Gå til innhold

Katt som klorer på veggen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere.

Vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har en katt som konstant klorer på samme plass, på veggen under kjøkkenvasken. Ikke bare klorer han, men han prøver noen ganger å komme seg opp bak veggen, for det er ikke helt stengt igjen på grunn av rør. Jeg blir gal! Veggen er blitt så stygg, og jeg får han ikke til å slutte med det. Den forrige katten min gjorde akkurat det samme, og hun døde før jeg fikk han.

Aner ikke hvorfor, men tenker det kanskje er lyder fra rørene som gjør det? I dette tilfellet gjør han det alltid når han vil ha oppmerksomhet, vil ut, et eller annet, og han begynner like fort igjen.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å slutte?

Anonymous poster hash: 398ef...ebd
Skrevet

Du kan kjøpe kloreplater som du kan henge opp på veggen.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe kloreplater som du kan henge opp på veggen.

Jeg har kloreplater, to faktisk, men de nekter han å bruke...

Skrevet

Prøv å heng de på akkurat det punktet på veggen han klorer på. Da får du beskyttet veggen. Om du vil at han skal la vær å klore, må du gjøre det til et sted det ikke er behagelig for han å oppholde seg. Det finnes sprayer på dyrebutikken som lukter ubehagelig og sterkt for en katt, som skal få de bort fra områder du ikke vil ha de. Selv synes jeg sitrusjuice er like greit; de fleste katter hater lukten av sitrus, og det er mer naturlig. Gni lime eller sitron på veggen. Om du ikke vil ha sitrusjuice direkte på veggen, teip opp plast akkurat der han klorer, og gni inn plasten med spray eller juice.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra du har kloreplater. Kjøp catnip på spray og spray på disse.

Anonymous poster hash: 19ce4...783
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å heng de på akkurat det punktet på veggen han klorer på. Da får du beskyttet veggen. Om du vil at han skal la vær å klore, må du gjøre det til et sted det ikke er behagelig for han å oppholde seg. Det finnes sprayer på dyrebutikken som lukter ubehagelig og sterkt for en katt, som skal få de bort fra områder du ikke vil ha de. Selv synes jeg sitrusjuice er like greit; de fleste katter hater lukten av sitrus, og det er mer naturlig. Gni lime eller sitron på veggen. Om du ikke vil ha sitrusjuice direkte på veggen, teip opp plast akkurat der han klorer, og gni inn plasten med spray eller juice.

Kjempegode tips, tusen takk :) Er sitrusjuice farlig for en katt å få i/på seg? Dumt spørsmål, men han klorer oppe på veggen, og da får han det jo på potene.

Jeg hang opp kloreplate akkurat der han bruker å klore, men da klorte han selvfølgelig rett ved siden av den... :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Kjempegode tips, tusen takk :) Er sitrusjuice farlig for en katt å få i/på seg? Dumt spørsmål, men han klorer oppe på veggen, og da får han det jo på potene.

Jeg hang opp kloreplate akkurat der han bruker å klore, men da klorte han selvfølgelig rett ved siden av den... :rolleyes:

det er ikke farlig, bare ubehagelig på grunn av sterk lukt :)

Anonymous poster hash: ebdbc...301

Skrevet

Det er ikke farlig nei :) Han komm nok ikke til å få det på seg i det hele tatt da; katter liker virkelig ikke lukta av sitrusjuice, så han kommer nok ikke til å klore der i det hele tatt. Var slik vi lærte vår minstepus å holde seg unna kjøkkenbenken om natta; smurte inn kjøkkenbenken med limejuice hver kveld før vi la oss. Tok en ukes tid, etter det har hun ikke vært på benken :P Hun fikk det jo på potene når hun hoppet opp, og da var det enda mindre fristende å skulle opp dit; ikke bare luktet det vondt, men hun fikk i seg limejuicen når hun skulle vaske potene etter. Nå stikker hun av om hun ser en lime :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...