Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første lurer jeg på om noen har prøvd biotin? Har dere merket at hår og negler har blitt sterkere? Dette høres kanskje merkelig ut. Men jeg ga biotin til hesten min hver dag fordi hun hadde så sprukne og dårlige høver (føtter/negler for de som ikke vet hva det er). Høvene hennes ble etterhvert mye sterkere og finere. Det funket altså for hesten min, da håper jeg det funker for mennesker også? :D haha

Men det andre jeg lurer på er om noen vet om det er trygt å kjøpe dette fra eBay?

http://www.ebay.com/itm/Natrol-Biotin-Maximum-Strength-10000-mcg-100-Tablets/281675358267?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D30426%26meid%3D33b96d6120ba4f86a2600e0a813f0196%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D231496610820&rt=nc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Symptomene på biotinmangel er tørt hår, tørr hud, sprø negler, hårtap og utslett. Hvis man har et normalt norsk kosthold får man i seg nok biotin (30-40 mikrogram daglig). Biotin finnes i frukt (avokado), enkelte typer grønnsaker, eggeplomme, ølgjær, meieriprodukter, sjømat, nyrer og lever.

Det biotinproduktet du har funnet på ebay er kjent, og får stort sett bra kritikker, f.eks. på amazon.com. Det er høyt dosert, men kroppen kvitter seg med overflødig biotin. Den eneste bivirkningen jeg har hørt om ved så høye doser er akne. Om produktet på ebay er ekte vet jeg ikke, men selgeren virker jo seriøs med 99,5% positive tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: d3838...d86
Skrevet

Dette produktet blir vel stoppet i tollen på vei til Norge?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som har kjøpt det fra iherb.com , og det ble ikke stoppet i tollen. Hun tar ikke hele tabletten, hun deler den i tre eller fire deler, og tar en av delene pr dag så det blir ca 2500mcg pr dag.

Selv om kroppen kvitter seg med for mye, hva er vitsen med å ta så mye? Tror ikke det er bra med så mye, så ville delt opp tabletten iallefall. Men sikkert helt ok å kjøpe det fra ebay med "top rated seller", og produktet virker bra.

Anonymous poster hash: 88325...f65
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv prøvd å kjøpe Biotin over ebay, og min ble stoppet. Anbefaler iHerb.com. Fikk min derfra. :)

Anonymous poster hash: ed737...640
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv prøvd å kjøpe Biotin over ebay, og min ble stoppet. Anbefaler iHerb.com. Fikk min derfra. :)

Anonymous poster hash: ed737...640

Tar du hele , og merker du forskjell på håret ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaring med Biotin?

Skrevet

Biotin går som legemiddel.

Skrevet

Tar du hele , og merker du forskjell på håret ditt?

Jeg bruker pillene som vippeserum istedenfor å drikke de. 

Slik som det vises i denne videoen her: 

Jeg har ikke merket så mye forskjell, dessverre. Men kan heller ikke si at jeg brukte det så lenge. Gikk på det i kanskje 2-3 uker.

AnonymBruker
Skrevet

Spis en biff i stedet.

Anonymous poster hash: 7dadb...9d6

Gjest crazycatlady
Skrevet

Mine hester får også biotin, noe som hjelper utrolig bra på både man/hale, pels og ikke minst høver. Den ene hadde skikkelig tørre og sprøe høver før, nå er de kjempefine og hovslageren skryter masse av høvene hans. Aldri tenkt over å prøve det selv, men jeg har svake negler og neglebånd som lett sprekker, så kanskje verdt et forsøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...