Gå til innhold

Lære seg å drikke kaffe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en nesten ferdigutdannet student som ikke kan det å drikke kaffe. Jeg syntes det ser så koselig ut å kose seg med en kopp, så vurderer å prøve meg frem litt. Smaken er jeg ikke spesielt fan av ennå, men det er det minste problemet. Hovedproblemet er at jeg blir ekstremt oppblåst av det, og får masse luft i magen. Noen tips om hvordan jeg kan gå frem for å unngå dette? Hva bør jeg evt spise eller drikke før jeg inntar kaffe? Tips mottas med takk!

Hilsen brusoholiker student som vil bli voksen!

Anonymous poster hash: 8ca9e...12a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oppblåst av kaffe, men ingen problemer med brus?

Høres litt rart ut.

Anonymous poster hash: 97699...022
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvorfor alle på død og liv måååå like kaffe?

Ikke er det sunt, ikke er det bra for tenna dine, og godt er det heller ikke.

Hvorfor tvinge seg til å like noe man egentlig ikke liker? Drikk vann, saft, brus, te, iste, juice...

skjønner det bare ikke..

Anonymous poster hash: 16ba8...6d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tvinge seg til å like noe man egentlig ikke liker? Drikk vann, saft, brus, te, iste, juice...

skjønner det bare ikke..

Kaffe er ganske sunt, jo...

Anonymous poster hash: 6d164...719

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med kaffe mokka, gikk over til kaffe latte med sirup, uten sirup...

Anonymous poster hash: 7bcb1...48b
AnonymBruker
Skrevet

Oppblåst av kaffe, men ingen problemer med brus?

Høres litt rart ut.

Anonymous poster hash: 97699...022

Hva er rart med det? Har kaffe og brus så innmari mye til felles?

Vil drikke kaffe for å erstatte brus. Kaffe er sunnere enn brus. Dessuten er jeg ikke noe morgenmenneske og ser for meg at kaffe kan gjøre det litt lettere. Det er også kjedelig å drikke vann når det serveres kaffe over alt! Alle blir så lykkelige når de blir servert kaffe. Kjenner ikke den gleden når jeg får et glass lunket vann.

Skrevet

Jeg begynte med kaffe mocca, så iskaffe og nå drikker jeg bare vanlig svart kaffe:)

Skrevet

Hva med å drikke te? Det er jo en voksendrikke som muligens er lettere å like en kaffe. Sunt er det òg :)

Selv blir jeg kvalm av å drikke kaffe, og det er jo ikke så koselig at det gjør noe..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å drikke kaffe direkte som 16 åring. Kom nok av å skulle være så voksen... :P

Begynn eventuelt med svak kaffe om du lager det selv. Sterk kaffe var grusomt i starten!

Jeg har for øvrig flere venner som ikke liker kaffe, og te eller kakao er like så innenfor på kafé eller besøk :) Jeg varter lett opp med det til mine venner. :)

En blir ikke voksen av å drikke kaffe, en blir voksen ved å innse at man ikke liker det og står for det. :)

Anonymous poster hash: 25193...7ad

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir dårlig i magen av kaffe betyr nok det at du ikke skal drikke det.

Anonymous poster hash: 7e617...d2b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er rart med det? Har kaffe og brus så innmari mye til felles?

Vil drikke kaffe for å erstatte brus. Kaffe er sunnere enn brus. Dessuten er jeg ikke noe morgenmenneske og ser for meg at kaffe kan gjøre det litt lettere. Det er også kjedelig å drikke vann når det serveres kaffe over alt! Alle blir så lykkelige når de blir servert kaffe. Kjenner ikke den gleden når jeg får et glass lunket vann.

Haha. Nei, men brus inneholder jo kullsyre. Det er rart at du har dette problemet med kaffe og ikke brus.

Anonymous poster hash: fcc4e...59b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke drukket kaffe om du blir dårlig av det. Jeg prøvde å spise en matvare som jeg likte veldig godt smaken av, men som jeg fikk luft i magen av etterpå. Det ble bare verre og verre med høyere og merkeligere lyder i magen etterhvert. Begynte også å reagere på noen andre matvarer en stund etter at jeg sluttet med den opprinnelige.

Anonymous poster hash: 34c5b...9b4
Skrevet

Kroppen min tåler heller ikke svart kaffe, men latte (gjerne med sirup) og kaffe mokka drikker jeg gjerne! Smaker mye bedre og ^^

Skrevet

Det er ikke alle som tåler kaffe. Broren min får vondt i magen av det, så han drikker bare en halv kopp før eksamen, og aldri ellers. Te er snillere mot magen, så han det drikker han mye av.

Jeg synes det er like koslig å sitte med en kopp te som å sitte med en kopp kaffe, og det er sunnere og smaker myyye bedre. Fungerer bra om morgenen også.

Hvis du insisterer på å begynne med kaffe kan jeg fortelle at svak, grønn te (trukket rett) hjelper for å få ut luft i magen. Du risikerer å bli sittende og rape den neste timen om du er skikkelig oppblåst, men du blir kvitt oppblåstheten.

Skrevet

Jeg har bikket 40 og drikker fremdeles ikke kaffe. Syns det er mye bedre enn mannen min som får hodepine når han ikke får kaffen sin.

AnonymBruker
Skrevet

skjønner det bare ikke..

Saft, brus og juice og tusen ganger mer skadelig for tennene. Kaffe med melk er derimot bra.

Anonymous poster hash: c3d43...ac5

Skrevet

Haha. Nei, men brus inneholder jo kullsyre. Det er rart at du har dette problemet med kaffe og ikke brus. 

Anonymous poster hash: fcc4e...59b

Nå er ikke jeg TS, men selv blir jeg regelrett kvalm av kaffe, og det i lang tid etterpå. Ikke klarer magen min å fordøye det heller...

Kullsyreholdige drikker blir jeg litt oppblåst av, men plagene er ingenting kontra det jeg får av kaffe (med eller uten melk), så jeg har forståelse for at man klarer å drikke brus selv om man ikke klarer kaffe.

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Takk for mange fine svar. Jeg drikker te i perioder, men det er noe med det som gjør at jeg blir så lei av det at jeg brekker meg hvis jeg drikker det mye.

Trodde kanskje at kaffe var noe kroppen måtte venne seg til, og hadde håpet at det å spise og drikke riktig før jeg inntar kaffe hadde hjulpet. Men den gang ei, virker det som. Får drøye kaffedrikkinga til en senere anledning der jeg ikke skal omgås så mye folk.

Anonymous poster hash: 900ff...2fb

Skrevet

skjønner det bare ikke..

http://www.matmerk.no/no/okologisk/helse-og-livsstil/kaffe-sjokolade-og-rodvin-er-sunt

Kaffe er sunt, jo :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke glad i kaffe. Eller jeg hatet smaken før, men nå så syns jeg det er greit. Drikker sjeldent svart kaffe hvis jeg ikke må. Har ikke behov for å presse det i meg bare fordi alle andre gjør det. Men jeg foretrekker evt fløte eller noen form for melk i kaffen. Da smaker det bedre. Enda bedre med litt sukker :)))

Er egentlig meet fan av iskaffe som jeg drikker året rundt. Det syns jeg smaker godt. Spesielt med forskjellig smaker. Men utenom det så drikker jeg sjeldent kaffe alene uten noe i.

Er 25, så har jeg ikke blitt glad i svart kaffe hittil blir jeg det aldri :) Som noen sier prøv deg frem med ulike smaker :))

Anonymous poster hash: ae2aa...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...