Gå til innhold

Kriterier for kjæreste vs elsker/ons?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ser du etter når du finner deg en elsker/ons sett i forhold til når du ser etter en partner for fast forhold? Hva er viktig i de ulike kategoriene og hva avgjør at en elsker ikke er en du vil ha et kjæresteforhold til?

Anonymous poster hash: eaeb4...fb3
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg vil kun ha et forhold med noen jeg føler jeg personlighetsmessig har en spesiell forbindelse til, vi må være på bølgelengde. Og vi må passe seksuelt, ellers fungerer det ikke over tid, for min del innebærer det at han er dominant mht sex.

Når det gjelder en elsker/ons holder det at personen er sympatisk og ser ok ut.

Hadde en ff i 9 måneder, han var hyggelig, men vi hadde ikke så mye å snakke om.

Skrevet

Høy og med diger kuk til begge spørsmålene.

Skrevet

Elsker må være god i senga, og vi må ha en vennskapelig tone.

En ev. kjæreste må være moden, snill, intelligent, og engasjert. ( Gjerne i flere ting. Om det er i samfunnet, musikk, fremtiden, utdanning, politisk, eller fotball spiller ikke så stor rolle, så lenge mannen ikke kun er engasjert i biler og mekking.)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ulike krav, bare mer/mindre krav.

Elsker/sexpartner er som regel når forhold er umuliggjort av andre faktorer, som f.eks. avstand, livssituasjon, eller andre ting som at vedkommende ikke er egnet som livspartner.

Anonymous poster hash: 99bb9...745
AnonymBruker
Skrevet

En elsker må jeg synes er noenlunde tiltrekkende og at vi har en god tone, men utover det har jeg ingen krav.

En partner derimot må jeg ha en dypere, følelsesmessig kontakt med. Kjemien må stemme 100%, og vi må ha det gøy sammen. Bruk av masse humor. Ellers må vi kunne ha dype samtaler, og jeg forventer at han er intelligent. Og som noen over her sa, engasjert. Han må bry seg, og ha noe han brenner for.

Anonymous poster hash: fdc51...71d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høyere seksuelle krav til en FF, men høyere personlige krav til en kjæreste.

FF:
Stor kuk
Erfaren og rågod i senga
Like - og greie - laaange samleier
Ikke prate for mye når vi henger sammen (jeg er trossalt ikke dama hans så dagboka si kan han si til noen andre)
Være morsom

Være selvsikker
Være kjekk med sexappeal

Kjæreste:
Ikke ha micropenis
God i senga eller innsats til å lære
Like - og ønske laaange samleier
Ha en god pratsom kjemi med men også kunne være stille sammen uten kleinhet
Være morsom
Være helt ok kjekk med sexappeal

Anonymous poster hash: 858a2...59c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

^Ja og seff felles mål og drømmer og interesser og sånn på sistnevnte (kjærestekrav)

AnonymBruker
Skrevet

Har lavere krav til en pulekompis. For en kjæreste må ha mye mer felles med meg, felles interesser, ønsker og mål for livet. Han må være en bestevenn.

En pulekompis må jeg komme godt overens med, og han må være flink i senga.

Anonymous poster hash: 666f4...366
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høyere seksuelle krav til en FF, men høyere personlige krav til en kjæreste.

FF:

Stor kuk

Erfaren og rågod i senga

Like - og greie - laaange samleier

Ikke prate for mye når vi henger sammen (jeg er trossalt ikke dama hans så dagboka si kan han si til noen andre)

Være morsom

Være selvsikker

Være kjekk med sexappeal

Kjæreste:

Ikke ha micropenis

God i senga eller innsats til å lære

Like - og ønske laaange samleier

Ha en god pratsom kjemi med men også kunne være stille sammen uten kleinhet

Være morsom

Være helt ok kjekk med sexappeal

Som mann ser jeg jo helt klart hvorfor menn heller vil være elskere enn partnere med kvinner når jeg leser dette.

For essensielt sier du at du ikke vil ha en kjæreste for sex. Noe som skremmer meg. Det at du tenner mer og har disse kravene til en elsker, sier at dine seksuelle preferanser ser slik. Det betyr i bunn og grunn at sexlivet vil dø ut siden du er interessert i andre ting fra en kjæreste.

Håper du innser dette selv.

Anonymous poster hash: 9b549...434

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alle disse kravene er egentlig som trappetrinn, for hvert steg legges det til flere. (Altså de som teller for ons teller også for ff og kjæreste, og de som er for ff teller også for kjæreste)

ONS:

Sjarmerende/kjekk/ok utseende

Renslig/lukte godt

Ikke bo hos foreldrene

FF:

God i senga

Til å stole på (holder ting mellom oss, samt holder avtaler)

Noen felles interesser, jeg liker å prate både før og etter sex (Gjerne møtes for vin og film før vi hopper i senga)

Kjæreste:

Stor sexlyst (Har møtt ff's som ikke orker to dager på rad, slik kan jeg ikke ha det med en kjæreste)

Smart

Like barn og dyr (omsorgsfull)

Kunne ha en interessant diskusjon

Noen felles interesser (feks. film og musikksmak er det positivt å ha felles)

Vise at han ønsker å tilbringe tid med meg (Hvis begge har fri for første gang på en uke så er vi hverandres førstevalg til hvem vi vil finne på noe med. Vært i forhold hvor jeg ALLTID kun ble "valgt" som selskap hvis ingen av kompisene var ledige, det var ingen god følelse.)

Anonymous poster hash: 02008...ad4
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar meg heller en runk enn å pule en kropp jeg ikke har et forhold til.

Anonymous poster hash: f371a...2b5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere å være pulevenner over lengre tid uten å utvikle følelser? :SSSSSS

Anonymous poster hash: c99e6...d3b
Skrevet (endret)

Endret av annebanane
Skrevet

Jeg har vel innsett at jeg nå til dags har nesten like høye krav til eventuelle elskere som til kjærester - det er kanskje derfor det ikke blir noe på meg så ofte!

Sånn banalt sagt så må jeg vel bli tatt med storm da, av denne intelligente, sjarmerende, selvsikre typen.

Forskjellen er at med elskere så kan man se bort fra de tingene som gjerne ikke er et problem når man bare har sex, men som man ser kunne blitt et problem eller irritasjonsmoment med tiden/om man hadde et seriøst forhold. Det er vel kanskje akkurat det som skiller elskere fra kjærestepotensiale for meg, det er noen klare dealbreakere der som gjør at jeg vet det har en utløpsdato og aldri hadde fungert i lengden.

Det går på alt fra småting som at man ser at dette er en utro type eller mistenker at han har havnet i luksusfellen eller bare ser at man egentlig ikke er helt på bølgelengde når det gjelder f.eks. humor eller hva man liker å snakke om, til mer langsiktige mål og verdier som om han vil ha barn eller ei, er religiøs osv. Det spiller ikke så stor rolle når man bare har sex iblant over en kortere periode.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere å være pulevenner over lengre tid uten å utvikle følelser? :SSSSSS

Noen ganger går det, noen ganger ikke :) Men følelsene jeg utvikler for en ff er stort sett vennskapsfølelser, dvs jeg blir glad i han og bryr meg om han, men ikke forelsket.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri krav/kriterier jeg stiller til en kjæreste. Den følelsen må komme naturlig, og da er vel tiltrekning det viktigste. Av samme grunn hadde jeg aldri orket å hatt en elsker, ekkelt å ha sex med noen man ikke føler noe for.

Anonymous poster hash: db950...982
Skrevet

Ons er spontant og lite gjennomtenkt, mens blir jeg kjærester med noen så har jeg analysert alt ved de og konkludert med at det er levbart pluss jeg har følelser for den personen

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger får man det, og andre ganger får man ikke det. Kommer vel an på hvor bra man har det med den personen utenom senga. Og om man kan se for seg en framtid med den personen. Men for meg tar det tid og få følelser for en FF. Og får jeg følelser sier jeg fra med en gang, så får de ta valget om vi avslutter, eller prøver å se om vi kan være noe mer.

Anonymous poster hash: 666f4...366

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri krav/kriterier jeg stiller til en kjæreste. Den følelsen må komme naturlig, og da er vel tiltrekning det viktigste. Av samme grunn hadde jeg aldri orket å hatt en elsker, ekkelt å ha sex med noen man ikke føler noe for.

Anonymous poster hash: db950...982

Dette er bullshit. Du er sikkert opptatt av at kjæresten er trofast? Det er et krav. Du vil sikkert ha ærlighet? Krav. At dere kan snakke lett sammen? Krav.

Alle har vi haugevis av krav uten at vi tenker over det. Alle har noen dealbreakere, feks utroskap, rusmidler, barn fra før, mishandling, fysikk etc. Å påstå man ikke har noen kriterier er løgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...