kathrinerr Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Hei! Er det noen her som har skadet leiebil tidligere? Leide en bil av Europcar i Frankrike sist uke og klarte å lage et par små riper nederst bak bakre hjulet som knapt syns, og som heller ikke er dype. Det var mange riper på samme området av bilen fra før av, så vet ikke om det spiller inn på prisen jeg må betale. Lurer så på hva prisen på dette blir, frykter at det kan bli dyrt men har håp om at det ikke koster allverdens
stan Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Kommer litt an på forsikringen du har. Jeg kjøper altid maks forsikring. Hvis skaden er akkurat på samme sted som tidligere skade kan du ha flaks. Det burde i såfall stå på info om bilen du fikk da du leide den. Siden det var riper der fra før burde du sagt fra når du hentet ut bilen om det ikke stod på skjema. Jeg har vært ute for at ganske åpenbare skader ikke er notert, og mistenker at utleier ønsker å gi regningen for skaden til neste leier. Men har du jo skadet bilen er det jo ikke urimelig at du erstatter det.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Det viktigste du gjør før du tar i mot nøklene på en leiebil er å fotografere bilen utvendig, km stand og evt skader/slitasje innvendig. Det samme når du skal levere bilen tilbake... Noen er veldig nøye, andre lurer en og atter andre ser gjennom fingrene med mye. Hvilke kategori du møter på, er umulig å vite. Anonymous poster hash: 6bac5...0d2
kathrinerr Skrevet 1. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2015 Kommer litt an på forsikringen du har. Jeg kjøper altid maks forsikring. Hvis skaden er akkurat på samme sted som tidligere skade kan du ha flaks. Det burde i såfall stå på info om bilen du fikk da du leide den. Siden det var riper der fra før burde du sagt fra når du hentet ut bilen om det ikke stod på skjema. Jeg har vært ute for at ganske åpenbare skader ikke er notert, og mistenker at utleier ønsker å gi regningen for skaden til neste leier. Men har du jo skadet bilen er det jo ikke urimelig at du erstatter det. Det er selvfølgelig ikke urimelig at jeg skal erstatte det selv, lurer bare så veldig på hva prisen på det kan bli og om prisen kan bli lavere siden det alt var skader på samme området på bilen
stan Skrevet 1. juni 2015 #5 Skrevet 1. juni 2015 Det er jo rimelig å anta, men det kommer an på om du får hele skylden alene. Det hjelper om du kan dokumentere at det var skade der fra før. Jeg fikk en skade, noen som rygget inn i min leiebil, ikke stor skade men det ble ganske dyrt. Har glemt om det var 500 euro eller 5000 norske. Men forsikringen tok det hele, og forsikringen i kredittkortet tok egenandelen.
kathrinerr Skrevet 4. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2015 Det er jo rimelig å anta, men det kommer an på om du får hele skylden alene. Det hjelper om du kan dokumentere at det var skade der fra før. Jeg fikk en skade, noen som rygget inn i min leiebil, ikke stor skade men det ble ganske dyrt. Har glemt om det var 500 euro eller 5000 norske. Men forsikringen tok det hele, og forsikringen i kredittkortet tok egenandelen. Var heldigvis notert på skadeskjemaet til bilen når jeg fikk den, pluss at jeg tok bilder av skadene Får satse på at min forsikring også dekker, hvertfall litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå