Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fuktfattig kombinasjonshud, og lever i grunnen greit med det. Jeg har funnet kremer og renseprodukter som passer meg, og har fått ganske fin, ren og myk hud. Det eneste problemet jeg ikke har greit å få bukt med, er det fete området i pannen. Uansett hva jeg gjør, blir jeg i løpet av dagen fet og blank i pannen, og det er både stygt og upraktisk. Dette problemet har jeg året rundt, og uansett om jeg bruker sminke eller ikke. Er det noen her inne som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet?

Anonymous poster hash: 7e9cd...fe2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker blotting paper :) Kjøpte på ebay og det funker som bare det. Du bare dytter papiret mot der du er blank, også blir huden matt. Helt genialt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å dytte på masse pudder i løpet av dagen, er jeg veldig enig med julie90: blotting paper! Redder dagen.

Anonymous poster hash: 0f5a6...08a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for svar. Blotting paper har jeg aldri vært borti før. Har noen av dere prøvd disse?

Skrevet

I stedet for å dytte på masse pudder i løpet av dagen, er jeg veldig enig med julie90: blotting paper! Redder dagen.

Det fungerer ikke på meg, bare ødelegger sminken. Pudderet trenger jeg bare 1-2 ganger iløpet av en 15 timers dag så holdes ansiktet og sminken seg nett like fin og matt:)

Skrevet

Fast pudder fra The Body Shop ble min "redning"!

AnonymBruker
Skrevet

Det fungerer ikke på meg, bare ødelegger sminken. Pudderet trenger jeg bare 1-2 ganger iløpet av en 15 timers dag så holdes ansiktet og sminken seg nett like fin og matt:)

Det kommer vel an på hvilket blotting paper man bruker, det. Jeg er kjempefornøyd med rice paper fra Palladio. Fjerner ikke noe av sminken. Fås på eBay.

Skrevet

Toalettpapir kan også presses mot huden for å matte ned, suger opp fett som bare det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet kremer og renseprodukter som passer meg, og har fått ganske fin, ren og myk hud.

Kan jeg spørre hvilke kremer og renseprodukter du bruker?

Anonymous poster hash: e9923...d0c

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvilke kremer og renseprodukter du bruker?

Anonymous poster hash: e9923...d0c

Jeg bruker Decleor Aroma Cleanse Essential Cleansing Milk og Aroma Cleanse Essential Tonifying Lotion, Decleor Hydra Floral Multi-Protection Light Cream som dagkrem og Matis Réponse Délicate - SOS Nutrition som nattkrem. Bruker i tillegg MD formulations face and body scrub.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvilket blotting paper man bruker, det. Jeg er kjempefornøyd med rice paper fra Palladio. Fjerner ikke noe av sminken. Fås på eBay.

Det står at dette trekkpapiret (på godt norsk) er oljeabsorberende og med ris-pudder. Da fungerer det kanskje på samme måte som theBalm sitt Anti-Shine pudder, som "Lulilelu" nevnte før i denne tråden, som også er et oljeabsorberende pudder...?  :unsure:   

Anonymous poster hash: 6bdd3...155

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg bruker bare dopapir. Mye enklere enn å styre med alle disse typene blotting paper.

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg gikk over til REN sitt t-zone produkt har blankheten blitt mye mindre hos meg. Pleide å måtte sminke over hele tiden, og det gir jo utslag på huden etterhvert. Jeg er veldig fornøyd med rensen

Anonymous poster hash: 5c669...b37

Skrevet

Jeg bruker en mattende primer fra Dior, som holder unna det verste. Bruker også dopapir til blotting i løpet av dagen hvis det trengs.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om et serum eller en dagkrem eller noe som kan få bukt med problemet? Jeg synes det er upraktisk å måtte gå rundt å tørke seg i pannen og legge på ny sminke hele tiden...

Anonymous poster hash: b40db...c9f
AnonymBruker
Skrevet

Funker helt fint med vanlig dopapir, ja, eller håndtørkepapir som man gjerne finner på offentlige toalett. Ingen grunn til å kjøpe dyre produkter her. Sparer både miljøet, lommeboken, og huden. 

Anonymous poster hash: c7527...053
Skrevet

Jeg har hørt at det kan være lurt å bruke en primer på det området med fet hud da det gjør porene mindre. Jeg bruker i tillegg en dagkrem fra Origins sin Zero Oil serie og er veldig fornøyd med resultatet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...