AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 Hvorfor er gravide så opptatte av det? Har vært gravid 2 ganger og drukket akkurat som jeg pleier....gikk bra det og...Anonymous poster hash: b79f0...00a 1
teknosilje Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Skjønner ikke helt hva du snakker om men.... Vann er jo sunt. Man bør jo drikke det gravid eller ikke.
Florence Skrevet 1. juni 2015 #3 Skrevet 1. juni 2015 Kanskje gravide har lettere for å bli dehydrert?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Skjønner ikke helt hva du snakker om men.... Vann er jo sunt. Man bør jo drikke det gravid eller ikke. Skrev litt fort, mener at mange jeg har vært borti har ment man skal drikke vann hele tida. Altså unormalt myr. Anonymous poster hash: f31c6...546
Vanillalilla Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Jeg regner med det er for å passe på å være passe hydrert på grunn av å unngå eventuell forstoppelse og lignende siden tarmene jobber treigere enn før. + at man øker blodmengde, og da må man jo fylle på med væske. Grunnen til at de anbefaler akkurat vann er nok fordi det er det sunneste alternativet. Hvis man fra før drikker vann etter tørst gjennom dagen tror jeg ikke det er nødvendig å øke noe særlig. Kroppen sier som regel ifra, drikk når du er tørst
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #6 Skrevet 1. juni 2015 Jeg VEET; steike for et mas! Særlig fra min mor. "Jenta i magen trenger vann!!!". Anonymous poster hash: 6a405...ef0
LindaM Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Er det ikke noe med at vann driver vann. Altså man unngår vannsamling i kroppen ved å holde seg hydrert. I første svangerskap var jeg veldig opptatt av å drikke vann. Denne gangen drikker jeg når jeg er tørst, og litt ekstra når jeg husker på det Har ikke mer vann i kroppen denne gangen.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Fikk beskjed av legen at som gravid burde man drikke 1 liter mer vann i døgnet enn vanlig.Anonymous poster hash: 941fd...597
Gjest me2u Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 (endret) Man anbefaler å drikke mer da man lettere kan bli dehydrert samt at man får mer vann i kroppen av å være gravid og da vil ekstra vann tilført føre til at man lettere kvitter seg med overskuddsvann. Endret 1. juni 2015 av me2u
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Fordi blodvolumet øker med 30%. Jeg var dehydrert konstant til legen forklarte meg dette, skjønte ikke hvorfor jeg skulle drikke mye og hvorfor urinen min var så innmari mørk. Anonymous poster hash: 1a2c8...b29
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 tydelig at man trenger mye vann, drikker flere liter om dagen og tisser sjelden Anonymous poster hash: 1e446...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå