Gjest Unknown Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Synes dere det er for tidlig å flytte ut når man er 16?
julie90 Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Egentlig ja, med mindre du må pga. skole. Det er jo flere som må flytte for å gå på vgs, og da er det bare slik det er. Men har du mulighet til å bo hjemme, ville jeg heller gjort det.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Min svigersøster gjorde dette i fjor på grunn av studie i en annen by. Hun stortrives! Det kommer nok litt an på modenhet og selvstendighet. Om du føler deg klar for det, absolutt at det er noe som kan være positivt for deg, men viktig å tenke på alle aspektene før du gjennomfører detre, for ja, du er veldig ung. Anonymous poster hash: 2348c...b57
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #4 Skrevet 31. mai 2015 Jeg gjorde det.. Ikke pga skole eller noe, men for jeg hadde lyst og mulighet.. Flytta hjem igjen 1 år etterpå.. Anonymous poster hash: f29e3...d75
DysterPytten Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Jeg synes det er på tide når du er 16 år, men så er jeg oppvokst på en slik plass at det var noe vi måtte. Aldri bodd hjemme hos mine foreldre etterpå.
sweg Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 For meg som er oppvokst i en storby ville det vært aaalt for tidlig. Kjenner derimot en del som måtte flytte når de var 16 år fordi det ikke fantes en videregående i nærheten av der de bodde. De klarte seg veldig bra selv om de var såpass unge, og mye er godt tilrettelagt med tanke på borteboerstipend osv.
Gjest Gjest_Clarity Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Det kommer helt an på hvor moden man er. Jeg kunne aldri flyttet hjemmefra som 16-åring, jeg var alt for ansvarsløs og lite selvstendig den gangen, mens bestevenninna mi tror jeg kunne klart det fint. Hun var en helt annen type.
mushroom1 Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Synes dere det er for tidlig å flytte ut når man er 16? Jeg flyttet ut da jeg var 16, men jeg flyttet inn i en kjellerleilighet hos tanta mi, så jeg fikk egentlig en ganske myk overgang til det å bo for meg selv. Hun bodde jo i resten av huset, så jeg hadde jo henne i nærheten mesteparten av tiden. Nå som 22 år gammel, skal jeg for første gang bo helt alene i en leilighet, og føler meg mer klar for det nå enn da jeg var 16 og ikke skjønte hva det innebar å bo for seg selv. Så jeg vil si ja, det er tidlig å flytte for seg selv som 16, det ville iallefall vært det for meg.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #9 Skrevet 1. juni 2015 Ikke hvis man flytter til en internatskole, men ellers er det tidlig. Anonymous poster hash: ce703...21f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #10 Skrevet 1. juni 2015 Nei, synes ikke det er for tidlig. Flyttet hjemmefra da jeg var 17 år.Anonymous poster hash: c2b14...054
teknosilje Skrevet 1. juni 2015 #11 Skrevet 1. juni 2015 Kommer helt an på modenhet, oppdragelse og familiesituasjon. Er det pga vold eller andre ting hjemmet er det jo ikke for tidlig. Er det kun for artig vil jeg tro man ikke er moden nok og at det er litt tidlig.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #12 Skrevet 1. juni 2015 Nei. For veldig mange av oss er det sånn verden fungerer, og det er helt normalt. Synes derimot det er veldig merkelig når folk bor hjemme etter at de, etter det jeg er vant med, skulle ha flyttet ut som 16-åring Anonymous poster hash: 89592...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå