Gå til innhold

Forventer jeg for mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en fyr i 4mnd nå og jeg er veeeldig forelska. Problemet er at han sjeldent har tid til å være med meg. På ukedager kan jeg forstå at det blir knapt med tid pga jobb osv, for det blir det for meg også, men at han ikke kan finne tid i helgen plager meg. Kan ofte gå mellom 2-4 uker mellom hver gang vi treffes. Jeg føler meg så klengete når jeg alltid spør om han har tid og får avslag.

Følelsene mine svinger veldig når jeg tenker på dette. På den ene siden sier jeg til meg at selv at det ikke kommer til å funke når han alltid er opptatt med andre ting og nedprioriterer meg, mens på den annen side så er jeg så glad i han og jeg vet han er glad i meg også så tanken på å "gjøre det slutt" er så urealistisk på en måte. Jeg vet vi kan få det så bra sammen om han bare hadde mer tid.

Er det for mye å forvente at vi skal treffes en gang i uka? Og er det en måte jeg kan formidle det til han på uten å virke klengete og masete?

Anonymous poster hash: 96200...bd7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

He`s just not that into you!!

• Liker 11
Gjest morhjertegod
Skrevet

Denne var litt vrien, hva sier han selv, vil han ha et seriøst forhold? Hvor mye kontakt har dere utenom at dere treffes? Bor dere langt fra hverandre?

Jeg ville nok vært litt skeptisk her, for er man forelsket, så klarer man alltids finne tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke han virker spesielt interessert. Har selv datet (og etterhvert blitt sammen med, men er slutt nå) en fyr som var selvstendig næringsdrivende og egentlig jobba stort sett døgnet rundt når vi møttes. Det gikk lang tid mellom 1 og 2 date, men så begynte han å prioritere å få møtt meg - vi møttes én gang i uken fast. Han satte av tid til meg selv om han egentlig ikke hadde tid, og etter datene våre dro han tilbake på jobb, for å "ta igjen" tapt arbeid. Han var såpass interessert at det var verdt det for hans del. Vi ble sammen til slutt og var sammen et par år.

Når denne fyren etter 4 mnd fortsatt ikke klarer å sette av en helg eller en kveld i uka for å møte deg...... Vel. Det er vel ikke akkurat liv laga?

Anonymous poster hash: f036d...904

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne var litt vrien, hva sier han selv, vil han ha et seriøst forhold? Hvor mye kontakt har dere utenom at dere treffes? Bor dere langt fra hverandre?

Jeg ville nok vært litt skeptisk her, for er man forelsket, så klarer man alltids finne tid.

Han spurte meg ganske tidlig i datingfasen hva jeg var ute etter, og da jeg sa jeg var ute etter noe seriøst sa han at det var han også. Vi har stort sett kontakt hver dag, selvølgelig litt variasjon fra dag til dag når det gjelder hvor mye.

Han bor ca 10-15 min unna med bil, mens med kollektivt tar det opptil en time. Siden jeg ikke har lappen ennå, har det blitt til at når vi skal treffes så kommer han alltid hit fordi det er enklest og raskest.

He`s just not that into you!!

Har tenkt tanken utallige ganger, men jeg får det bare ikke til å stemme oppi hodet mitt. Kanskje jeg bare har sett meg blind på han.. æsj :(

AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å se seg blind på han som du sier, fordi du er forelsket. Man finner seg i ganske mye når man er forelsket, selv om man ikke vil.

Ultimatum er aldri en bra ting, men her bør du kanskje si ifra at du vil ha mer eller så må du beskytte hjertet ditt og gjøre det slutt. Si at du ønsker å bli litt mer prioritert. Men da må du jo også gjøre det slutt dersom han ikke prioriterer deg etter at du sier at det er det du trenger.

Han har sikkert følelser for deg, og den setningen "he's not that into you" er det en viss sannhet i. Som ei annen over her nevnte også - hvis han vil det NOK så hadde han funnet tid til deg. Og siden han ikke rydder timeplanen sin for deg så spiller det ingen rolle at han er veldig dedikert til deg når dere er sammen, hvis han ikke er dedikert til å være sammen med deg ellers. Hvorfor kan dere ikke møtes på ettermiddagene/kveldene etter jobb?

Jeg syns ikke du er kravstor. En gang annenhver uke er lite hvis man skal være kjærester.

Anonymous poster hash: a311c...e98
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å se seg blind på han som du sier, fordi du er forelsket. Man finner seg i ganske mye når man er forelsket, selv om man ikke vil.

Ultimatum er aldri en bra ting, men her bør du kanskje si ifra at du vil ha mer eller så må du beskytte hjertet ditt og gjøre det slutt. Si at du ønsker å bli litt mer prioritert. Men da må du jo også gjøre det slutt dersom han ikke prioriterer deg etter at du sier at det er det du trenger.

Han har sikkert følelser for deg, og den setningen "he's not that into you" er det en viss sannhet i. Som ei annen over her nevnte også - hvis han vil det NOK så hadde han funnet tid til deg. Og siden han ikke rydder timeplanen sin for deg så spiller det ingen rolle at han er veldig dedikert til deg når dere er sammen, hvis han ikke er dedikert til å være sammen med deg ellers. Hvorfor kan dere ikke møtes på ettermiddagene/kveldene etter jobb?

Jeg syns ikke du er kravstor. En gang annenhver uke er lite hvis man skal være kjærester.

Anonymous poster hash: a311c...e98

Vi kan vel til nøds møtes etter jobb, men det blir veldig masete. Vi jobber begge til tidligst 16. Deretter bruker jeg en time hjem pga kollektivt. Han bruker vel drøye 40 min. Begge to er også veldig opptatt av trening så på ettermiddage/kvelden er det noe vi begge gjør og klokka blir fort mellom 21-22 før vi har vi har tid til å slappe ordentlig av og muligens få tid til hverandre.

Skrevet (endret)

Kan dere ikke trene sammen og sove over hos hverandre da? Når jeg datet ble det ofte slik at vi tok med jobbantrekk til hverandre og dro på jobb neste dag. Det gir jo også svært gode pekepinner på hvordan dere passer sammen i hverdagslivet og ikke bare på nøye planlagte stevnemøter.

Jeg datet forøvrig selv en som jobbet 70-80 t i uka og det gikk faktisk fint. Vi sov konsekvent hos hverandre etter 1 mnd med dating så da fikk vi jo fort 1-2 t sammen i døgnet. Handler jo om å lage plass til hverandre, så fremt man er interessert nok da..

Endret av Ultiva
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Ultiva, kan du foreslå det? Jeg har selv en hektisk hverdag og lite tid til dating, men hvis jeg virkelig vil så får jeg det til. Man kan vel klare å treffes for middag kl 19, og deretter sove sammen. Og det burde man vel få til i alle fall 1-2 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 8b102...72f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke trene sammen og sove over hos hverandre da? Når jeg datet ble det ofte slik at vi tok med jobbantrekk til hverandre og dro på jobb neste dag. Det gir jo også svært gode pekepinner på hvordan dere passer sammen i hverdagslivet og ikke bare på nøye planlagte stevnemøter.

Jeg datet forøvrig selv en som jobbet 70-80 t i uka og det gikk faktisk fint. Vi sov konsekvent hos hverandre etter 1 mnd med dating så da fikk vi jo fort 1-2 t sammen i døgnet. Handler jo om å lage plass til hverandre, så fremt man er interessert nok da..

Skal prøve å få foreslått det for han. Vi har enda til gode å overnatte hos hverandre. Vi bor begge fortsatt hjemme, men for meg er ikke det et problem. Håper ikke det blir noe problem for han. Han har jo ikke noe problem med å være på besøk her når alle i huset er hjemme.

Skrevet

Skal prøve å få foreslått det for han. Vi har enda til gode å overnatte hos hverandre. Vi bor begge fortsatt hjemme, men for meg er ikke det et problem. Håper ikke det blir noe problem for han. Han har jo ikke noe problem med å være på besøk her når alle i huset er hjemme.

Hvis dere begge er veldig opptatte av å trene så er det jo ypperlig kjærestetid å trene sammen. Her hjemme løper jeg på mølle mens mannen min trener med kettlebells. Da er vi hvert fall i samme rom og kan dusje sammen etterpå 😁 Men skjønner at hete dusjer kanskje ikke er et alternativ når dere begge bor hjemme altså.

Skrevet

Som Ultiva sier, så setter man faktisk tid av til hverandre. Jeg har datet flere menn som jobber MYE, i tillegg til trening, sosialt osv. Eksen min drev med MBA samtidig som han startet opp eget firma. Likevel traff vi hverandre flere ganger i uken, han inkluderte meg i alt sosialt, vi overnattet, dro ut til middag etter jobb osv. Man har tid om man tar tid.

Jeg synes man skal akseptere at dersom man dater en mann med ambisjoner som er opptatt av karriere så har han mindre tilgjengelig tid. Men 2-4 uker uten å sees? Da ville jeg signert AB over - he's just not that into you.

• Liker 1
Skrevet

Jeg datet en liknende fyr før jul. Han trente og jobbet mye, og hadde tid max en gang i uka og aldri i helgen. Endte med at jeg avsluttet det etter 3 mnd. Tenker at om man er interessert nok setter man av tid. Ikke at han trenger å droppe alt av planer for å være sammen med meg, men at han ikke klarte å sette av en kveld i løpet av en helg på 3 mnd holdt ikke for meg.

Han jeg dater nå er enda mer busy, men vi sover allikevel sammen flere ganger i uken og treffes som oftest i løpet av helgen. I ukedagene blir det som oftest ikke før etter trening og hos en av oss, men vi får i hvert fall sett hverandre et par timer og sovet sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...