, like gjerne. Har de ikke lyst? Hvorfor er det ikke for barnets beste å få være med på en ferie med pappa og mor? Eller mener du at det at han gir etter ikke er for barnets beste? Jeg er enig i at det er shitty gjort av han å gjøre det uten å snakke med deg. Jeg ser riktignok ikke noe galt i at hun er med, men nå har jeg vokst opp i et hjem der det var unaturlig for foreldrene mine å reise uten meg, oss tre på ferie var regelen og ikke unntaket. Og vi hadde det fantastisk hyggelig alle sammen. Det er hva man gjør det til! Grip muligheten til å få en flott ferie, om ikke litt annerledes enn hva du forventet Først når jeg har blitt voksen har de begynt å reise på ferie alene, noe jeg unner dem. Anonymous poster hash: 938e1...42f 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #18 Skrevet 1. juni 2015 Jeg vet det kan være drastisk for deg å eventuelt trekke deg fra turen, men har du reiseforsikring eller liknende du kunne brukt for å få tilbake din del av utgiften på turen? Jeg anbefaler deg ikke å reise, dette vil bli et irritasjonsmoment for deg på turen og du vil ikke få en god opplevelse. Si eventuelt til din mann at de to kan få en far og datter tur, så kan dere ha forholdsturen til gode, og begrunne med at det vil bli bedre slik fordi du ønsket en tur for dere to sammen. Anonymous poster hash: a2331...d16 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #19 Skrevet 1. juni 2015 Å alltid gi etter er ingen god forelder. Å kun gi etter for det ene barnet er enda verre. Barn trenger grenser, regler og rammer for å bli trygge barn. Her bidrar far ikke i det hele tatt når han lar en 10åring bli til en usikker sjef i husholdningen.Anonymous poster hash: 0acdb...56a Enig i den, altså, men TS skrev ikke noe om at han ALLTID gir etter? Anonymous poster hash: 938e1...42f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #20 Skrevet 1. juni 2015 Nei vel, jeg kjenner jo såklart ikke til verken han eller situasjonen annet enn hva du forteller. Det eneste som slår meg er hvorfor ikke resten av ungeflokken ikke får være med, like gjerne. Har de ikke lyst? Hvorfor er det ikke for barnets beste å få være med på en ferie med pappa og mor? Eller mener du at det at han gir etter ikke er for barnets beste? Jeg er enig i at det er shitty gjort av han å gjøre det uten å snakke med deg. Jeg ser riktignok ikke noe galt i at hun er med, men nå har jeg vokst opp i et hjem der det var unaturlig for foreldrene mine å reise uten meg, oss tre på ferie var regelen og ikke unntaket. Og vi hadde det fantastisk hyggelig alle sammen. Det er hva man gjør det til! Grip muligheten til å få en flott ferie, om ikke litt annerledes enn hva du forventet Først når jeg har blitt voksen har de begynt å reise på ferie alene, noe jeg unner dem. Anonymous poster hash: 938e1...42f Det er forskjellige meninger om det å reise på ferie uten barna.. Men når en ferie for voksne er planlagt og bestilt så kan ikke barna sutre seg til å få være med.. Da gir man ikke etter, når det er snakk om to dager hos besteforeldrene som de statid overnatter hos fordi de har lyst.. De får ferie i sommerferien, så synd i dem er det hellet ikke.. Eldstemann kan ikke bli med nå pga. Skole.. Anonymous poster hash: cf09d...b94 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå