Summers Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Hva kan man egentlig svare når venner spør om hvorfor de er "evig single"? Altså hvor ærlig kan man være? Er jo ganske kjip situasjon for de som spør kan jo ha ganske stor fordel av å høre sannheten samtidig er det jo ikke gøy å høre. Man vet jo sikkert om mange av sine negative sider som at man er sjenert, osv. Men hva med de som mangler selvinnsikt og kan være ganske kjipe personer. 1
visp Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Det er vel et retorisk spørsmål, altså forventes det ikke noe konkret svar. Du får svare standardsvarene: "Du har vel ikke truffet den rette enda" eller noe lignende. 6
Teethgrinding Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Hva slags svar leter du etter? "Fordi jeg ikke har truffet noen enda". Det er vel det eneste logiske du kan svare. Jeg skjønner, og har stor medfølelse, med de som er ufrivillig single over lang tid. Det er også sosialt stigmatiserende. Det høres ut for meg Summers som det er dette du klager mest på. 2
Alice123 Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Jeg pleide å svare "hva tror du selv da...?". Det er vanskelig for som du sier selv TS så vet man jo godt hvorfor vedkommende er evig singel, samtidig som det er en kjip beskjed å gi på tross av at vedkommende trenger å høre det. Jeg har aldri fått spørsmålet av nære venner, for da hadde jeg nok vært ærlig. Men når kollegaer o.l har spurt har jeg prøvd å få dem til å tenke litt selv. Spørre litt om hvor de opplever ting går galt, og hvordan de kan endre det, om hva de er ute etter i en partner mot hva de selv kan tilby (typisk klassiker er den evige single som ikke tar til takke med noe annet enn en undertøysmodell med millionlønn nårde selv er 30 kg overvektig og jobber deltid på Statoil). 2
Gjest Hofmann Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 "Fordi ingen kan måle seg med deg, mamma". 13
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Hvorfor skal man ikke være ærlig? Før svarte jeg "Har ikke tid" (sant) Så svarte jeg "Har ikke funnet den rette, vil at det skal føles helt perfekt" (sant) Nå svarer jeg "Har daddy issues og for psyko til å holde ut lenge med noen" (sant) Bedre å si den ekte grunnen sånn at de som spør (sannsynligvis nære venner) kan guide deg til hva du kan gjøre anderledes med deg selv for å hjelpe deg Anonymous poster hash: 60c02...acb 2
visp Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Han spør om hva han kan svare venner som spør hvorfor de er single, ikke hvordan han skal forklare hvorfor han er singel. 6
Gamerfrue Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Si at det var "singel by choice... just not my choice." 3
Summers Skrevet 31. mai 2015 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2015 Det er vel et retorisk spørsmål, altså forventes det ikke noe konkret svar. Du får svare standardsvarene: "Du har vel ikke truffet den rette enda" eller noe lignende. Takk, har faktisk prøvd det, men de som har spurt meg har ønsket svar pushet mer når jeg ikke har gitt noe svar. Jeg pleide å svare "hva tror du selv da...?". Det er vanskelig for som du sier selv TS så vet man jo godt hvorfor vedkommende er evig singel, samtidig som det er en kjip beskjed å gi på tross av at vedkommende trenger å høre det. Jeg har aldri fått spørsmålet av nære venner, for da hadde jeg nok vært ærlig. Men når kollegaer o.l har spurt har jeg prøvd å få dem til å tenke litt selv. Spørre litt om hvor de opplever ting går galt, og hvordan de kan endre det, om hva de er ute etter i en partner mot hva de selv kan tilby (typisk klassiker er den evige single som ikke tar til takke med noe annet enn en undertøysmodell med millionlønn nårde selv er 30 kg overvektig og jobber deltid på Statoil). Det er ikke så dumt svar, men hva med de som mangler selvinnsikt? Er forresten ikke nære venner som spør meg slike spørsmål heller. Selv tror jeg at jeg hadde likt at personen var dønn ærlig, men sa det på en hyggelig måte.Nå har jeg aldri hørt noe virkelig ille, men fått noen "tips" uoppfordret og selv om det er litt kjipt å høre akkurat der så har jeg alltid vært glad for tipsene. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Det trenger ikke være en spesiell grunn heller. Alle lever forskjellige liv. Noen er mer kresne enn andre , noe jeg synes og kan være et godt tegn. Anonymous poster hash: a867e...9c8 1
