Gå til innhold

vektøkning av lamictal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som går på lamictal?

Jeg skal opp i dose til 200 mg, kommer jeg til å legge på meg av det?

Er det noen andre herinne med erfaring med 200 mg lamictal?

Anonymous poster hash: c996b...dcf
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gått opp i vekt av Lamictal. Gått på det i mange år, og har aldri gått opp i vekt av den :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på 300, ikke lagt på meg!
Er det pga bipolaritet? Noen kan kanskje få dårligere impulskontroll med tanke på mat/snop, men det er ren gjetting fra min side.

Anonymous poster hash: 877b9...b9c
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gått opp i vekt.

Anonymous poster hash: 6e66d...ed3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gått opp i vekt av lamictal. Har gått på det i åtte uker og trapper opp. Står nå på 200mg og har iallefall ikke sett noe til vektøkning (veier meg ukentlig) Tror egentlig jeg har fått mindre sultfølelse av de, sliter med bulimi og den har blitt betraktelig bedre etter at jeg begynte på medisinene. Så ikke vær redd! Jeg merker bare positive effekter av lamictal. Har hjulpet meg mye med depresjonen føler jeg.

Anonymous poster hash: da651...975

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på 400 mg, skal opp til 500, og har ikke opplevd vektøkning, snarere tvert om. Fikk mindre lyst på snop og junk etter at jeg begynte på de, og mer energi til å trene :)

Anonymous poster hash: d177a...ad1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Men jeg skal opp til 200 mg pga bipolar og har lest at for bipolar så kan man gå opp mens høyere doser som ved epilepsi så går man ned heller.

Tar dere andre 200 for bipolar/psykiske ting så er jeg ikke redd for å gå opp.

Anonymous poster hash: c9650...728
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen, jeg går på "epilepsi-dose" men har en affektiv lidelse. Grunnen til at jeg er dosert så høyt var at jeg hadde endel problemer med svingninger i stemningsleiet på lavere doser (deprimert-hypoman-deprimert), pluss at jeg i tillegg har hatt noen EEG-forandringer men uten å ha epilepsi.

Hvor har du lest om det med høye/lave doser og vekt? Ble litt nysgjerrig nå.

Jeg gikk forøvrig på 2-300 mg en periode og gikk ikke opp i vekt da heller.

hilsen meg som skrev innlegg #7. :)

Anonymous poster hash: 73728...889
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen, jeg går på "epilepsi-dose" men har en affektiv lidelse. Grunnen til at jeg er dosert så høyt var at jeg hadde endel problemer med svingninger i stemningsleiet på lavere doser (deprimert-hypoman-deprimert), pluss at jeg i tillegg har hatt noen EEG-forandringer men uten å ha epilepsi.

Hvor har du lest om det med høye/lave doser og vekt? Ble litt nysgjerrig nå.

Jeg gikk forøvrig på 2-300 mg en periode og gikk ikke opp i vekt da heller.

hilsen meg som skrev innlegg #7. :)

Jeg bare googlet meg frem til det, det stod et sted på noe doktoronline, jeg fant det ikke igjen når jeg lette igjen. Men der stod det at medisinert for bipolar, altså lavere dosering, så var det fare for å gå opp i vekt, men motsatt hvis man brukte det mot epilepsi. Googlet litt på et amerikansk forum, der stod det at en liten prosentdel går opp i vekt, mens de aller fleste går ned.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare googlet meg frem til det, det stod et sted på noe doktoronline, jeg fant det ikke igjen når jeg lette igjen. Men der stod det at medisinert for bipolar, altså lavere dosering, så var det fare for å gå opp i vekt, men motsatt hvis man brukte det mot epilepsi. Googlet litt på et amerikansk forum, der stod det at en liten prosentdel går opp i vekt, mens de aller fleste går ned.

Oki, takk for svar :) Får håpe du også er av de % som ikke går opp i vekt. Jeg vil jo tro at med mosjon og samme kaloriinntak som nå bør du ikke gå opp. Min lege sa forøvrig at han bruker Lamictal i behandlingen pga den ikke gir vektøkning, og sa ikke noe om at det var doseavhengig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...