Gå til innhold

Bytte uføreforsikring etter man har hatt operasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurer på hva som er lurt å gjøre her...

Jeg har byttet jobb, og meldte meg ut av min gamle fagforening og inn i en ny. Da ville jeg også få nye forsikringer. Sa opp mine gamle forsikringer knyttet til den gamle fagforeningen. Nå har jeg fått tilbud fra den nye fagforeningen, og fikk melding om at jeg der får uføreforsikring med forbehold - pga at jeg hadde en liten kneoperasjon for noen år siden. Alt som kan relateres til kneet mitt, vil altså ikke dekkes,

Jeg liker ikke tanken på dette.det var bare en bagatell i kneet, som ble kurert med kikkhullsoperasjon, men likevel. Den gamle forsikringen har jo ikke noe forbehold, der var jeg jo forsikret i flere år før operasjonen.

Ser at det står at jeg kan ringe et telefonnummer for å få gjenopptatt den gamle forsikringen. Da må jeg jo melde meg inn i en nå helt irrelevant fagforening igjen, men det er kanskje det lureste?

For den gamle uføreforsikringen min vil vel ikke ha et slikt forbehold, i og med at jeg var kunde der i flere år før kneproblemene?

Noen med erfaringer her? :)

Anonymous poster hash: 17f83...b61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

spørs hvilket selskap, men vet at noen har 6mnd åpent slik at man kan komme igjen uten ny helsevurdering.

Vet faktisk ikke hva jeg selv hadde gjort. Du beskriver det jo som en bagatell i kneet. klarer du å se for deg at det kan blusse opp igjen til den grad at du blir erklært ufør pga plagen i kneet?

Anonymous poster hash: 5e24c...1f1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurer på hva som er lurt å gjøre her...

Jeg har byttet jobb, og meldte meg ut av min gamle fagforening og inn i en ny. Da ville jeg også få nye forsikringer. Sa opp mine gamle forsikringer knyttet til den gamle fagforeningen. Nå har jeg fått tilbud fra den nye fagforeningen, og fikk melding om at jeg der får uføreforsikring med forbehold - pga at jeg hadde en liten kneoperasjon for noen år siden. Alt som kan relateres til kneet mitt, vil altså ikke dekkes,

Jeg liker ikke tanken på dette.det var bare en bagatell i kneet, som ble kurert med kikkhullsoperasjon, men likevel. Den gamle forsikringen har jo ikke noe forbehold, der var jeg jo forsikret i flere år før operasjonen.

Ser at det står at jeg kan ringe et telefonnummer for å få gjenopptatt den gamle forsikringen. Da må jeg jo melde meg inn i en nå helt irrelevant fagforening igjen, men det er kanskje det lureste?

For den gamle uføreforsikringen min vil vel ikke ha et slikt forbehold, i og med at jeg var kunde der i flere år før kneproblemene?

Noen med erfaringer her? :)

Anonymous poster hash: 17f83...b61

I likhet med deg var jeg medlem i en fagforening og hadde ulykkes/uførhetsforsikring der. Så gikk jeg inn i ny fagforening med tilbud om nye forsikringer. Idiot som jeg var sa jeg opp min gamle uførhetsforsikring før jeg hadde fått godkjent ny uføreforsikring hos det nye selskapet.

Det nye selskapet ønsket ikke å inngå uføreforsikring med meg fordi jeg hadde fått en diagnose. Diagnosen fikk jeg mens jeg hadde den gamle forsikringen.

Etter at jeg hadde sagt opp den gamle forsikringen ønsket jeg å gjenopprette den. igjen Det ønsket imidlertid ikke forsikringsselskapet og dermed sto jeg uten uføreforsikring.

Enden på visa var at jeg kjempet med nebb og klør for å få tilbud om uføreforsikring gjennom det nye selskapet/ nye fagforeningen. Det endte med at jeg fikk tilbud om uføreforsikring med forbehold om at en eventuell uførhet som skyldes  diagnosen ikke vil bli dekket.

Anonymous poster hash: 89d6a...927

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge varer denne reservasjonen da? Jeg har en uføreforsikring med en reservasjon omkring senebetennelse i håndleddet, men om 5 år kan denne oppheves om jeg husker rett, så fremt det ikke har vært noen plager i mellomtiden. 

Anonymous poster hash: 36ffd...ba4
AnonymBruker
Skrevet

Reservajoner varer evig, hvis fordikringsselskapet sier noe annet, så bare gled deg til å forsøke å få penger den dagen det gjelder.

Anonymous poster hash: beb48...968

AnonymBruker
Skrevet

Reservajoner varer evig, hvis fordikringsselskapet sier noe annet, så bare gled deg til å forsøke å få penger den dagen det gjelder.Anonymous poster hash: beb48...968

Dette er bare tull! Jeg fikk fjernet en reservasjon etter to års symptomfrihet.

Anonymous poster hash: d9d59...47c

AnonymBruker
Skrevet

Reservajoner varer evig, hvis fordikringsselskapet sier noe annet, så bare gled deg til å forsøke å få penger den dagen det gjelder.

Anonymous poster hash: beb48...968

Ehehehe. Ja for forsikringsselskapet har jo lov å lyge om slikt. Du må spørre reelle saksbehandlere, og ikke selgerne av forsikring. Og ja, jeg jobber med akkurat dette i et forsikringsselskap.Det handler mer om årsakssammenheng enn tidligere reservasjoner.

Anonymous poster hash: 36ffd...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...