Gå til innhold

Alle disse gravide trådene, og enslige mødrene...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som det er en trend nå å få barn som enslig, og forvente at den norske stat skal forsørge mor og barn. Det kommer jo nye tråder om dette nesten daglig, så det må jo være endel ungjenter der ute som tror det er rosenrødt å få barn.

Om barnet ble til ved ONS betyr ingenting.

Spørsmålene de stiller er ofte noe sånnt som "Hva/ hvor mye får jeg"

Ser ikke at en eneste en av de har tanker på at det er et levende barn de skal sette til verden, et barn med behov som de er nødt til å ta seg av i minimum 18 år framover.

Det virker som om alt som betyr noe for disse unge jentene er hva de får av penger. Tanker og planer for barnet er ikke eksisterende.

Anonymous poster hash: a591b...cad
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som det er en trend nå å få barn som enslig, og forvente at den norske stat skal forsørge mor og barn. Det kommer jo nye tråder om dette nesten daglig, så det må jo være endel ungjenter der ute som tror det er rosenrødt å få barn.

Om barnet ble til ved ONS betyr ingenting.

Spørsmålene de stiller er ofte noe sånnt som "Hva/ hvor mye får jeg"

Ser ikke at en eneste en av de har tanker på at det er et levende barn de skal sette til verden, et barn med behov som de er nødt til å ta seg av i minimum 18 år framover.

Det virker som om alt som betyr noe for disse unge jentene er hva de får av penger. Tanker og planer for barnet er ikke eksisterende.

Når kom denne trenden? jeg må vite om jeg er en trendsetter :icon_lol:

Anonymous poster hash: bc199...134

• Liker 2
Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Det virker som det er en trend nå å få barn som enslig, og forvente at den norske stat skal forsørge mor og barn. Det kommer jo nye tråder om dette nesten daglig, så det må jo være endel ungjenter der ute som tror det er rosenrødt å få barn. Om barnet ble til ved ONS betyr ingenting.Spørsmålene de stiller er ofte noe sånnt som "Hva/ hvor mye får jeg"Ser ikke at en eneste en av de har tanker på at det er et levende barn de skal sette til verden, et barn med behov som de er nødt til å ta seg av i minimum 18 år framover. Det virker som om alt som betyr noe for disse unge jentene er hva de får av penger. Tanker og planer for barnet er ikke eksisterende. Anonymous poster hash: a591b...cad

Syns du virkelig det er rart at de lurer på hvor mye de vil ha å leve av i året som kommer? Det er jo snakk om å planlegge, og å kunne ta grep for å overleve på det lille de får, så klart de har planer og ønsker for barnet! Må man poengtere det i alle økonomiske spørsmål? Lurer litt på hva hensikten med denne tråden egentlig er jeg, trådstarter.

Endret av Seajewel
  • Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Er jo den nye kjernefamilien!
Som enslige menn, uten sjangs til å få egne barn må finansiere, enn så lenge.

Gjest Seajewel
Skrevet

Og dere går bevisst inn på et kvinneforum kun for å spre fordommer og diskriminere alenemødre?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns du virkelig det er rart at de lurer på hvor mye de vil ha å leve av i året som kommer? Det er jo snakk om å planlegge, og å kunne ta grep for å overleve på det lille de får, så klart de har planer og ønsker for barnet! Må man poengtere det i alle økonomiske spørsmål? Lurer litt på hva hensikten med denne tråden egentlig er jeg, trådstarter.

Så klart økonomien spiller en stor rolle når man skal ha barn, men hva med å kunne forsørge seg og barnet/ barna selv og ikke forvente at den norske stat skal påta seg den oppgaven?

• Liker 5
Gjest Seajewel
Skrevet

Så klart økonomien spiller en stor rolle når man skal ha barn, men hva med å kunne forsørge seg og barnet/ barna selv og ikke forvente at den norske stat skal påta seg den oppgaven? Anonymous poster hash: a591b...cad

Er litt mange sånne tråder for tiden, der dere dømmer situasjonen til alenemødre. Er ikke alltid livet blir som planlagt, det vil nok du også lære den dagen du blir voksen.

• Liker 5
Skrevet

Tøv. Ingen vet hva egne skattepenger går til.

Hvorfor har ikke enslige menn sjans til å få egne barn?

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

"Par finner stadig nye grunner til å utsette en fødsel. Spesielt mannen."

Da er det selvvalgt.

Og det er fortsatt mulig for heldige rike nordmenn å finne kone i Øst-Europa eller Asia.

Men det skjer likefullt ikke.

Dette her var ikke for å rette en pekefing mot noen, eller starte en kjønnskrig, det er bare fakta at færre og færre menn får barn, og at det blir stadig flere og flere enslige mødre.

Dette må betales av noen, og du kan jo gjette deg frem til hvem det blir!

Gjest Seajewel
Skrevet

Dette her var ikke for å rette en pekefing mot noen, eller starte en kjønnskrig, det er bare fakta at færre og færre menn får barn, og at det blir stadig flere og flere enslige mødre.

Bak hver en alenemor, står det en mann... It takes two to tango.
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det heter vel ikke Kvinneguiden for ingenting ?

Anonymous poster hash: a3028...67b
Gjest Castielz
Skrevet

Bak hver en alenemor, står det en mann... It takes two to tango.

Som regel ja, og da skal selvsagt han ta regningen.

Men er mange som setter far som ukjent, og da må vi andre ta regningen for deres uansvarlighet, samme med de som går for kunstig befruktning.

Så er spørsmålet hvor rettferdig dette er!

Skrevet

Hvorfor linker du til en link du ikke er enig med innholdet i da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er litt mange sånne tråder for tiden, der dere dømmer situasjonen til alenemødre. Er ikke alltid livet blir som planlagt, det vil nok du også lære den dagen du blir voksen.

Jeg er nok mer voksen enn deg, og aldri før har jeg sett så mange jenter med holdninger at staten skal forsørge meg og mine barn, så trenger jeg ikke jobbe selv. Også har det blitt så moderne å si at de ikke vil ta abort. Lettvint spør du meg.

Disse unge jentene fokuserer for mye på hvor mye penger de kan tyne ut av staten og bekymrer seg ikke for sånne ting som om de klarer dette, om barnet fortjener å bli født av en mor som ikke har noe på stell, om barnet har et nettverk osv.

• Liker 3
Gjest Castielz
Skrevet

Hvorfor linker du til en link du ikke er enig med innholdet i da?

??

Skrevet

Jeg bare minner deg om at det ikke bare er (enslige) menn som betaler skatt.

• Liker 2
Skrevet

??

Du skriver at dette skjer likefullt ikke. Om færre og færre menn blir fedre sier ingenting om det er frivillig eller ikke.

Det er ikke bare barnløse menn som betaler skatt, hva er poenget ditt?

Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Jeg er nok mer voksen enn deg, og aldri før har jeg sett så mange jenter med holdninger at staten skal forsørge meg og mine barn, så trenger jeg ikke jobbe selv. Også har det blitt så moderne å si at de ikke vil ta abort. Lettvint spør du meg. Disse unge jentene fokuserer for mye på hvor mye penger de kan tyne ut av staten og bekymrer seg ikke for sånne ting som om de klarer dette, om barnet fortjener å bli født av en mor som ikke har noe på stell, om barnet har et nettverk osv. Anonymous poster hash: a591b...cad

Du dømmer folk litt for mye, uten å vite det pøkk om de. Ikke akkurat karakterstyrkende... Så hvem som er mest voksen her er vel innlysende...

Endret av Seajewel
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...