Gå til innhold

Hund som stinker tiss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hannhund på fire år, og det siste året, så har han begynt å lukte noe helt forferdelig. Han har litt pels, så noe av det henger nok igjen der, men det er forferdelig intenst.

Jeg kan jo ikke dusje ham hele tiden, men spyler magen hans med vann med jevne mellomrom, men noen minutter senere, er lukten tilbake.

Jeg vet at hannhunder lukter mer enn tisper, men kjenner andre med hannhund og de lukter ikke i nærheten av det han gjør.

Det jeg lurer på er:

- Er dette normalt for hannhunder? (kan jeg slå meg til ro med at det ikke er noe å bekymre seg over?)

- Burde jeg tatt ham med til dyrlegen? (Hadde årlig helsesjekk på ham for to måneder siden, og hun sa at alt var normalt, og vimsete meg klarte selvsagt å glemme å nevne urinlukten, men han luktet jo da og, og hun kommenterte det ikke)

- Noen råd/tips for å gjøre lukten mindre frastøtende?

- Burde jeg prøvd å barbere magen hans eller noe slikt? (har ikke egentlig så lyst til å begynne å "frisere" på hunden min, men jeg er villig til å gjøre nesten hva som helst, så lenge det ikke er noe som er vondt/ubehagelig for hunden min

Noen gode råd?

Anonymous poster hash: 0c9bc...8e4
Videoannonse
Annonse
Gjest Evans
Skrevet

Vi har en hannhund på ett år og han lukter godt, har hatt en annen hannhund på 6 år, og han luktet også relativt godt - i hvert fall ikke tiss.

Jeg tror jeg ville tatt han med til dyrlegen, bare sånn tilfelle det er noe feil med nyrer/urinblære ett eller annet.

Skrevet

Jeg har en japansk spisshund, som da er en liten hund med mye pels. Selv om han markerer mye på t ur, så lukter han aldri tiss. Jeg ville tatt et besøk til dyrlegen først og fremst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...