Leini Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Takk, har faktisk prøvd det, men de som har spurt meg har ønsket svar pushet mer når jeg ikke har gitt noe svar. Det er ikke så dumt svar, men hva med de som mangler selvinnsikt? Er forresten ikke nære venner som spør meg slike spørsmål heller. Selv tror jeg at jeg hadde likt at personen var dønn ærlig, men sa det på en hyggelig måte.Nå har jeg aldri hørt noe virkelig ille, men fått noen "tips" uoppfordret og selv om det er litt kjipt å høre akkurat der så har jeg alltid vært glad for tipsene. Synes det er ufint å spør om slikt (evt til andre enn helt nære venner.) Er da virkelig ikke noe andre skal legge seg opp i. Har et par gode venninner som er single, og da spør jeg heller om de har truffet noen spennende eller noe. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Jeg hadde nok svart ganske ærlig på et slik spørsmål, men likevel ikke slemt... F.eks. "Tror du at du kanskje er litt rask til å avvise dem som ikke er veldig kjekke"? "Behandler du dem med den samme respekten som du selv forlanger"? "Velger du konsekvent å date dem som bor veldig langt unna eller ikke er ferdige med skilsmissen enda, fremfor dem som det er enklere å få det til å fungere med"? "Venter du bare på initiativ fra dem, eller tar du det selv også"? Anonymous poster hash: ed0db...cdb
Alice123 Skrevet 2. juni 2015 #13 Skrevet 2. juni 2015 Takk, har faktisk prøvd det, men de som har spurt meg har ønsket svar pushet mer når jeg ikke har gitt noe svar. Det er ikke så dumt svar, men hva med de som mangler selvinnsikt? Er forresten ikke nære venner som spør meg slike spørsmål heller. Selv tror jeg at jeg hadde likt at personen var dønn ærlig, men sa det på en hyggelig måte.Nå har jeg aldri hørt noe virkelig ille, men fått noen "tips" uoppfordret og selv om det er litt kjipt å høre akkurat der så har jeg alltid vært glad for tipsene. Jeg prøver å få dem til å snakke rundt temaet, få dem til å tenke litt selv. Spørre om hvor i datingfasen ting går galt og hva man kan gjøre for å endre det, hva slags partner de er ute etter, hva de selv har å tilby i et forhold (min erfaring er at avstanden mellom hva de ønsker å få og hva de selv kan tilby er enorm) og hvorvidt det er realistisk at Triana Inglesias kommer til å banke på døra sånn helt av seg sjøl. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #14 Skrevet 2. juni 2015 Må da være det letteste i verden å svare på?? Kort og godt: Jeg vil være singel. Anonymous poster hash: a8024...48d
Gjest mainbitch Skrevet 2. juni 2015 #15 Skrevet 2. juni 2015 Det er vel et retorisk spørsmål, altså forventes det ikke noe konkret svar. Du får svare standardsvarene: "Du har vel ikke truffet den rette enda" eller noe lignende. Enig, det å svare ærlig kan fort bare gjøre vondt verre
makkapakka Skrevet 2. juni 2015 #16 Skrevet 2. juni 2015 jeg pleier å svare: fordi jeg er vid som en låvedør,,, jeg pleier aldri å få det spørsmålet igjen av det samme mennesket 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #17 Skrevet 2. juni 2015 Jeg kan være litt for brutalt ærlig, vet jo veldig godt hvorfor jeg er singel. Men hvis jeg skal spøke det bort, så sier jeg at det er fordi jeg har ikke behov for en mann i mitt liv. Det han kan tilføre er pikk og penger Anonymous poster hash: b4bb7...faf
Nuttery Skrevet 2. juni 2015 #18 Skrevet 2. juni 2015 Sier bare at jeg har nok med meg og mitt for øyeblikket (Forståelig for andre mtp studier, jobb og hobby, blir ikke mye tid igjen til annet)
Summers Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #19 Skrevet 2. juni 2015 Jeg prøver å få dem til å snakke rundt temaet, få dem til å tenke litt selv. Spørre om hvor i datingfasen ting går galt og hva man kan gjøre for å endre det, hva slags partner de er ute etter, hva de selv har å tilby i et forhold (min erfaring er at avstanden mellom hva de ønsker å få og hva de selv kan tilby er enorm) og hvorvidt det er realistisk at Triana Inglesias kommer til å banke på døra sånn helt av seg sjøl. Tusen takk! Enig, det å svare ærlig kan fort bare gjøre vondt verre Er jo derfor det er vanskelig å svare, det er kjipt å høre om sine negative sider, men for mange er det jo også kjipt å ikke få seg kjæreste.
Sannerlig Skrevet 2. juni 2015 #20 Skrevet 2. juni 2015 Hva kan man egentlig svare når venner spør om hvorfor de er "evig single"? Altså hvor ærlig kan man være? Jeg svarte at jeg likte å harve over alle andres kjærester! Er så frekt sånne spørsmål, de fortjener egentlig sånne svar haha, men neeh, jeg svarte , jeg finner nok min til slutt, og det gjorde jeg jo, og det var det verdt å vente på 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå