Gå til innhold

Brudens skattekammer erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg opplever det samme. Hun sier at kjolen skal komme i slutten av juni, men jeg skjønner at det er svært usannsynlig. Kjøpte og bestilte kjolen i november, og hun har utsatt måned for levering hele tiden. Har hele smsflyten, og har sendt en henvendelse til forbrukerrådet. Jeg skrev på et tidspunkt til henne at jeg trolig må heve kjøpet hvis hun ikke kan gi eksakt dato for levering, og da skrev hun at det beste var å vente på kjolen da hun ikke har penger til retur.. Har sent mail til leverandør for å høre om hun i det hele tatt har bestilt kjolen min. Huff altså!

Hei! Jeg opplever også desverre det samme. Hvor har du fått tak i kontaktinfo til levrandør? Jeg er også veldig interessert i å kontakt dem og høre om kjolen min er bestillt, eller om jeg må kaste meg rundt og finne en ny kjole ASAP!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette mener jeg er helt håpløst. Min venninne bestilte sin kjole på Brudens skattekammer i februar og venter fortsatt på kjolen. Vi oppdaget plutselig at nettsiden og facebooksiden var slettet, samt at firmaet ikke lenger var registrert i Brønnøysund(ble slettet 31.12.14). Det viser seg også at selve butikken er borte. Jeg mener det er fullstendig uakseptabelt å ikke opplyse eksisterende kunder om dette. Uansett!!

Kjolen måtte betales i sin helhet med en gang, og min venninne syns det virket suspekt at det ikke fantes bankterminal i butikken. Brudene måtte ut for å ta ut penger, for så å komme tilbake og betale.

Bare det er helt håpløst! 

Hun har ringt utallige ganger uten å få svar fra eier(også fullstendig håpløst!!), men fikk tilslutt en mail hvor det står at kjolen kommer til avtalt tid. Da hun spurte om hvor kjolen kunne hentes, fikk hun etter mye om og men navn på en butikk(husker ikke navnet). Da hun ringte til denne butikken, virket de ikke kjent med brudens skattekammer og bare la på telefonen....

Har forøvrig vært i kontakt med Forbrukerrådet, og de har nærmere 30 saker på Brudens skattekammer.

Med andre ord, dere har en sterk sak!!

Anonymous poster hash: 64567...b27
  • Liker 3
Skrevet

Hei! Jeg vil starte med og beklage til  de som har fått brudekjole levert senere en først avtalt. Men ommleverings avtale er noe vi også har rettigheter til. Jeg bruker også informere ved bestilling at i høysesong for levering av kjole leveres i prioritert rekkefølge i forhold til brylups dato.  Brudens skattekammer er en relativt nystartet bedrift og det er grunnen til at det blir slik.Det er et nuf selskap om man sender da inn årlige rapport til det land man er registrert,noe firma som skulle gjøre for meg ikke gjord itide. Men det er nå gjenåpnet i england og dokumenter er innsent i norge via min advokat og har kontakt med brønøysundegistret.  Vi flytter inn i nye lokaler i løpet av juli og i mellomtiden leveres brudekjoler via skredder på grunerløkka. Kundene mine har jeg kontakt med og lager avtaler med. Det hjelper ikke og unnskyld utykket "rotte seg sammen" for og kreve og få kjolen innen kort tid eller heve kjøpet,det kommer jeg ikke til og ha midler til men ALLE skal få kjolen sin i tid nok til tilpasninger og østlandet har flere titalls skreddere og hjelper til med det. Ved og heve kjøp på brudekjole må man dekke for utgifter og lønner seg ikke.Mvh Junn

Beklager Junn, men dette holder bare ikke. Det er rett og slett provoserende at du går til angrep på kundene dine på denne måten ved å hevde at de rotter seg sammen mot deg. Det er så utrolig uprofesjonelt. Du skriver at du har kontakt med kundene dine og at du lager avtaler med dem. Maken til løgn og svada! Jeg forhåndsbetalte deg og vi gjorde da en avtale om tidspunkt for levering av ferdig kjole. Den avtalen har du brutt for lengst. Og hvilken kontakt tenker du på? Du gjør deg utilgjengelig og svarer ikke en gang på telefonen når jeg ringer deg. Aldri har du selv tatt kontakt for å informere om at avtalene om levering ikke overholdes. Selvfølgelig har alle vi som har skrevet her inne rett til å heve kjøpene våre når du ikke overholder avtalene vi har inngått med deg skriftlig.

Junn: det sitter en masse fortvilede og redde bruder der ute som dessverre har inngått avtaler med deg. Vær nå såpass fornuftig at du tar ansvar for å forsøke å rydde opp i dette. Ta kontakt med alle de du har gjort avtaler med og hør hva du kan gjøre for å løse dette best mulig. For vår del. Og for din egen del. Jeg har selv allerede tatt kontakt med Forbrukerrådet. Og jeg vil ta rettslige skritt mot deg om jeg må. Jeg håper jeg slipper det siste. Men det er kun opp til deg nå.

• Liker 8
Skrevet

I alle dager... :overrasket:  det der er det mest uprofesjonelle jeg har sett i hele mitt liv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Beklager Junn, men dette holder bare ikke. Det er rett og slett provoserende at du går til angrep på kundene dine på denne måten ved å hevde at de rotter seg sammen mot deg. Det er så utrolig uprofesjonelt. Du skriver at du har kontakt med kundene dine og at du lager avtaler med dem. Maken til løgn og svada! Jeg forhåndsbetalte deg og vi gjorde da en avtale om tidspunkt for levering av ferdig kjole. Den avtalen har du brutt for lengst. Og hvilken kontakt tenker du på? Du gjør deg utilgjengelig og svarer ikke en gang på telefonen når jeg ringer deg. Aldri har du selv tatt kontakt for å informere om at avtalene om levering ikke overholdes. Selvfølgelig har alle vi som har skrevet her inne rett til å heve kjøpene våre når du ikke overholder avtalene vi har inngått med deg skriftlig.

Junn: det sitter en masse fortvilede og redde bruder der ute som dessverre har inngått avtaler med deg. Vær nå såpass fornuftig at du tar ansvar for å forsøke å rydde opp i dette. Ta kontakt med alle de du har gjort avtaler med og hør hva du kan gjøre for å løse dette best mulig. For vår del. Og for din egen del. Jeg har selv allerede tatt kontakt med Forbrukerrådet. Og jeg vil ta rettslige skritt mot deg om jeg må. Jeg håper jeg slipper det siste. Men det er kun opp til deg nå.

Jeg har også kontaktet forbrukerrådet og kommer til å gå samme vei hvis ikke kjolen dukker opp. Ønsker meg helst å bare vite om jeg må på kjolejakt eller ikke....

Endret av chemicalzoe
Skrevet

Hei!

Jeg har også blitt svindlet av Brudens skattekammer, detter er min historie:

Etter en runde med kjoleprøvinger i begynnelsen av februar endte jeg opp med å kjøpe drømmekjolen hos Brudens skattekammer. Betalte forskuddvis (dette er vanlig på flere av salongene i Oslo) og fikk muntlig og skriftlig beskjed om at det var 4-6 ukers leveringstid. Da 6 uker var gått og jeg ikke hadde hørt noe fra Junn, tok jeg kontakt og fikk beskjed om at hun leverte i forhold til bryllupsdato og derfor måtte prioritere dem som skulle gifte seg før meg. Hun sa så begynnelsen av juni, men da jeg tok kontakt med henne i forrige uke (det skal sies at det er jeg som har måttet mase hele tiden, hun holder aldri avtaler og ringer aldri tilbake som lovet), presterte hun å si at kjolen var klar i begynnelsen av august. Detvar først da jeg innså at det var noe alvorlig galt med både damen og stedet så jeg begynte å sjekke ut mer.

Dette vet jeg nå om Junn Rydning og Brudens skattekammer:

- Det er flere der ute i min situasjon

- Lokalet på Egertorget er tomt, nettsidene er nede

- Nettstedet til fotostudiet hennes er også lagt ned

- En kredittsjekk av selskapet Brudens skattekammer foretatt på fredag viser at selskapet har 49 utestående fordringer med en samlet gjeld på over en halv million kroner

- Selskapet hadde en konkursbegjæring mot seg i fjor sommer. Telenor var saksøker. Denne begjæringen ble trukket tilbake

- Junn var for et par dager siden innom en annen brudesalong i Oslo sentrum og kjøpte diverse slør. Jeg vil anta at dette er fordi hun er svartelistet av leverandørene på grunn av betalingsproblemer

Jeg kommer til å heve kjøpet da Junn har brutt avtalen vår og jeg tviler på at hun er i stand til å levere. Ønsker å komme i kontakt med andre som har lignende erfaringer med Junn Rydning og Brudens skattekammer. Hun skal ikke få lov til å svindle og lure flere bruder og jeg vil derfor ta denne saken videre til pressen og inn i rettssystemet.

Jeg er med!!!

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt Forbrukerrådet og eventuelt tv2 hjelper deg!

Anonymous poster hash: ae6c2...846

Gjest What2say
Skrevet (endret)

Hei! Jeg vil starte med og beklage til  de som har fått brudekjole levert senere en først avtalt. Men ommleverings avtale er noe vi også har rettigheter til. Jeg bruker også informere ved bestilling at i høysesong for levering av kjole leveres i prioritert rekkefølge i forhold til brylups dato.  Brudens skattekammer er en relativt nystartet bedrift og det er grunnen til at det blir slik.Det er et nuf selskap om man sender da inn årlige rapport til det land man er registrert,noe firma som skulle gjøre for meg ikke gjord itide. Men det er nå gjenåpnet i england og dokumenter er innsent i norge via min advokat og har kontakt med brønøysundegistret.  Vi flytter inn i nye lokaler i løpet av juli og i mellomtiden leveres brudekjoler via skredder på grunerløkka. Kundene mine har jeg kontakt med og lager avtaler med. Det hjelper ikke og unnskyld utykket "rotte seg sammen" for og kreve og få kjolen innen kort tid eller heve kjøpet,det kommer jeg ikke til og ha midler til men ALLE skal få kjolen sin i tid nok til tilpasninger og østlandet har flere titalls skreddere og hjelper til med det. Ved og heve kjøp på brudekjole må man dekke for utgifter og lønner seg ikke.Mvh Junn

Å skrive her at folk rotter seg sammen, blir ekstremt uprofesjonelt. Det er tydelig i mine øyne at det såkalte "ny oppstartede" firmaet du driver er skikkelig uprofesjonelt. Du har overhodet ingen rett til å bestemme NÅR kundene dine skal få sine kjoler. Hvis du skriver 4-6 ukers leveringstid, så kan du ta forbehold om en forsinkelse på MAKSIMUM 2 uker!! Og ikke mer. Etter dette er du erstatningsansvarlig. Allerede etter 6 uker, har faktisk KUNDEN LOV TIL Å HEVE KJØPET i samsvar med forbrukerkjøpsloven paragraf 23 hvis selger ikke har oppfylt kravet om avtalt levering. En god idè å lese lovene før man uttaler seg som selger! 

Godt tips til alle bruder her: Forbrukerkjøpsloven paragraf 19-24!! 

Hilsen en som lever av å lese den lovboka!

Endret av What2say
  • Liker 4
Skrevet

Hei! Jeg opplever også desverre det samme. Hvor har du fått tak i kontaktinfo til levrandør? Jeg er også veldig interessert i å kontakt dem og høre om kjolen min er bestillt, eller om jeg må kaste meg rundt og finne en ny kjole ASAP!

Jeg googlet merket til kjolen, og fant kontaktinfo på hjemmesiden til det aktuelle merket. Jeg fikk tilbakemelding fra dem i dag om at kjolen er bestilt, men i feil størrelse og mye senere levering enn forventet,så spørs om jeg rekker å få sydd den om..

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er uproffesjonelt at vedkommende svarer inne på et forum jeg da og ikke på seriøse mail og andre hendvendelser... :opplyser:

• Liker 5
Skrevet

Junn Rydning- Dette er bare ekstremt flaut! Du tar deg ikke tid til å svare på henvendelser via tlf, sms eller mail fra kunder...men du har tid til å sitte og google deg selv og slenge deg inn i et forum hvor du kommer med enda flere løgner i et forsøk på å holde svindler-virksomheten din ved like! Ikke nok med det- men i tillegg er du frekk nok til å si at folk "rotter seg sammen", og så bruke denne tråden som unnskyldning/straff til hvorfor minst èn av brudene ikke får kjolen sin til siste avtalte frist. Du kan bare glemme å starte butikk igjen, det er mange her som kommer til å sørge for at det ikke vil gå så bra. Kundeservice og forretningssans er totalt fraværende hos deg. Men èn ting skal du ha- og det er at du kan det med å lage god tv-underholdning! Ser at TV2 er interessert i å ha kontakt med brudene du har svindlet, og hele denne saken er jo som skapt for TV2 Hjelper Deg. Ser for meg overskriftene: "Flere titalls kjoleløse bruder svindlet". Det kommer til å bli helt fantastisk tv!! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg googlet merket til kjolen, og fant kontaktinfo på hjemmesiden til det aktuelle merket. Jeg fikk tilbakemelding fra dem i dag om at kjolen er bestilt, men i feil størrelse og mye senere levering enn forventet,så spørs om jeg rekker å få sydd den om..

Jeg prøvde å kontakte min kjole forhandler (true bride), men får ikke noe info av dem, da det er konfidensielt. Godt å se at du fikk svar på din foresprøsel. 

Skrevet

Hun satte seg ned og svarte personlig i en tråd på Kg... :blink:

For min del var igrunnen det alt man trenger for å diskvalifisere henne som forhandler av noe som helst...

Skrevet (endret)

(Min elskling her mener hun børe bytte navnet på firmaet sitt til Brudens Søppeldynge.) :nigo:

Hvilken seriøs aktør setter seg ned på et forum som er kjent som "Satans eget nettsted" og folk i stillhet ser ned på brukerne, og svarer på noe i en tråd der misfornøyde brukere skriver?

Jeg skulle tro en seriøs aktør ville sett for seg at det alltid er noen som er misfornøyd med service man gir og at markeds-strategien er å bevise at kritikerne tar feil og at man leverer topp kvalitet til rett tid.

Har noen lagt merke til at "Norske Bunader"-firmaet på Smestad i Oslo selger billige bunadskopier fra Kina og herper norsk tradisjon" setter seg ned på Kg og skriver et innlegg i den debatten?

Nei, han gjør nemlig ikke sånne ting som det. Hans bedrift satset på et innlegg i en avis med en ekstremt glad og fornøyd kunde, rett før 17.mai, som fikk bunad på rekord-tid... Bare sånn for å skaffe seg kred og god omtale, fordi folk kritiserer bedriften.

Daglig leder for et seriøst foretak skriver ikke her.

Det er mot reglene.

(Hint TV2-medarbeider. Les reglene for Forumet.)

"Firmabrukere
Vi tillater ikke kommersielle aktører/selskaper/firmaer eller at representanter for disse skriver i forumet, annet enn etter spesiell avtale:
1. Dersom kommersielle aktøren/selskapet/firmaet blir omtalt i forumet, og man ønsker å komme med sitt tilsvar, så kan man få opprettet en firmabruker.
2. Dersom man inngår en kommersiell avtale med annonseavdelingen, så kan man få tillatelse til å bruke forumet til å kommunisere med våre brukere om sitt produkt/tjeneste. En slik kommunikasjon skal merkes slik at det kommer frem at tråden er opprettet av en kommersiell aktør.
"

Ikke en gang Caroline Berg Eriksen identifiserer seg med navn og svarer på kritikk her. Selv om trådene om henne er tusen sider lange.

Kg er et forum det folk bitcher. Man skal heller ikke ifølge reglene identifisere brukere med fullt navn. Noe denne personen selv gjør her. Dette strider også mot reglene.

Man skal skrive under n i c k.

Djesus Christus.

Endret av Tøytigern
Skrevet

Du er ikke opprettet som firmabruker, er du det?

Flere forpliktende krav du ikke klarer å overholde, altså.

Jeg kunne rapportert innlegget og fått deg ryddet og advart. Men jeg syns brukerne bør få se dette ;)

Ha en fin dag.

Hilsen en brudgom (som ikke benytter ditt firma. Bare så det er avklart, da. Vi har kjolen til bruden i boks.)

Skrevet

Jeg har tatt screenshot av innlegget til brudens, i tilfelle KG skulle slette det og noen ønsker en kopi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...