Gå til innhold

Hvordan stoppe mensen når man har P-stav?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg fikk satt inn en P-stav i september 2014. I starten hadde jeg ganske vanlig menssyklus, kanskje noe mer (har gått på P-piller de siste fire årene før jeg satte inn staven, så var vant til å ha full kontroll)

Jeg hadde en real mensperiode fra jul til midten av januar før det ble helt stopp. Da tenkte jeg at "tilvenningsperioden" var over, og at de neste to og ett halvt årene skulle gå mer eller mindre mensfritt.

For tre uker og en dag siden, fikk jeg mensen igjen. Det vil bare ikke slutte, og det begynner å bli skikkelig irriterende. Det er såpass lite at jeg kan gå i korte perioder uten OB, men må konstant tenke på det.

Mener jeg har lest ett sted at man kan ta P-piller ved siden for å stabelisere dette, stemmer det? Noen med erfaring? Kunne jeg for eksempel tatt Loette ved siden av? (Har en del restepiller rundt om i huset)

Noen andre triks?

Anonymous poster hash: 08670...473

Skrevet

Ingenting gikk for meg. Mensen varte i 2 måneder i strekk før jeg sa at nok var nok og tok den ut.

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt legen din. Ikke mix enda mer hormoner inn i kroppen din, uten å snakke med lege først, ellers kan du gjøre vondt vondere.

Du bør og sjekkes opp i forhold til Hemoglobin og jernlagre når du blør så rikelig over tid.

Anonymous poster hash: dc769...02d

Skrevet (endret)

Er vel ikke annet å gjøre enn og vente... Har det samme problemet, men vil ikke ta den ut før jeg har prøvd alt. Slenger meg på diskusjonen, trenger tips jeg også!

Endret av Stinemy
Skrevet

Jeg tok nettopp ut min etter et år. Ikke pga blødningene da, men hadde gjerne blødninger som varte mellom 3 og 7 uker. Sies at man kan ta p-piller oppå der for å stanse blødningene :)

AnonymBruker
Skrevet

Du bør og sjekkes opp i forhold til Hemoglobin og jernlagre når du blør så rikelig over tid.

Anonymous poster hash: dc769...02d

Takk for innspill! Jeg tar jern daglig og får sjekket blodet jevnt som blodgiver. Bortsett fra at det er fryktelig irriterende og at poenget med P-stav forsvinner litt når man har konstant mensen.. ;)

Håper på flere tips jeg kan benytte meg av med en gang! Noen kjerringråd kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok nettopp ut min etter et år. Ikke pga blødningene da, men hadde gjerne blødninger som varte mellom 3 og 7 uker. Sies at man kan ta p-piller oppå der for å stanse blødningene :)

Det er det jeg også har hørt, men tør ikke gjøre noe drastisk før jeg vet om det er noe folk gjør, eller bare en teori. Hadde vært supert med noen erfaringer!

Skrevet

Det er det jeg også har hørt, men tør ikke gjøre noe drastisk før jeg vet om det er noe folk gjør, eller bare en teori. Hadde vært supert med noen erfaringer!

Legen min sa jeg kunne ta cerazette oppå blødningene i allefall. Gjorde det aldri. Men som sagt, har tatt ut staven nå. Mer negativt enn positivt med den for min del :)

Skrevet

Ring legen. Selv om andre på forumet her har "fått lov" til å bruke p-piller og stav samtidig så betyr ikke det at kroppen din tåler det.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har også p-stav og har klart å "hacke" den litt.
Det som skjer med meg er at "hullet" inni har blitt trangt og det kommer lite blod ut...
Den blir større dersom man er kåt eller får orgasme, så jeg onanerer to ganger daglig. Mensen kommer fortere ut og jeg blir ferdig fortere!! :D

Anonymous poster hash: fd4d6...300

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...