Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hvor mye som er vanlig å få i uføretrygd. Vet at det avhenger av bland annet tidligere inntekt osv.

Er 22 000kr før skatt over gjennomsnittet eller helt vanlig?

Hva får du?

Anonymous poster hash: 2e388...b42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig om du tidligere har vært i arbeid eller har ung ufør-tillegget.

Anonymous poster hash: c7a03...063
Skrevet

22 lapper før skatt, er omtrent det som er normalen, ja. Det blir vel rundt 16 utbetalt, gjør det ikke det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 22500 etter skatt.

Jobber også litt og har 3000 før skatt her.

Anonymous poster hash: 8738f...5b4
AnonymBruker
Skrevet

Dere får jo like mye av å gå hjemme og drive dank som en som jobber 100% for føden.

Anonymous poster hash: 4bcb5...7fb
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Uføretrygd blir beregnet utfra hvor mye man har tjent. Man får 33 % mindre enn den inntekten man hadde mens man var i jobb.

Anonymous poster hash: c11f6...450
AnonymBruker
Skrevet

Dere får jo like mye av å gå hjemme og drive dank som en som jobber 100% for føden.

Det koser en del å være syk også da.

Uansett, vi kan godt bytte. Jeg tar gjerne i mot en frisk kropp og gjerne mindre i lønn.

Da kan jeg jo til og med bygge på utdannelsen min og få en enda bedre jobb og et hav av muligheter. Og kanskje til og med slippe å ligge isolert hjemme dag ut og dag inn

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Uføretrygd blir beregnet utfra hvor mye man har tjent. Man får 33 % mindre enn den inntekten man hadde mens man var i jobb.

Anonymous poster hash: c11f6...450

Ja. Og man kan tjene 0,4G i lønnsinntekt før de begynner å trekke i trygden.

Kapitalinntekter kan man ha ubegrenset av...hehe :danse: .

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hvor mye som er vanlig å få i uføretrygd. Vet at det avhenger av bland annet tidligere inntekt osv.

Er 22 000kr før skatt over gjennomsnittet eller helt vanlig?

Hva får du?

Vanlig uføretrygd er på rundt 17.000-18.000kr brutto.

Så du ligger på en 14-15.000kr netto.

Anonymous poster hash: f2353...d09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig uføretrygd er på rundt 17.000-18.000kr brutto.

Så du ligger på en 14-15.000kr netto.

Anonymous poster hash: f2353...d09

Nåja...

Om man tar utg.pkt i en vanlig snittlønn på 450000 stemmer nok ikke dette.

450000 * 0,66 = 297000. Delt på 12 mnd er det 24750 før skatt.

Hva man skatter er individuelt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verdens navn og rike får deg til å tro at et menneske som har fått innvilget uføretrygd driver dank? Er du klar over hva man må gjennom for å bli ufør? Er du klar over at det ikke er noe man bare kan lure seg til? Skjerp deg, og skaff deg manerer.

Anonymous poster hash: 598bb...e93

• Liker 22
Skrevet (endret)

Hva i all verdens navn og rike får deg til å tro at et menneske som har fått innvilget uføretrygd driver dank? Er du klar over hva man må gjennom for å bli ufør? Er du klar over at det ikke er noe man bare kan lure seg til? Skjerp deg, og skaff deg manerer.

Anonymous poster hash: 598bb...e93

Personen tror vel at å være syk, er det samme som å være på ferie da... Er vel litt den greie med "på seg selv kjenner man andre", så "siden jeg er på ferie når jeg sier jeg er syk, gjør alle andre også sånn".

Endret av Yme
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er 65% ufør. Jobber ved siden av.

Får 16000kr før skatt, i trygd, og 15000kr før skatt i lønn.

Anonymous poster hash: fda18...9d5

AnonymBruker
Skrevet

22 lapper før skatt, er omtrent det som er normalen, ja. Det blir vel rundt 16 utbetalt, gjør det ikke det?

Det er vel like normalt å få 16000 kr før skatt også, som minstepensjonistene gjør.

Anonymous poster hash: 56d9a...0eb

AnonymBruker
Skrevet

La deg ikke lure av de som hevder å få så mye. Mange er minstepensjonister og sitter igjen med under 14000 kr utbetalt eller skatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvis du heller vil ha schizofreni og gå ut og inn av psykiatrisk, på tunge medisiner og ikke kunne reise etc. værsegod. Man ender ofte opp med å ikke sette så mye pris på pengene fordi man har så mange hemninger i hverdagen og ikke kan gjøre mange ting vanlige mennesker gjør. Ser dette på min tante som har schizofreni. Men hvis du heller vil tro at det er krig hver dag og hoppe ha prøvd å hoppe fra din egen veranda. værsegod. Folk er SYKE. De leker ikke syke. Det heter UFØREtrygd.

Anonymous poster hash: 3ded1...2f5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig nødvendig? Hvis du er sjalu og vil bytte plass med meg, so be my guest! Få se hvor lenge du klarer å leve med smerter i kroppen daglig. Ditt forbanna nek.

Anonymous poster hash: ba7bb...e95

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ahhh så deilig det skulle komme en som deg inn her. Det var akkurat det jeg trengte nå. Jeg satt akkurat å tenkte på de 25 årene jeg nå har vært syk og alle planer og drømmer som svant, da jeg så på nett en jeg vokste opp med lever det livet jeg jobbet for en gang i tiden, og på alle årene som bare er borte i smerte og sorg, og at jeg nå er middelaldrene. Digg. Takk for at du tok turen innom denne tråden så jeg fikk byttet noe av sorgen med sinne. Det var godt.

Anonymous poster hash: 84aa8...10a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ja og sorry til Ts, i grunn, for avsporinga.

Anonymous poster hash: 84aa8...10a
AnonymBruker
Skrevet

La deg ikke lure av de som hevder å få så mye. Mange er minstepensjonister og sitter igjen med under 14000 kr utbetalt eller skatt.

Og mange har mye mer. Ingen som blir lurt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...