Gå til innhold

Hva er greia med anime?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør fordi en kompis av meg på 24 år ser på dette hele tiden. Forstår ikke greia, jeg greier ikke finne det interessant. Noen som kan forklare meg hvorfor folk er så opphengte i dette?

Anonymous poster hash: 8f15b...bce
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme lurer jeg også. Jeg møter svært sjelden folk som er besatt av Anime, men ser det på nettet, og her inne for eksempel, hvor det var en hel tråd om anime. I japan er det stort og folk kler seg ut som favorittanimene sine. Merkelig.

Anonymous poster hash: ee3ea...a5a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme lurer jeg på...

Anonymous poster hash: 4513f...62a
  • Liker 2
Skrevet

Fordi de synes det er underholdende? Seriene har ofte en litt spesiell humor. Det finnes latterlig mye om alt mulig. Fantasy, action, sci-fi, romantikk osv... Tror mange begynner med filmer.

Men altså.. Hva er greia med fotball?

Man kan jo si noe sånt om hva som helst. Vet om folk som ikke liker film eller tv-serier i det hele tatt. Skjønner ikke det heller.

• Liker 3
Skrevet

Og jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å se timevis med Top Gear. Samme greien.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vel om man ser på japansk anime, så er det ofte man lærer om kulturen i japan, det kan for eksempel foregå i bakgrunnen, samt lære seg japansk..

Ei venninne har sett på anime helt siden hun var 13-14år gammel, idag jobber hun i Japan og snakker flytende japansk! Hadde ikke hun likt anime, så kan det godt tenkes at hun ikke ville ha vært der idag.

Mye anime bruker også mye fine farger, men det er jo forskjellig, noen serier/filmer er laget veldig mørkt, andre er typisk "kawaii" ;)
De jeg har møtt som er veldig glad i anime, er veldig flinke til å tegne og selvom de ikke har gått på noen kunstskole så har de på en måte fått en annen forståelse for farger og samspill...Alt er mulig i anime, det finnes anime for barn, ungdom og voksne...Eller rett og slett for alle :)

Ta pokemon for eksempel....Du syntes kanskje det var gøy når du var barn? Vel. Den har en god del morsomme episoder for oss voksne også :fnise: Det vi ikke forsto som barn, forstår vi nå som voksen (Som mange Disney filmer..)

Men nå er kanskje ikke Pokemon det beste, om man skal anbefale noe, fordi det finnes flere tusen filmer og serier og jeg kan si at alle har noe som tilfredstiller enhver smak, enten du er ute etter klisje, romantikk, action, komedie, sci-fi, grøsser... Min favoritt er...

Howl's moving castle:
www.youtube.com/watch?v=iwROgK94zcM

For min del så liker jeg serier eller filmer hvor man egentlig bare kan drømme seg vekk i...Og ofte blir jeg "trollbundet" av musikken som brukes i anime :) (Bortsett fra irriterende OST, som du må pine deg igjennom på start/slutt av serie... :fnise: )

Skriveleif ._.

Endret av Chibi
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de synes det er underholdende? Seriene har ofte en litt spesiell humor. Det finnes latterlig mye om alt mulig. Fantasy, action, sci-fi, romantikk osv... Tror mange begynner med filmer.

Men altså.. Hva er greia med fotball?

Man kan jo si noe sånt om hva som helst. Vet om folk som ikke liker film eller tv-serier i det hele tatt. Skjønner ikke det heller.

Og jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å se timevis med Top Gear. Samme greien.

For noen intetsigende og unødvendige svar. Hvorfor spør en? Fordi en vil forstå hvorfor folk liker det. Det er jo alltid en grunn til at noen liker noe. Svar som dette er bra:

Vel om man ser på japansk anime, så er det ofte man lærer om kulturen i japan, det kan for eksempel foregå i bakgrunnen, samt lære seg japansk..

Ei venninne har sett på anime helt siden hun var 13-14år gammel, idag jobber hun i Japan og snakker flytende japansk! Hadde ikke hun likt anime, så kan det godt tenkes at hun ikke ville være der idag.

Mye anime bruker også mye fine farger, men det er jo forskjellig, noen serier/filmer er laget veldig mørkt, andre er typisk "kawaii" ;)

De jeg har møtt som er veldig glad i anime, er veldig flinke til å tegne og selvom de ikke har gått på noen kunstskole så har de på en måte fått en annen forståelse for farger og samspill...Alt er mulig i anime, det finnes anime for barn, ungdom og voksne...Eller rett og slett for alle :)

Ta pokemon for eksempel....Du syntes kanskje det var gøy når du var barn? Vel. Den har en god del morsomme episoder for oss voksne også :fnise: Det vi ikke forsto som barn, forstår vi nå som voksen (Som mange Disney filmer..)

Men nå er kanskje ikke Pokemon det beste, om man skal anbefale noe, fordi det finnes flere tusen filmer og serier og jeg kan si at alle har noe som tilfredstiller enhver smak, enten du er ute etter klisje, romantikk, action, komedie, sci-fi, grøsser... Min favoritt er...

Howl's moving castle:

For min del så liker jeg serier eller filmer hvor man egentlig bare kan drømme seg vekk i...Og ofte blir jeg "trollbundet" av musikken som brukes i anime :) (Bortsett fra irriterende OST, som du må pine deg igjennom på start/slutt av serie... :fnise: )

Jeg har alltid forstått eller vært interessert i anime, men forstår noen liker det. Fint svar:) Jeg er for øvrig ikke TS, men har også alltid lurt på hvorfor folk liker anime.

AnonymBruker
Skrevet

For noen intetsigende og unødvendige svar. Hvorfor spør en? Fordi en vil forstå hvorfor folk liker det. Det er jo alltid en grunn til at noen liker noe. Svar som dette er bra:

Jeg har alltid aldri forstått eller vært interessert i anime, men forstår nå hvorfor noen liker det. Fint svar:) Jeg er for øvrig ikke TS, men har også alltid lurt på hvorfor folk liker anime.

Skrevet

Jeg har alltid forstått eller vært interessert i anime, men forstår noen liker det. Fint svar:) Jeg er for øvrig ikke TS, men har også alltid lurt på hvorfor folk liker anime.

Det er de så absolutt ikke.

Poenget er jo at folk liker forskjellige ting!

Hvm

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvm

Intetsigende. At folk liker forskjellige ting, er vel alle klar over? Trenger en virkelig å fortelle det til folk? Poenget med tråden er å forsøke å forstå hvorfor flere liker anime.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne har sett på anime helt siden hun var 13-14år gammel, idag jobber hun i Japan og snakker flytende japansk! Hadde ikke hun likt anime, så kan det godt tenkes at hun ikke ville ha vært der idag.

Ta pokemon for eksempel....Du syntes kanskje det var gøy når du var barn? Vel. Den har en god del morsomme episoder for oss voksne også :fnise:Det vi ikke forsto som barn, forstår vi nå som voksen (Som mange Disney filmer..)

Howl's moving castle:

Skriveleif ._.

Det fikk meg til å komme på noe. Det er faktisk en del voksenhumor i animasjonsfilmer som primært er rettet mot en yngre alder. For eksempel i Shrek. Esel sier blant annet: "Dette her er sextrakassering!!" og Shrek får jo vondt nedentil når han sklir ned i borgen. Det sistnevnte skjønte jeg ikke så mye av da jeg var yngre. Jeg trodde han fikk vondt i rumpa, haha. Jeg legger merke til dette i veldig mange andre animasjonsfilmer også.

Jaja, dette var avsporing...

AnonymBruker
Skrevet

Hvm

Og derfor er diskusjonen død? Kan man ikke spørre noen om hvorfor man liker noe spesifikt? Jeg ser ikke hvorfor du tar dette så negativt.

AnonymBruker
Skrevet

En blir ikke "kjedelig" bare fordi man er voksen:) Jeg er veldig glad i Totoro, Chihiro og heksene, howls moving castle etc. Også sett på Love Hina og Nana og en del andre serier :) Nana er fks en serie for voksne, små barn ville ikke forstått den. Kunne vært en "spille"serie.

Jeg syns det er fine tegninger, fint med farger og litt fantasi.

Fins noen voksne som syns det er superteit at andre voksne ser på "tegnefilmer". Og jeg forstår det er uvant når man bor i Norge, her er tegnefilmer kun lagd for barn. Men i Japan er det annerledes. Der lages det ved siden av tegnefilmer for barn, tegnefilmer spesifikt rettet mot voksne. Det er en helt annen kultur der. Og det er jo bra filmer:) Så ikke rart at oss i vesten også liker de. Vi er bare ikke vant med det.

Anonymous poster hash: 21640...047
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar! ts

Anonymous poster hash: 8f15b...bce
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på anime fordi det er morsom humor, og mange kloke poeng. Noen serier er litt sånn "kode-knekkere" hvor man plutselig føler at man får clues om verden osv og det er kult!
Jeg går på desucon/kler meg ut, rett og slett fordi det er et kjempe hyggelig miljø, litt som å bygge puteborg som barn at alle er velkomne og vi leker uten at noe er kleint. Er ellers ikke så fan av karneval eller lignende for da er det så mange som kler seg ut bare for å imponere, men de fleste av oss som går på desucon (untatt de som konkurrerer da) gjør det bare for å leke og henge :)
Jeg er snart 30 btw

Anonymous poster hash: 3dd5f...f9c
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Og derfor er diskusjonen død? Kan man ikke spørre noen om hvorfor man liker noe spesifikt? Jeg ser ikke hvorfor du tar dette så negativt.

Nei, men du bør slutte å opprette tråder når du angriper svarene du får. For meg er det enkelt å se hvorfor noen liker anime og hvorfor noen liker Top Gear. Det er samme greien. Ulike interesser. At du ikke er fornøyd med svarene mine er helt greit, men ser ikke nødvendigheten med å irritere seg sånn. Slapp av.

Hvorfor flere liker anime er jo nettopp fordi folk liker forskjellige ting, så tydeligvis trenger man å fortelle det til folk, siden det finnes folk som ikke forstår dette. Som funginger skrev så finnes det forskjellige sjanger innenfor anime, de fleste liker ikke all anime, de liker ulike katogerier. Det er også forskjell på japansk anime og vestlig, så dette var en ekstremt diffus tråd. Hva lurer du egentlig på?

Endret av Sofia123
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men du bør slutte å opprette tråder når du angriper svarene du får. For meg er det enkelt å se hvorfor noen liker anime og hvorfor noen liker Top Gear. Det er samme greien. Ulike interesser. At du ikke er fornøyd med svarene mine er helt greit, men ser ikke nødvendigheten med å irritere seg sånn. Slapp av.

Hvorfor flere liker anime er jo nettopp fordi folk liker forskjellige ting, så tydeligvis trenger man å fortelle det til folk, siden det finnes folk som ikke forstår dette. Som funginger skrev så finnes det forskjellige sjanger innenfor anime, de fleste liker ikke all anime, de liker ulike katogerier. Det er også forskjell på japansk anime og vestlig, så dette var en ekstremt diffus tråd. Hva lurer du egentlig på?

Det er da ikke jeg som er TS. Dette er første gangen jeg kommenterte et av dine innlegg. Ro ned spydigheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns slike svar er unødvendige, og enda mer unødvendig å fortelle at folk liker forskjellige ting. Det er alle klar over, og det gjelder nok TS (jeg er ikke TS jeg heller). Dersom du oppretter tråd for å spørre om hvorfor folk liker Game of Thrones, så er svar som "er det så rart? Folk liker forskjellige ting" et ganske teit svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...