Gjest Blubberella Skrevet 31. mai 2015 #1 Del Skrevet 31. mai 2015 (endret) Jeg kjøpte en Myskeplante i fjor og plantet i ene bedet, og i år kom den opp igjen og har vokst seg dobbelt så stor som i fjor. Jeg synes planten er helt nydelig, både bladene og blomstene og det er jo tydelig at den er ganske hardfør og trives i hagen her. Derfor lurer jeg på om det er mulig å flytte deler av planten til andre steder av hagen? Hvordan gjør man i såfall det? Jeg er helt newbie på hage og stauder så jeg er litt redd for å gjøre feil og drepe hele planten. Noen som har prøvd å dele Myskeplanten sin og spredt den til andre steder i hagen? Endret 31. mai 2015 av Blubberella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 31. mai 2015 #2 Del Skrevet 31. mai 2015 Og ja, jeg har googlet og prøvd å finne svar på diverse hageforum uten hell. Blir veldig glad om noen litt mer erfarne hageentusiaster kan gi meg gode råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 1. juni 2015 #3 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg er ikke veldig erfaren med hagebruk, men googlet litt på myske og formering, og fant denne siden: http://www.efferus.no/Asperula%20odorata.html Nederst står det at planten kan deles, såkalt tuedeling. Det er det også en lenke til hvordan man tuedeler. Hvor fikk du tak i planten? Jeg har et blomsterbed med litt utfordrende lysforhold, dvs ganske mye skygge, og det ser ut som dette er en plante som kan passe veldig godt under slike forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 1. juni 2015 #4 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Takk for link! Linken funker ikke men jeg klarte å søke opp tuedeling. Knallbra Jeg kjøpte planten på gartneriet her. Tror den skal være høvelig grei å få tak i, og som du sier så trives den i skygge. Hvis det er mye sol klarer den seg fint om man vanner den ofte. Fin plante som kan brukes til både mat, drikke og tørket for å holde møll og andre insekter unna. Den er også visstnok veldig bievennlig. Endret 1. juni 2015 av Blubberella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 6. juni 2015 #5 Del Skrevet 6. juni 2015 Dersom du skal flytte hele planten så tenk at du skal grave godt rundt og slik at jordklumpen blir stor og god. Ellers kan du dele den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå