AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Jeg betaler ned lånet som er litt over 100.000+husleie 5000kr og mobilregninger.. Har 40.000 på konto jeg har jobb.. Og får betalt tilbake 20.000 jeg har lånt bort..disse får jeg i nedbetaling. Men føler meg så fattig liksom... Hvor mye har dere på konto? Anonymous poster hash: fd98b...853
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Anbefales det ikke å ha en 3-4 nettolønninger stående da? Personlig har jeg rundt en halv million, men så er jeg alene, ganske nøktern av meg, og har ingen å forsørge. Anonymous poster hash: 38836...5f3
Gjest Castielz Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Anbefales det ikke å ha en 3-4 nettolønninger stående da? Personlig har jeg rundt en halv million, men så er jeg alene, ganske nøktern av meg, og har ingen å forsørge. Anonymous poster hash: 38836...5f3 Med dagens renter vil jeg si du har litt for mye i banken, hva med å investere i fond? Jeg har til enhver tid 70.000 på kontoen, alt overskudd går i boliglån.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Med dagens renter vil jeg si du har litt for mye i banken, hva med å investere i fond? Jeg vet. Jeg burde skifte bank også siden jeg har aaaltfor dårlig rente i Sparebank 1. Har bare ikke satt meg inn i dette med fond, hva som finnes etc. Tips? Ikke at jeg skal kuppe tråden men... Anonymous poster hash: 38836...5f3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har en hel krone på min sparekonto... Anonymous poster hash: f2c3a...d96
Gjest Castielz Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Jeg vet. Jeg burde skifte bank også siden jeg har aaaltfor dårlig rente i Sparebank 1. Har bare ikke satt meg inn i dette med fond, hva som finnes etc. Tips? Ikke at jeg skal kuppe tråden men... Anonymous poster hash: 38836...5f3 Nah, er som regel best å la banken styre dette, da får du som regel 3 valg: Low risk, low reward Medium High risk, high reward. Jeg har spredd mine penger på alle 3, der low risk'en er en "nødkonto" om det virkelig skulle ta fyr på dass. Klart, man kan sette seg inn i dette og tjene mye penger, men DET er for spesielt interesserte
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har ca 700 000 fordelt på høyrentekonto, fondskonto, aksjekonto, pensjonsparekonto. Anonymous poster hash: 5824d...b16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #8 Skrevet 1. juni 2015 Har bare ikke satt meg inn i dette med fond, hva som finnes etc. Tips? Ikke at jeg skal kuppe tråden men... Anonymous poster hash: 38836...5f3 Opprett en månedlig spareavtale i et globalt indeksfond. F.eks, DNB Global Indeks eller KLP AksjeGlobal Indeks eller tilsvarende. Ved å spare hver måned slipper du å bekymre deg for om du har kjøpt på topp eller bunn. Anonymous poster hash: 5824d...b16
teknosilje Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Slik jeg forstår det har du ingen eiendom? Det er den beste investeringen. Sånn sett har du ikke mye penger. Ville hatt min 2 lønninger som buffer (avhengig av lønn da selvfølgelig). Skaff deg bsu.
Gjest Honeyblossom Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har 110k på sparekonto og 35k på BSU
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Har alt for lite, altså akkurat nå ingenting. Vi har nettopp kjøpt bil og det lille som var spart gikk til den. gubben har ikke så mye på sparekontoen nåc heller... og med to barn blir det ikke lett å fylle opp sparekontoen igjen. Men jeg skal få det til! =) Alt for at barna skal ha det trygt økonomisk også, og oss voksne også selvsagt.. Men ekstra vitkig når man har barn Anonymous poster hash: 90f3b...1fa
Ubuntu Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Jeg er student, og har vært det de siste 4 årene (siden vgs med andre ord). Må innrømme at det har gått litt utover sparekontoen, men med deltidsjobb og jobbing i de fleste ferier kan man i det minste få spedd på litt. Jeg har pdd ca 80k på sparekonto, 70k på bsu, og 50k i forskjellige fond. Altså omtrent 200k i oppsparte midler totalt. Føler det er nok i min situasjon, blir nok flinkere til å spare når jeg en vakker dag kommer meg ut i jobb
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #13 Skrevet 1. juni 2015 Jeg har ca 700 000 fordelt på høyrentekonto, fondskonto, aksjekonto, pensjonsparekonto. Anonymous poster hash: 5824d...b16 Fikk du hjelp til dette? Er helt blank på fond, og hvor man skal sette sine sparepenger. Er det ikke lønnsomt å ha dem i banken? Bør man refinansiere bolig? Anonymous poster hash: cf350...5b3
stan Skrevet 1. juni 2015 #14 Skrevet 1. juni 2015 Det er vel ikke noe poeng i seg selv å ha mye penger på konto. Spesielt når renta er så lav. Poenget er jo å ha sikkerhet i tilfelle uforutsette utgifter. Jeg har en brukskonto med kreditt. Normalt er denne ca 50 000 i pluss, så da har jeg 150 000 tilgjengelig. Kreditten er ikke gratis, men gir en god reserve. Har bare brukt kreditten i forbindelse med bilkjøp og store møbelkjøp. Sørger da så raskt som mulig å betale inn som mulig. Normalt om jeg har penger til overs, betaler jeg raskere ned på huslånet, og sparer i ulike fond. Akkurat nå sparer jeg ekstra mye i fond med horisont neste år, for å ha penger til en planlagt oppussing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå