AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #1 Skrevet 31. mai 2015 Hei! Jeg har ca. 5 kg og ta av. Jeg ønsker samtidig en fit kropp. Tidligere når jeg har gått ned i vekt har kroppen bare blitt mindre, men ikke finere. Jeg tenkte å ligge mellom 1500-1700 kcal på treningsfrie dager, og rundt 2000 på dager jeg trener styrke. Men jeg vet at når man ligger i kaloriunderskudd så mister man mest sannsynlig litt muskler.. Jeg spiser mye protein, minst 80 g daglig, og mer på treningsdager. Så spørmålet mitt er egentlig om man får finere kropp av å trene styrketrening på kalorunderskudd, eller om det er det samme om man ikke trener styrke? (med tanke på resultatet) Anonymous poster hash: 72cec...c24
Gjest Skrevet 31. mai 2015 #2 Skrevet 31. mai 2015 Du vil helt klart få bedre resultater enn om du ikke trener styrke!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #3 Skrevet 31. mai 2015 Det er ikke noe vits å spise mer proteiner på dager du trener, bare så du vet det. Du trenger ikke mer proteiner bare fordi du trener en dag vs en dag du ikke trener. Du må bare sørge for at du har tilstrekkelig med proteiner og kalorier over tid. Anonymous poster hash: bb6cd...23b
mann_oslo_41 Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Ikke så gode råd for deg her. 1. Karbohydrater og proteiner før trening, tilpasset treningsmengde og størrelse 2. Proteinrik mat helst i løpet av 30 min etter trening. Få i deg gjerne proteintilskudd selv om du ikke skal bli stor :-) Tren gjerne MYE styrke i omtrent 2 måneder, og konsentrer deg om dette. Så reduser du styrketreningen og øker kondisjonstreningen. Det som skjer da er at du bygger muskler på god næring, så trener du bort underlagsfett etter den perioden, slik at musklene blir mer synlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå