Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takstmann har vært her og sjekket ikke kjøkkenviften slik jeg leser det ut ifra fra rapporten hans. Jeg var ikke tilstede under befaringen.

Er det slik at dette er noe jeg skal nevne i egenerkærlingen selv? Viften trengs å bytter ut, og av latskap grunner og tid orker jeg ikke styre med dette nå. Koster vel heller ikke så mye..

Reagerte på det da jeg kom over to andre prospekter jeg var på visning hos, her sjekket jeg viftene selv som ikke var i tiptop stand men som ikke var nevnt i prospektet eller takstrapporten.

Er dette noe man ikke nevner men som går under "solgt som den er"?

Anonymous poster hash: 1f13a...b30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vet at kjøkkenviften ikke virker og lar være å nevne det kan du regne med å måtte betale for en ny.

Hvis du derimot skriver klart og tydelig at vifta ikke virker og at den selges som den er, vil verdien på boligen reduseres tilsvarende.

Nå er jo en slik vifte ikke veldig dyr og neppe utslagsgivende for en kjøper.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har ikke takstmann sjekket dette? Synes det er spesielt at de to andre "prospektene" ikke inneholdt noen opplysninger om dette.

Jeg kommer til å nevne det! Men hvor nevner man dette?

Skrevet

Hvorfor har ikke takstmann sjekket dette? Synes det er spesielt at de to andre "prospektene" ikke inneholdt noen opplysninger om dette.

Jeg kommer til å nevne det! Men hvor nevner man dette?

Takstmenn sjekker egentlig fint lite, spør du meg. En takst gir fint lite sikkerhet for kjøper. Nå har jo en kjøkkenvifte uansett lav verdi da, å skifte ut den blir noe helt annet enn for eksempel badegulv som heller feil vel. Du oppgir det i egenerklæringen.

AnonymBruker
Skrevet

Takst menn sjekker ikke at innstalasjoner fungerer.

Skriv i egenerklæringen at den ikke fungerer ellers kan du få problemer i ettertid.

(Hm. Det enkleste er jo å fikse den.)

Anonymous poster hash: 5b6b9...8c8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke skulle skrive det opp i egenerklæringen? Det er ikke en så stor mangel at det vil få konsekvenser for deg, men hvis du ikke skriver opp slike ting, ville jeg etter å ha kjøpt, lurt på hvilke andre dyrere ting du ikke meldte i fra om.

Det har ingenting å si for boligens verdi, men det er greit å være forberedt på å bytte den i det man flytter inn i leiligheten som skal være vasket fri for fett fra en kjøkkenvifte som ikke fungerer...

Anonymous poster hash: bea75...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...